Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio, hva er den beste?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radio, hva er den beste?

    Fått inn noen penger for en jobb nå, vurderer Futaba 14MZ, er det det råeste man får om dagen?

    Regnskapsføreren min begynner å hate meg Utrolig hva som ikke kan skrives av

    Ha en fin lørdag alle sammen!

  • #2
    Sørsmålet bør nok heller være hva slags radio trenger man?
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #3
      Ikke for å være frekk, men jeg spurte om hva er den beste, ikke hvilken jeg trenger... Takk for svar uansett Trenger den beste senderen til heli på markedet, hvis det hjelper

      Comment


      • #4
        Det finnes vel i grunnen ikke noe entydig svar om den beste. Det kommer veldig an på hva du tenker å bruke den til og hva du liker. Det høres egentlig ut som om du er ute etter den dyreste.
        -----------
        Bengt

        Comment


        • #5
          Er ute etter den som er lettest å ha med å gjøre, best på rekkevidde, har mange nok kanaler, føles bra å holde, osv. med andre ord ikke den dyreste, selv om det ofte er en sammenheng der... Er ute etter folks oppfatning av hva som er den "beste" radioen. Har du en favoritt?

          Hater menyene i radioen min, utrolig lite oversiktlige, har en Futaba nå, derfor lurer jeg på om det finnes andre alternativer til en sender. Men regner med at med en stor skjerm blir menyene greiere å ha med å gjøre. Det best hadde vel vært å koble den mot en pc for oppsett, finnes det?

          Comment


          • #6
            Les PM. Jeg vil anbefale en JR 9xII
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

            Comment


            • #7
              JR har veldig enkle menyer. har JR9x II men virker som du vil ha noe større som koster ganske så mye mer! JR PCM 10X kan være et bra alternativ! kjøper du en til meg å? http://www.helizone.no/Images/JR_Bilder/JR_PCM_10X.jpg

              Men om den vil være noe spesielt enklere en Futaba`n du har nå vet jeg ikke, lønner å sette seg ned å lære den radioen man har, jo større radio du kjøper jo mer er det å lære! :d
              Last edited by muff; 20-01-07, 07:44.
              T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
              Yak 54 m ASP65
              Depron vrak ;)
              masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

              "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

              -- Ronny --

              Comment


              • #8
                Når jeg nylig handlet sender havnet valget på Graupner MX22.
                Den koster noe mer en 9x, men jeg synes "friheten" i Graupner sin SW var verdt de ekstra kronene. Jeg er meget fornøyd med denne senderen, ligger godt i nevene gjør den også.
                Mvh
                JoE
                Agder Modellflyklubb

                Comment


                • #9
                  Hei
                  Hvorfor ikke prøve ein Spectrum DX7
                  så slepper du i hvertfall problem med krystaller og glitch
                  Den har også fått mye skryt på div forum.
                  HB
                  Hallingdal RC Klubb

                  Synergy N9
                  TRex Pro 600N
                  Trex 500 esd
                  Trex 250
                  Spectrum DX7
                  Futaba 9C
                  + noko flygreier.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Wavesearcher
                    Er ute etter den som er lettest å ha med å gjøre, best på rekkevidde, ?
                    Rekkevidden holder på alle radioer(så sant du ikke kjøper en Nikko i leketøysbutikken). Hvor mange kilometer unna deg har du tenkt og fly?

                    Comment


                    • #11
                      Er`n kjip nå da....DX7`rn..(kjip kan du verra selv) He-he

                      Sakens kjerne er som Jon-Arne skriver, har du penger så kjøper du den radioen du har lyst på.

                      Det man burde tenke på er som blir nevnt her, er brukervennlighet, om den har de nødvendige dingsene som man trenger og kanskje det viktigste om den appelerer til deg som person (god å holde i, utseende og lign.)
                      Jeg ble helt matt i øya første gangen jeg så 14mz`n og bestemte meg for at den skulle jeg ha. Men jeg har aldri vært flink til å spare penger og det var sikkert bra, for i etterkant finner jeg ut at den radioen har jeg rett og slett ikke bruk for.

                      Nå har jeg kjøpt DX7 og jeg tror jeg blir fornøyd til slutt bare Futaba nykkene mine slutter å plage meg.

                      Det er vanskelig å kategorisere "den beste radioen" fordi det er mennesket som holder i den som bestemmer og vi er jo så ulike alle sammen.

                      Altså....kjøp den radioen du har lyst på 14mz er det siste på markedet med kanskje mest stash ombord. Men for meg ble det vannvittig forskjell på 16000kr kontra 3500kr uten at de radioene kan sammenlignes på noen måte da

                      Comment


                      • #12
                        Snakker vi Futaba-radioer kan jo 12Z eller FX-40 være aktuelt, som alternativ til 14MZ.
                        Vurderer du radioer i denne klassen, er det ergonomi, menystyring og plassering av knapper som er utslagsgivende, mer enn funksjoner. For funksjoner har du nok av på disse radioene, "ingen" begrensninger.

                        Har bare såvidt knottet litt på en 12Z, men synes til sammenligning med 14MZ at den ligger bedre i hånda. Vet ikke hvilken Futaba-radio du har fra før, men hvis det er 9C, og du synes menyene der er vanskelige, vil du ikke få det noe særlig lettere med 12Z. Da har 14MZ og FX-40 et fortrinn med touchscreen & grafisk brukergrensesnitt.

                        Men er du ute etter hurtig & nøyaktig radio/mottaker uten at det nødvendigvis skal være en femsifret sum du legger ut, virker Spektrum DX7 som har det du trenger for å fly normale fly og helikoptre. Dette er vel også en av få radioer der du slipper å bekymre deg for at andre flyr på samme kanal, så sikkerhetsmessig virker dette radiosystemet bedre enn "klesklypa" som folk glemmer.
                        Menystyringa var dog ikke helt intuitiv. Trolig enklere for folk som har knottet på JR-radioer, antar jeg.
                        -//\_____________
                        // Steinar Forshaug
                        / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
                        www.mikronor.no
                        Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

                        Comment


                        • #13
                          Takk for svar svarene, noen som har opplevd problemer med Spektrum DX7? hvis dette systemet fungere er det midt i blinken Ser ut som om at menyene er bedre enn på futaba også, eller tar jeg feil der? litt mere grafiske enn min 9serie ihvretfall!

                          Comment


                          • #14
                            det finnes tråder på RCGroups og RCUniverse om DX7. mange som skryter, men det er også noen som har vært plaget. søk litt rundt så finner du masse informasjon, kanskje litt for mye. (de har en tendens til veeeldig lang de trådene på store forum)
                            William Jul Ringkjøb
                            Bodø MFK

                            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                            Comment


                            • #15
                              hehe, har fått med meg at de ofte er det, derfor jeg spør Rart det ikke er helt vanlig med den teknologien i rc raidioer, noen som aner hvorfor det ikke er det?

                              Comment

                              Working...
                              X