Announcement

Collapse
No announcement yet.

ASP/Magnum FT160AR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg har en SC 160ft i originaleske, skal se om jeg kan få scannet manualen i morgen ettermiddag. Send PM med mailadresse hvis dere vil ha den!
    Hvilken Propell bruker du på motoren?

    Jarle
    It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Christen
      Ventil klaringerville jeg lagt til 0,3 Veldig nøye at dette blir likt på fler sylindra motorer.
      Ikke 0.3 mm, det er for stor klaring. Det skal være mellom 0.04 mm og 0.1 mm.

      0.04 skal gå inn og 0.1 mm skal ikke gå inn = ok.
      0.04 mm går ikke inn og 0.1 mm går inn = ikke ok.

      Mindre enn 0.04 fører til ventilene ikke lukker skikkelig pga ujevnheter på kammen i hvileperiode, men hvis kompresjon er god, ikke gjør det videre.

      Mer enn 0.1 mm fører til redusert effekt da ventilene følger ikke riktig åpningsperioder dvs for kort ventiltiming.
      Last edited by Motorboy; 02-12-06, 04:23.

      Comment


      • #18
        Hvordan gikk det her ?

        Har selv en ASP 160 som sliter når jeg drar opp over 20% throttle. Står i en H9 1/4 Cub, og det hadde vært greit å få den til å gå uten å lage eksosanlegg..
        __________________________________________________ ___
        Jørn Kaasbøll
        Scale Warbirds of Norway

        Comment


        • #19
          Da er motoren i orden ! ikke noe galt med den. Trodde jeg hadde sett godt over alle tilkoblinger, men missa på tilførselslangen for fuel. Den var morken i enden av messingrøret ut av tanken. fiksa dette, og motoren går som en klokke.
          Throttler helt normalt og ingen hickups.

          Kan høres ut som den trenger noe ventiljusteringer på høyre sylinder, men det blir etter videre innkjøring.
          __________________________________________________ ___
          Jørn Kaasbøll
          Scale Warbirds of Norway

          Comment

          Working...
          X