Announcement

Collapse
No announcement yet.

CMPro Discus CS 2,6m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    den griffin har er den MPX lager. men siden IMPX har den fra protech så blir det nok den jeg velger,med mindre noen har noe negativt om den.
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #17
      tror dere flyet vil gå fort?
      Jørgen Wake Stensen
      Bodø MFK
      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

      Comment


      • #18
        huff her er det enda mere som frister Hva med elektrofisering av en slik. holder det med en pjs2500 for eks.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          hvor mange modeller har vel ikke den PJS`n stått i? uansett så vil det holde i massevis. men hvordan er det med montering av PJS i seilfly?
          Jørgen Wake Stensen
          Bodø MFK
          Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

          Comment


          • #20
            hmm er det min pjs du sikter til den har bare stått i 2 modeller foreløbig. Var meninga det skulle invisteres i en magister til den. men de var utsolgt da jeg skulle bestille.

            mulig den er litt for tykk. men snuta på det seilflyet så ikke så lang og tynn ut som mange andre. Har forresten ordnet meg med to forskjellige akslinger til den slik at jeg kan montere den den veien jeg vil.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #21
              Hei Gutter
              Når det er snakk om slepekobling må jeg si meg enig med Joo.
              Jeg har begge og den protech koblinga er ikke så bra som
              MPX sin!! Protech sin er fiklete å få snora inn i.

              RS
              Ronny Sundbye
              Young man, was that a landing or were you shot down?

              Comment


              • #22
                RS: hvis du ser bort fra at snoren er knotete å få inn. er den like bra som MPX sin da? vet at på MPX så blir det ikke noe press på servoen, mens har en liten anelse om at servoen må jobbe litt med den fra protech. har en anelse om at MPX sin er bedre uansett hvordan man sunr og vender på ting

                finnes det noen tommelfingerregel som sier hvor sterk servo man trenger på release? f.eks at servo bør dra like mye som flyet veier?
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #23
                  Det geniale med MPX-koblingen er at du har full kontroll over at slepeløkka ikke har kila seg på noe vis. Enklere og mer idiotsikker kan ikke ei kobling lages. Og den er lett å koble på. Lett å støpe inn i nesa er den også.

                  Den typen der mekanismen sitter inni tuben kan du risikere å knøvle mye med... RS har jo sittet og sikta noen ganger.
                  Og det jeg ikke liker med dem er at du ikke ser at lina er på rett plass. Du ser faktisk ikke hva som skjer inni der. Dessuten: ved release er det en metallkant som gnager på slepeløkka, og den flises opp.
                  Det er neppe noe press på servoen i "låst" stilling hvis den er rett justert.

                  Men uansett: etter at slepet er festet skal man kunne dra de to sidene av løkka fritt fram og tilbake gjennom koblinga. Viktig viktig viktig! Sjekkes før hver tur.

                  Er noen "regler" ute og går når det gjelder servo til release. Og den ene som er grei å huske er at du skal kunne belaste slepelina med minst 2 ganger flyets vekt og få løst ut. Så er det bare å sjekke med den linetypen dere bruker til sleping.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #24
                    Hvor får man kjøpt dette nydelige flyet i Norge?

                    Noen som vet hvor man får kjøpt det her hjemme? Tryggere med en norsk forhandler.

                    Comment


                    • #25
                      IMPX, got it.....

                      Lønner seg å lese hele linken....

                      Comment


                      • #26
                        hehe, lønner seg å lete litt ja
                        kom forresten på at jørgen faktisk har laget en kopi av MPX sin tauekobling i liten skala. bare spørs om ikke jeg lager meg en jeg også.
                        William Jul Ringkjøb
                        Bodø MFK

                        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                        Comment


                        • #27
                          Da er flyet bestillt!

                          Bestillte meg dette nydelige flyet. Litt impuls, men det virker til å være en kjekk modell til en kjekk pris.

                          Kanskje vi får lage en liten review at byggingen etter hvert. Kjøpte i samme slengen 6mm pianotråd til de dagene med god vind på henget.
                          Kjøpte også med tow release systemet fra IMPX, mulig jeg lager meg en slik MPX sak hvis den andre er trasig. Denne burde jo kunne lukte litt på termikk også på en fin sommerdag.

                          Eller artig med innspill fra andre som også bygger/flyr denne modellen.

                          Comment


                          • #28
                            har du fått flyet Joa? virker det bra?
                            vet at smått og rått i bodå har tatt inn to stykker av dette flyet, så da kommer jeg til å kjøpe en i løpet av uka
                            William Jul Ringkjøb
                            Bodø MFK

                            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                            Comment


                            • #29
                              Flyet er i hus!

                              Da er flyet kommet i hus. Jeg synes det er aldeles nydelig. Fine skala like detaljer, smarte løsninger og fin finish.

                              Eneste jeg hadde å utsette litt på et luken som skal være over vinge servoene og høyderors servoen, de blir nok ikke å gå 100% i fluks med den resterende overflaten uten vesentlig videre tilpassing, men har ikke bygget enda, får se etter hver hvordan det ser ut.

                              Gleder meg som en unge til å sette sammen flyet og prøve det i vår, akkurat nå er det depron feberen som raser som verst.

                              Comment


                              • #30
                                fikk vite i dag at den lokale sjappa hadde bestilt et par stykker, men de hadde ikke fått dem enda. norske forhandleren er utsolgt
                                angående de lukene så har jeg sett litt på bilder av den luken på høyderoret. det er en enorm fargeforskjell på luken og kroppen. er det bildene som lyver eller er den slik? blir i hvert fall å prøve å få den i samme farge.
                                hva slags elektronikk har du tenkt å putte i?
                                William Jul Ringkjøb
                                Bodø MFK

                                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                                Comment

                                Working...
                                X