Announcement

Collapse
No announcement yet.

CMPro Discus CS 2,6m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Håper å få høre litt kvalifisert rundt flyegenskapene etter hvert.
    På den utenlandske tråden viste det seg at når modellen ble fløyet hardt mistet dem mer eller mindre kontrollen siden vingene flekser så mye at balanserorene slår seg. Kanskje det (ikke uventet) er prisen å betale for å kjøpe for rimelige saker...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #32
      ja mulig det. jeg regner med at william kommer til å gjøre noe med vinge joineren. hvis man flyr den litt hardt er den nærmest farlig!
      Jørgen Wake Stensen
      Bodø MFK
      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

      Comment


      • #33
        Var innom IMPX og kjøpte denne..

        Hvor raske/ sterke servoer trenger jeg på denne modellen??

        Kjell Arne

        Comment


        • #34
          Holder faktisk med servoer som drar 1,5 kilo, eller mer...
          HS-81/85 duger vel til alle ror, men f.eks HS-125 kan kanskje passe bra i vingen...? Har ikke sett kitet.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #35
            vet at folk på RCgroups bruker HS-65 på høyderoret og HS 225 på sideroret. de er forresten viktig å ha en lett høyderorsservo siden denne monteres i halen. dette er pga. balansering. husker ikke i forbifarten hva de bruker på balanseror
            jeg har ikke fått kjøpt flyet enda. lokale butikken skulle få det inn om noen uker sa de. norske leverandøren var utsolgt.
            Last edited by william123; 17-02-07, 09:15.
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #36
              jeg har 3 venner som har kjøpt seg hvert sitt sånn fly! de har 1 fly igjen i hobby butikken som ligger ved meg! det jeg lurer på er kvaliteten på flyet? får du mye fly for pengene? det er jo et billig fly, men jeg syntes det er veldig billig og da lurer jeg på kvalitet? på forhond takk
              Robert
              Hole El-Flyforening

              Comment


              • #37
                jeg har akkurat i dag sett dette flyet på ordentlig! ååå det var et pent fly!!! syntes det er mye fly for pengene, gleder meg til og se det fly for i dag blås det for mye til at eieren ville ta det opp (eier x-pilot) og det skjønner jeg! han har satt opp flyet som en rein seiler. fikk lyst på dette flyet jeg også, men lommeboka sier noe annet enda gitt!
                Robert
                Hole El-Flyforening

                Comment


                • #38
                  hehe...vet ikke om jeg helt liker den holdingen til lommeboka di ganske lik min lommebok forresten

                  de har ikke fått inn duscusen hos min lokale hobbysjappe enda, men det gjør ingenting siden jeg venter på et annet seilfly! Art Hobby Serenity som forhåpentligvis skal flys i Lofoten i mai.

                  uansett, enten lommeboka vil det eller ikke, så skal jeg ha en skalaseiler til sommeren, og det blir sannsynlighvis Discus!
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by william123
                    uansett, enten lommeboka vil det eller ikke, så skal jeg ha en skalaseiler til sommeren, og det blir sannsynlighvis Discus!
                    Da bør du bestille deg 6-meters varianten herfra: LET Garantert bra, og ikke noen pinglevinger som CMPro-saken sannsynligvis har etter reviewene å dømme...
                    Spent på å høre om du blir fornøyd med Serenityen. Har kjøpt Sierra selv, like stor men annet profil. Den har ikke havna på byggebordet ennå, liggi i eska leeenge i påvente av at jeg får bestilt servobokser til HS-85MG...
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #40
                      hehe...du vet at jeg ikke har råd til noen 6 meters sak
                      jeg venter på at T&K skal få inn flyet jeg, og så må jeg bestille servoer. det blir 4 Futaba 3150 og to HS-85 på flaps.
                      EDIT: hva slags servobokser er det snakk om og hvor får du kjøpt slike?
                      Last edited by william123; 04-03-07, 15:27.
                      William Jul Ringkjøb
                      Bodø MFK

                      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                      Comment


                      • #41
                        Tja, den Discusen kommer nok på drøyt 40k flyklar, noe å få lempa ut på Hornheia i Lofoten Begynne å spare bare...?

                        3150 funker sikkert bra. Har ikke brukt dem selv men syntes spec og size ser OK ut til en rolig hangsak i den sizen. Noe àla 5125 med tanke på innbygging i vinger.
                        Husk bare at du absolutt bør ha MG-servoer på flapsene. Du lander gjerne med 70 grader flaps, og dem får masse juling når du lander!

                        Servoboksene er noen runde saker man limer inn i passende hull i vingene. Da er det servofeste og deksel inkludert som skrues på boksen man limer inn. Det eneste man skal lage er runde hull med rett diameter, og selvsagt ha riktige bokser i forhold til servotypen. Vet Øgrey hadde dem, får sende en mail og bestille hvis dem ennå har. Sammen med et snes HS-85 siden jeg jages av dårlig samvittighet pga 4-5 små hangracere som skriker etter å bli mekka sammen... Og ny Ocelot er på veg fra Sverige!

                        PS: regner med du får dilla på fart på hang! Sjekk f.eks ut denne sida: ET Espen selger noen særs lekre saker. Har ikke surra meg til å bestille noen av dem, men det kommer nok. Føler behovet for en stiv sak på 2,6 - 3 meter. Men det betyr at kravene til servoer blir tøffe. her duger det ikke med HS-81 eller 125... Noen digitale gadgets fra Graupner, evt Volz må nok til...
                        Last edited by joo; 04-03-07, 16:46.
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #42
                          Fant forresten bilde av servoboksene hos Servocity: ServoCity® - Not Found
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment


                          • #43
                            høres ikke dumt ut! vet Jørgen hadde en link til et firma i tyskland som solgte slike servofester. de hadde til de fleste populære "vingeservoene"
                            tja...40 store er jo ikke så mye da om jeg sparer intensivt i 5-6 år så kanskje det begynner å likne på noe

                            forresten, det er vel en mulighet for at det følger med noen slags servomonteringsmekanisme (huff, langt ord) i KIT'et. var det det på Sierraen?
                            Last edited by william123; 04-03-07, 17:00.
                            William Jul Ringkjøb
                            Bodø MFK

                            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                            Comment


                            • #44
                              Nei, var ikke med noe til Sierraen.

                              Velger du å legge Futaba-servoene i vingen er det ikke allverden å mekke fester selv. En overfres med fresemal og så kutte ut noe i finèr for å slide servoen ned i funger nok. Så lager du deksel i 0,8mm multilayer finèr med slot til servohornet.

                              For å føre servokablene ut freser du et 4mm dypt spor som du legger kablene ned i og limer ned ei 4x4mm balsalist over, pusser flush og trekker vingen.
                              Joda, vet at Art anbefaler polish på vingene og ikke betrekning, men dette trenger man ikke følge

                              SÅ er utfordringa å lage forbindelse for kabler mellom vinge og kropp som smetter sammen når du monterer vingen på kroppen. En mulighet er MPX sine 6-pins plugger, der du kobler alle + og minus sammen å de to tykke kontaktene i enden og en signalkabel til servoene på hver sin av de tynne kontaktene. Nå skal det finnes noen gode braketter for å feste dette skikkelig. Alternativt bruker du 9 eller 15-pin HD-kontakter av godt fabrikat.

                              Der du skjøter inn ytterdelene av vingen tenker jeg at jeg går for vanlige servokontakter, støper fast hunnen i den ene delen og lar hannen ha slakk nok til å dra vingedelene litt fra hverandre for å koble til og fra og porrer et lite rom der kabelen kan dyttes inn.
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #45
                                Servorahmen.de | Der Onlineshop her har de servofester til det meste...
                                blir nok MPX kontakter mellom vingen og kroppen, både på mitt (FVK Skylark 6) og william sin
                                Jørgen Wake Stensen
                                Bodø MFK
                                Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                                Comment

                                Working...
                                X