Announcement

Collapse
No announcement yet.

CMPro Discus CS 2,6m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CMPro Discus CS 2,6m

    siden jeg plutselig fikk akutt lyst på skalaseilfly, etter å ha lest tråden til AudunT om 3meteren, kom jeg over dette flyet:

    www.cmpairplane.com

    profilet er HX 83-Nase 3 Modify??? aldri hørt om det. ligger ikke i databasen til Profili

    flyet koster 1400,- i Norge, og kan sikkert fåes billigere i utlandet. spørsmålet er da: er dette flyet noe å satse på? litt over en tusning får et flott scalaseilfly på 2,6m?

    diskusjon på RCGroups:
    CMPro Discus CS 2.652m - RC Groups
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

  • #2
    hei hei

    etter det jeg har sett å tatt på så ser dette veldigt fint ut
    viss ikke jeg har hatt et på 2.80 selv så har jeg nokk går for et selv ivert fall til den prisen. tror ikke man sparrer så mye å shope uta skærs på den der







    blade 2m
    ASW28
    SAGITTA PROJEKT TWO
    THERMIK-STAR
    NANO FLOO
    FLITON EXSTRA 330
    TOJEIRO 50
    ++++++++
    sven arne johansen

    mine fly

    radioer
    futaba 9c super
    spektrum DX7

    pitts s12 wspan 1.75 da 50R
    aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
    sagitta projekt zwo 2.20 wspan
    funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
    nanofloo
    termick star
    stiletto F3F 2.54 wspan
    lancair360 mk2 os50sx 2t
    Enforce os 108 2t
    + en haug til
    http://www.lillehammer-mfk.org/


    viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

    Comment


    • #3
      Modellen ser jo pen nok ut, men profilet er helt ukjent...
      Den som har fløyet den hadde visst ikke så omfattende meninger om flyegenskapene bortsett fra at MPX ASW27 flyr bedre. ASW`en vet jeg flyr godt i alle fall, men den kosta vel 2.600 da vi handla 3 stykker i klubben min...

      Profilet så ut som et greit hangprofil for mye vind, gjerne med en del ballast.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        jeg syntes også at flyet var fint. flyet er tiltenkt sleping med magsiter. hvordan er CMP egentlig? kvalitet?
        skulle gjerne ha kjøpt en MPX maskin Joo, men det var det med penger
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #5
          Sikkert fine modeller. CMPro har fått noenlunde fin kvalitet i det siste. Men jeg ville aldri i verden tatt den opp på verken strikk eller vinsj med bare 6mm joiner. Vingespennet er for stort til en så liten joiner. Tror jeg ville vært forsiktig i landinga og sjekket joineren etter hver eneste landing og.
          Jo Grini
          http://vimeo.com/jojoen
          http://www.youtube.com/jojoenno
          http://www.jojoen.no/

          Comment


          • #6
            er også litt skeptisk til den joineren, men hvis jeg kjøper så kommer jeg ikke til å pushe flyet hardt. fant en video av flyet på hang:

            http://fly-high.kir.jp/civil/movie/discus.wmv

            ut i fra det jeg kunne se på den videoen så var det ikke mye flexing i vingen

            regnet litt på flyet og kom fram til at jeg kan ha det flyklart for ca 2200,- ikke verst synes jeg! hva tror dere er passende servoer? vet at i den tråden på RCG er det brukt hs 56 på høyderor, hs-225 på sideror og JR161 på balanseror. på balanseroroene hadde jeg kanskje tenkt hs-125mg.

            Joo: tror du magisteren blir for slapp for å slepe discusen?
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              Hadde jeg handla den hadde jeg (som jj antyder) ikke kjørt den hardt med den vingepinnen. Hadde nok blitt 6mm pianotråd umiddelbart!
              Har erfart (fra LET Nimbusen) at 6mm carbon ikke er verdt så veldig mye...

              Videoen viser ikke så mye av hva modellen duger til, den flyes svært sakte hele tiden, i rolige forhold og ikke i den beste løftsonen. Men det kan nok kanskje bo mye mer gøy i den om man gir den lov til å fly skikkelig! Profilet er ukjent for meg, men den har ikke stygge tendenser på videoen. Men siden den flyes så passivt er det vanskelig å se om man får brukt energien til noe moro.

              Sleping... Magisteren har en ulempe, og det er at det er så mye motstand i understellet på gress at den bruker mye power for å rulle, men på hardt underlag hadde jeg ikke betenkt meg på å slepe den med min Magister (før den døde), spesielt ikke med FlightPower-batteriene i Helst med seileren på trolley.

              MPX sin 27 veier nok et halvkilo mer, men den gikk greit å dra opp etter Cub med 90 4-takter i...
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                regner med at joineren er ca meteren. vet du hvor mye tyngre 6mm pianotråd er Joo? kanskje det ikke har så mye å si på det flyet.
                har tenkt litt på at det er mye motstand i magisteren, men kanskje jeg handler nye hjul, STORE hjul! sett litt på ballonghjulene fra Trexler
                egentlig så har jeg ikke planer om å lempe flyet utfor en hangkant, men kanskje en vakker dag hvis jeg bestemmer meg for det. hovedsaklig termikk flyging
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #9
                  seilfly

                  Originally posted by william123
                  siden jeg plutselig fikk akutt lyst på skalaseilfly, etter å ha lest tråden til AudunT om 3meteren, kom jeg over dette flyet:

                  www.cmpairplane.com

                  profilet er HX 83-Nase 3 Modify??? aldri hørt om det. ligger ikke i databasen til Profili

                  flyet koster 1400,- i Norge, og kan sikkert fåes billigere i utlandet. spørsmålet er da: er dette flyet noe å satse på? litt over en tusning får et flott scalaseilfly på 2,6m?
                  [/url]
                  hvem forhandler dette i norga da?
                  1400.- det synes jeg var billig! fikk lyst på en jeg å

                  mvh geir
                  Mvh Geir Mogstad
                  ---------------------------------------
                  slapp av det kommer helt sikkert ned!

                  Comment


                  • #10
                    Vekta med pianopinne skal du ikke tenke på i alle fall. Sannsynligheten for at du lemper inn 3-500 gram i den på en fin dag på hanget er større enn at du vil ha den for lett
                    Når det er forhold som gir løft kan de lette seilflya gjerne bli for lette, ikke samme tenkemåten her som på motorflya.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      i Norge er det IMPX som har flyet foreløping. er mange som har CMPro som sikkert kommer til å ta det inn.
                      ja, du sier noe Joo. er ikke helt inne i tenkemåten til seilfly. så du har sikkert rett får se om det ikke blir handlet inn over nyttår. kommer da review av modellen!
                      William Jul Ringkjøb
                      Bodø MFK

                      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by extracap
                        hvem forhandler dette i norga da?
                        1400.- det synes jeg var billig! fikk lyst på en jeg å

                        mvh geir
                        IMPX har den i alle fall
                        Mvh
                        Torbjørn Gustafson
                        www.trmfk.no



                        Will fly for food

                        Comment


                        • #13
                          Var så billig at man nesten må ha... Ikke så kritisk å skade en så rimelig sak i forhold til de som er dyrere, og så er det godt å kunne skli rundt med noe pent og skala innimellom de andre sakene på småhanga våre. Der blir ikke de store skala-dertene lempa ut i alle fall!

                          Skal man montere slepekobling i nesa anbefaler jeg å ikke bruke noe som helst annet enn MPX sin enkle og geniale. Den er lett å koble på, og man har full kontroll over at der ikke er noe som kiler seg!
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment


                          • #14
                            har sett på den releasen fra MPX. enkelt og greit. IMPX har også realease fra protech. samme metode som på 3. bilde til høyre:

                            在线买球APP-(中国)官方网站-在线买球APP-(中国)官方网站

                            er enkel den også....
                            William Jul Ringkjøb
                            Bodø MFK

                            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                            Comment


                            • #15
                              Hva med Griffin sin?
                              Er den bra?
                              http://www.griffin-models.com/equipment.php?id=361
                              Mvh
                              Torbjørn Gustafson
                              www.trmfk.no



                              Will fly for food

                              Comment

                              Working...
                              X