Announcement

Collapse
No announcement yet.

http://www.mjd.se/

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • http://www.mjd.se/

    Hei dere.
    Vurderer min første "bygge-modell". Siden jeg kun har prøvd ARF til nå er jeg mer enn lovlig grønn på dette.
    Var hjemme i gamle Sverige i helga og avla tradisjonen tro en visitt til flygvapenmuséet Page not found - SFHM
    Der fant jeg noen flotte modeller av mer eller mindre gamle Svenske fly, feks J-29 og Safir.
    Jeg turte ikke å shoppe denne gangen men ser at disse går å kjøpe over nettet.
    Så - er det noen der ute som vet noe mer om disse modellene?
    Passer det meg som nybegynner i bygging?

    Alt av inspill er av interesse!

    Peter
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

  • #2
    Så ut til å være veldig fine sett. og ikke de mest vanlige modellene å se.

    Go for it

    ps de har noen av dem på MFT´s blogg til en litt lavere pris tror jeg
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Hei Tyor. Jo jeg så at dem fantes der og, men prisen er slik jeg kan se den samme. På Mft finnes desverre ikke den aller kuleste, J-29 Tunnan.
      Vel, ønsker fler inspill. Gjerne fra noen som prøvd, og ikke minst, passer dette sett til meg som aldri tidligere prøvd byggesett? Ser at de anbefeller settet til dem med noen fly bak seg...
      Peter
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

      Comment


      • #4
        Var jeg som blingsett med prisen

        Du har rett i at flygande tunnan er kul og safir er vel kanskje en av de mest kjente av disse svenske flyene. Personelig så synes jeg j-21 er tøff også.

        Slik jeg synes det så ut på bildene så er det standart spant og planking på både kropp og vinger. og Det lå en vide på siden der fra svensk TV. Der sa han det var laser skjært så da regner jeg med det passer gasnke godt sammen. Og vil tro det ikke er så vanskelig å bygge. Men kanskje j-29 er den vanskeligste pga kroppen. Nå bygges vel kroppene på en medfølgende jig også for at dem skal bli rette og fine. Ser for meg at dette er greie sett.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment

        Working...
        X