Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyperion Edge 540T 25e / Hyperion Z3019-12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hyperion Edge 540T 25e / Hyperion Z3019-12

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Er det noen som har bestilt hærligheta og evt hvilken oppsett blir det ?
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Hei

      Hvordan er kraften i motoren i forhold til vekten på flyet ?.
      Noen "fly pakker" er jo undermotorisert.
      Kjetil
      oops: . . ! . .

      http://www.vingmfk.com

      Comment


      • #4
        Ingen grunn til bekymring, det er power i bøtter og spann.

        Har også en EagleTree System Micrologger til test som jeg har begynt å prøve noe i denne og jeg ligger rundt 15 minutter flytid med variert flygning og den hovrer lett på 1/3 - 1/2 gass.
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Er helt riktig at der er mange "pakker" på markedet som leveres med ganske så anorektiske drivpakker. Men Hyperion virker å følge ei anna linje enn de fleste, siden også andre komplett-sett fra dem er svært så bra motorisert.
          Bare ta en titt på 40-size Yak`en som ble reviewet i høst så ser du at også der var de drevne pilotene (Håvard og Per) godt fornøyde!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Hei

            Det er bra. Jeg har bestillt meg en 40 size Extra fra hyperion.
            Kjetil
            oops: . . ! . .

            http://www.vingmfk.com

            Comment


            • #7
              Jeg hadde maiden på min YAK-55SP i samme serien i dag med ett 3S 2100mAh batteri på 15c, det var ikke for mye power akkurat. Klarte ikke uendelig vertikalt med det batteriet.

              Hvordan batteri bruker dere i denne modellen eller YAK'en som jeg har?
              Hvor mange Amp. trekker oppsettet med APC 12x6E?

              Jeg har mine tvil til batteriet mitt, men vil gjerne høre hvilke erfaringer andre har og få anbefalt ett batteri som duger.
              Terje Fagermoen
              Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
              Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

              Comment


              • #8
                Antyder ikke Affa 44A max? Det er en del mer enn batteriet ditt klarer med i alle fall.
                Hadde maiden på min Yak i .40-size i går. Der kjørte jeg med 4S istf 5S som Per og Håvard gjorde og Hyperion anbefaler. Med det klarte jeg vertikalen faktisk. Bare 600 Watt inn mot nærmere 1kW på de andres oppsett.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Jeg har testet endel med Eagletree microloggeren og har flere peak som går over 50A, oppmot 52A så jeg antar at batteriet ditt leverer for dårlig.

                  Min trekker i hvertfall totalt ubegrenset vertikalt.
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Radiostøy: Hyperion Z3019-12 +TITAN 50A HI-PRO Brushless ESC

                    Originally posted by klausre
                    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

                    Denne posten er relatert til denne artkkelen.
                    Nokon som har gode eller dårlege erfaringer med dette motor/kontroller-oppsettet, har dette montert i YAK55 25size og får "PCM-Lockout" ved radio sjekk på 6-8m avstand, problemet aukar i takt med motorturtallet, og er ikkje merkbart ved 0 trottel! samme resultat er oppnådd ved test med to forskjellege JR-radioer/mottagere, "toroid" er montert mellom mottager og regulator, servoer er utelukka som støykilde(problemet er like stort med alle servoane fråkobla). Pull-pull på rudder, men wirer gnisser ikkje. Sender og mottagerantenner samt krystall er ok. Nokon med ideer om kva som gir dette problemet?......
                    Hans-Olav Malkenes
                    Kalveid
                    5419 Fitjar
                    hansolavm@gmail.com

                    Fitjar Modellflyklubb

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by hansolavm@gmail.com
                      Nokon som har gode eller dårlege erfaringer med dette motor/kontroller-oppsettet, har dette montert i YAK55 25size og får "PCM-Lockout" ved radio sjekk på 6-8m avstand, problemet aukar i takt med motorturtallet, og er ikkje merkbart ved 0 trottel! samme resultat er oppnådd ved test med to forskjellege JR-radioer/mottagere, "toroid" er montert mellom mottager og regulator, servoer er utelukka som støykilde(problemet er like stort med alle servoane fråkobla). Pull-pull på rudder, men wirer gnisser ikkje. Sender og mottagerantenner samt krystall er ok. Nokon med ideer om kva som gir dette problemet?......
                      hmm, virker som at problemet ligger i motor eller ESC. har du mulighet for å få prøvd en annen ESC? eventuelt, koblet ESC'en du har nå til en annen motor?
                      William Jul Ringkjøb
                      Bodø MFK

                      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                      Comment


                      • #12
                        Har Kontronik motor og kontroller i eit Eolo helikopter, dette er jo ikkje fult så strømkrevande oppsett, men vil vel gje ein indikasjon på det du nemner? skal testa dette til helga.
                        Kan du sei noko om kor stor avstand ein bør kunna forventa å oppnå ved radiotest av slikt utstyr?( JR9xII spcm + Hyperion motor/kontroller) Eg er forholdsvis fersk..........
                        Hans-Olav Malkenes
                        Kalveid
                        5419 Fitjar
                        hansolavm@gmail.com

                        Fitjar Modellflyklubb

                        Comment


                        • #13
                          kjenner ikke til JR mottakere, men jeg regner med at du burde ha rundt 20-30 meter.
                          hvordan ligger antennekabelen? langsmed servokabler eller liknende? prøv å strekk antennen på litt forskjellige måter, har hjulpet hos meg et par ganger.
                          Hvor stor avstand det burde være, egentlig så mye som du får. hvor mye har du nå?
                          William Jul Ringkjøb
                          Bodø MFK

                          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                          Comment


                          • #14
                            Mottagerantenna er montert utvendig på flykroppen frå rett bak canopy til topp halefinne, resterende kabel henger med laus ende derfrå, høgderorservo er montert i halen og antenna går dermed paralelt med kabelen til denne, men med ca 10-15 cm avstand, servokabelen er forlenga med 50cm og "toroid" er montert på denne. Men...problemet er identisk med både denne og alle dei andre servoane fråkobla.
                            første tegn til at failsafe slår inn, viser seg allerede ved 6 til 8 m,
                            Hans-Olav Malkenes
                            Kalveid
                            5419 Fitjar
                            hansolavm@gmail.com

                            Fitjar Modellflyklubb

                            Comment

                            Working...
                            X