Announcement

Collapse
No announcement yet.

reversere gass servo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • reversere gass servo?

    hei sann!

    har fått et problem med min graupner JR mc-12 computer, og det er at servoen går feil vei i forhold til stikka. så når jeg tar gass stikka (på venstre stikke) og tar den oppover så går forgasseren igjen, så da slakker den av på gassen, og når jeg tar stikka og drar den nedover så går forgasseren på full åpning (etter som hvor mye gass du har selvfølgelig)

    det som jeg er ute etter er åssen man reverserer servoen - radioen, sånn at den går riktig igjen.

    bildene viser at gassen på stikka er helt nede så er forgasseren full åpning.
    Attached Files
    Sindre Aamodt

  • #2
    Hei
    Les bruksanvisningen til radioen, der står det.
    Ola
    www.ofremmi.info

    Comment


    • #3
      Jeg har ikke denne radioen selv, men fant i farten en tysk manual på 404 Not Found. Jeg er ikke stø i tysk, men det ser ut til at servoreversering er forklart på side 24 i manualen. Du velger hvilken kanal det gjelder med CH-knappen og bytter mellom revers og normal med inc/dec-tasten.

      Lykke til!

      Comment


      • #4
        hei

        trur jeg tok feil tema spor på dette, er helt ferskt her på forumet..

        men bruksanvisninga står på tysk, og skjønner ikke et pip... (kjøpte radioen i tyskland.
        Sindre Aamodt

        Comment


        • #5
          Originally posted by lipo
          Jeg har ikke denne radioen selv, men fant i farten en tysk manual på 404 Not Found. Jeg er ikke stø i tysk, men det ser ut til at servoreversering er forklart på side 24 i manualen. Du velger hvilken kanal det gjelder med CH-knappen og bytter mellom revers og normal med inc/dec-tasten.

          Lykke til!
          da har jeg prøvd dette, men det funka dårlig, skal gjøre nytt forsøk etter på, når jeg bygger videre på flyet (underbygging, men er bare det og sette på proppel, spinner)
          Sindre Aamodt

          Comment


          • #6
            Originally posted by sindre_ibis
            men bruksanvisninga står på tysk, og skjønner ikke et pip... (kjøpte radioen i tyskland.
            Jeg ville mailet Graupner og hørt om de kunne sende deg en engelsk manual, eller link til et sted du kan laste den ned. Du kan også prøve å søke mer på Internett enn det jeg gjorde. Du trenger den mer enn meg

            Comment


            • #7
              da har jeg mailet til grupner og håper de kan sende meg en manual på engelsk.
              Sindre Aamodt

              Comment


              • #8
                Jeg kjøpte en manual på engelsk hos Torbjørn&Kåre i sin tid. 50 eller 100 kroner...
                Yngve Sekkenes

                http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                Comment


                • #9
                  Sørg for at senderer står i riktig modus først (side19 i pdf)
                  Dvs sørg for at sender står i AC modus (aircraft-fly) og velg Mode2. Da er throttleservo på kanalutgang 1 og reverseringen vil vise seg.

                  Tror at du nå har en annen flymodus og/eller mode1-4 hvor throttleservo ikke er på utgang 1.
                  ----------------
                  Haldor
                  ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                  Comment


                  • #10
                    da ser jeg på side 19...

                    AHA...

                    man må mode 4 ganger, på alle de 8 veiene, fram, tilbake, opp og ned.

                    men det er sikkert 50 modinger på radioen, men har bare klart å finne 3 av de.

                    er det noen som kan se på side 20 i boka? og må man innstille ALLE de modingene?

                    manual: 404 Not Found.
                    Sindre Aamodt

                    Comment


                    • #11
                      Steueranordnung, s19 (sendertilpasning)
                      Du skal først sette sender til MOD2, bla til den kommer opp med "MOD2" på skjermen.

                      Drosselsteuerrichtung, s19 (endring av throttleretning)
                      Prøv så servo i utgang 1, hvis den ikke går riktig vei følg anvisning til høyre Står den med linje under "NORM" trykk slik at linjen viser under "REV"

                      De "modingene" du nevner er ikke modes, kun oppsett/rekkefølge av menyen. Glem denne for nå.
                      ----------------
                      Haldor
                      ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                      Comment


                      • #12
                        nå har jeg prøvd og så hadde jeg ikke mere batterier på senderen, så får lade det opp og prøve i morgen.

                        btw. er det noen som vet hvor lang tid det tar å lade batteriet?
                        Sindre Aamodt

                        Comment


                        • #13
                          Kommer ann på laderen og batteripakken men antar at den leverer 60mAh. Så hvis du har en 1000mAh pakke så vil den bruke 1000\60 timer - i teorien.
                          I praksis er ikke lading (flytting av energi) uten tap så du må gange timeantallet med 1.5 for å få reell ladetid.
                          ----------------
                          Haldor
                          ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                          Comment


                          • #14
                            har et lite problem, jeg har ingen lader men skal til en hobby butikk til mandag, så da blir det en lader da..

                            takk for alle svar
                            Sindre Aamodt

                            Comment

                            Working...
                            X