Announcement

Collapse
No announcement yet.

farts reg.m\gov. funksjon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • farts reg.m\gov. funksjon?

    har kjøpt en fartsreg(fdragon) med en slik programerings sak som gjør at jeg kan sett div funksjoner på regulatoren!
    Lurer litt på hvordan dette egentelig funker....
    regner med at jeg setter soft start..ikke brems..også gover. på..
    men så ...
    en slik reg går jeg utfra at virker på følgende måte ...man forer den med likestrøm og en "omformer" lager så en trefas spenning som en frekvensomformer gjør at man kan regulere motorens turtall, så skrur man på denne gov. vil den uansett ved belastning pøse på til den ikke klarer mer for og holde det turtallet stikka gir den beskjed om (glem evt thr. kurver osv så langt) , så vidt jeg kan skjønne kan man ikke sette turtallet som på feks futabas gov. til forbrennings motorer...der programmerer man jo et turtall gjør man ikke?
    Attached Files
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

  • #2
    Throttlekurvene er de som justerer hvor mye turtall govenoren er satt til, og må være med skal det fungere godt. Hvis f.eks 80% i throttle-kurven gir 2000rpm, setter du alle punktene i kurven til 80%. Da gir du beskjed til regulatoren om at turtallet skal ligge på 80% (2000rpm) hele tiden uavhengig av belastning, og govenoren vil gjøre sitt beste for å oppfylle det ønsket.

    Så du programmerer igrunn govenoren med throttle-kurven
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      jepp

      da var det som jeg trodde den funker omtrent som en cruise controll på en bil ....den gjør hva den kan for og holde samme fart les "turtall på hjulene"
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

      Comment

      Working...
      X