Announcement

Collapse
No announcement yet.

Retract & plug-in vinger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vinge og stab trukket ferdig

    Da har jeg faatt trukket ferdig vinger og stab. Jeg valgte et fargeskjema med buede former.........det blir nok en stund til jeg gjor det igjen. Det tar lang tid aa skjaere ut de forskjellige buene. Alt maatte gjores for haand.

    Undersiden har brede striper med metallic gronn og hvit.

    Naa er jeg igang med aa installere MK bellkrank. Det ser ut til aa fungere bra. Har ogsaa handlet inn MK rorhorn som er vinklet inn mot hengsellinjen. Det er goy naar det begynner aa ligne paa et fly. Det er en del igjen. Jeg har jo ikke engang startet paa installasjon av motor etc, men det er et morsomt prosjekt.

    Er det noen som har forslag til hvor jeg kan faa lakkert kroppen i oslo-omraadet? Jeg gaar ut ifra at jeg burde bruke skikkelig billakk.

    Jaran
    Attached Files
    Jaran

    Comment


    • #17
      Vakkert!

      Hva da Oslo-området, er du tilbake i landet igjen?
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #18
        Fin maskin ja !

        Hva lakkering angår, spørsmålet er om du vil ha noen til å lakkere for deg ?
        Isåfall tror jeg du bare kan stikke innom et hvilket som helst lakkeringsverksted å snakke med gutta på gulvet, så blir man alltids enig om pris.

        Det andre alternativet her er å kontakte denna sjappa her :
        404 Oi! Her har det skjedd en feil - beklager | Billakkspesialisten as
        Mener at de blander skikkelig 2 komponent billakk og pumper det inn på sprayboks for deg. Litt enklere det om man føler seg stødig på lakkering
        Og bedre om man skal ha litt flere farger\mønster.
        Ønsker dere en god dag på feltet !
        Birger Mork

        Mine besittelser :
        Flygreier (Massevis)
        Heligreier (En Mini Titan)
        Bilgreier (Et par stk.)

        Comment


        • #19
          Lakkering

          Jon, jeg er ikke hjemme ennaa. Kommer i begynnelsen av juni. Maa stille opp i svart frakk og en rar, svart "platehatt" den 26. mai. Da faar jeg graden min.

          Kanskje jeg skulle faa den lakkert her borte(California)??? Det er sikkert billigere. Jeg er ikke helt sikker paa fargeskjema paa kroppen ennaa. Det blir sikkert en hvit stripe paa midten av kroppen. Muligens gront paa undersiden og blaa/rod paa oversiden. Hvis dere har noen gode eksempler er det bare aa si ifra/legge inn et bilde.

          Jaran
          Jaran

          Comment


          • #20
            Motor installert

            Da har jeg faatt jobbet litt videre paa flyet. Motoren (1.40RX) er installert med hjemmelaget hyde feste og nesering. Jeg maa muligens forlenge pipekanalen for aa faa plass til pipa. Har ennaa ikke kjopt pipe, men jeg tviler paa at det finnes en 2-takts pipe som er kort nok. Kanalen er nok beregnet paa en 4-takts pipe tenker jeg. Hvis dere har noen forslag saa kjor paa. Jeg maa nemlig bygge om et "spant" hvis jeg skal forlenge pipekanalen.
            Jaran
            Attached Files
            Jaran

            Comment


            • #21
              Feste til motorcowling installert

              Da er festet til motorcowlingen installert. Jeg har limt inn 4 stk BVM canopy guides og montert en staaltraad som staar i spenn paa utsiden. Jeg har sett at en del andre bruker denne metoden og det virker som en god og solid metode. Staaltraaden er festet i cowlingen slik at den ikke henger og dingler fra flykroppen naar cowlingen taes av.
              Jaran
              Attached Files
              Jaran

              Comment


              • #22
                Lakkering

                Da er jeg snart ferdig med lakkering av kroppen. Har brukt PPG Omni AU (Acrylic Urethane) Jeg glemte aa veie kroppen for jeg startet lakkeringen, saa jeg har ikke noe data paa vekten av lakken. Dette er forste gangen jeg har lakkert med skikkelig lakk. Jeg brukte spraybokser der man kan fylle paa sin egen maling. Det fungerte ganske bra. Naa gjenstaar kun et strok med klarlakk. Fargene skal visstnok vaere fuelproof i seg selv, saa klarlakken er kun for glansen. Jeg gjorde det relativt enkelt og brukte kun to farger. Fargene stemmer relativt godt overens med monokote sine farger jet white og true/bright blue.

                Jaran
                Attached Files
                Jaran

                Comment


                • #23
                  Lakkering

                  Flere bilder....
                  Jaran
                  Attached Files
                  Jaran

                  Comment


                  • #24
                    Knalltøft!
                    MVH

                    Jon Gunnar Wold

                    Comment

                    Working...
                    X