Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Wing Dragon Sportster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Wing Dragon Sportster

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Fornøyd...

    Jeg kjøpte spotsteren for noen uker siden, og er stort sett fornøyd. Har oppgradert batteriet til et 3S Li-Po 2200mAh noe som gjorde at jeg fikk MYE mer kraft. Har vært veldig forsiktig med full-gass, men det gikk jo som det måtte gå....motorhavari Etter dette har jeg lest og lest -og lett etter et børsteløst oppsett til en slik modell uten at jeg har blitt noe klokere. Før denne artikkelen kom på nett, tok jeg sjansen og bestilte motor og ESC fra modellflybutikken.no. Lenker under.

    http://www.mamut.com/modellflybutikken/subdet13.htm (KA 22-15M)
    http://www.mamut.com/modellflybutikken/subdet15.htm (22A)

    Noen som har formening om dette oppsettet?

    Har forøvrig satt på floats, noe som fungerte ypperlig.

    Hans M
    Attached Files
    Last edited by HansM; 08-03-07, 10:44.

    Comment


    • #3
      Har også WD Sportster

      Hei
      Kjekt at noen skriver om dette flyet. Jeg driver og lærer meg opp på dette som fly nr.2. Har etterhvert kjøpt 3 komplette pakker. Dette er fordi dette svarer seg totalt sett like bra som å skaffe seg de delene man trenger enkeltvis. - Så har man litt forskjellig i reserve. Jeg er stort sett fornøyd. Det tåler ganske mye. Kroppen er bortimot umulig å ødelegge. Jeg bruker forstatt kropp nr 1.

      Jeg ble veldig interessert i 2 ting :
      Jeg savner noe mer krefter(og flytid)
      Hvordan gjorde du det med Lipo batteriene. Bruker du dem bare i stedet for batteripakken som fulgte med uten andre endringer? Er det ikke slik at Lipo batterier ødelegges hvis spenningen kommer runder et visst nivå ? Fikser regulatoren for den originale batteripakken dette ?

      Jeg har og veldig lyst til å bruke floats, selv om det er saltvann jeg her. Jeg er etterhvert blitt " vant" til å bade flyene i sjøen. Det har skjedd 4-5 ganger, og det har kostet meg en mottaker og en vingeservo. Utrolig nok virker det meste igjen etter skylling og crc. Dersom jeg pakker inn mottakeren vanntett så vil det nok gå noenlunde bra.
      Hvilke floats kjøpte du ?? Har du fløyet mye på vann med dem ? Var det enkelt å sett på /trimme inn ?

      Takker på forhånd for svar. Satser på at det er flere her som har dette flyet. Det hadde vært greit å kunne utveksle erfaringer.( Her hvor jeg bor et det to som har flyet.)

      - Etter at testen av flyet er publisert her nå, så blir det kanskje flere som prøver det ? Testen grei den, - men kanskje vel positiv. Jeg syntes flyet har blandede egenskaper. Det som er sikkert er at det flyr fint både i moderate hatigheter og i stor fart. Jeg opplever at produktkvaliteten er varierende. Det er problemer med å få flyet til å gå HELT rett fram pga skjevheter her eller der. At batteripakken vil gli ut ved "opp ned" posisjon er og sikkert. Jeg har boret to hull i kroppen og setter en utrettet stor binders på tvers som "bom" Den hindres i å gli ut av et lite press mot batteripakken. Det fungerer perfekt.

      beste hilsen
      primera

      Comment


      • #4
        Har fått ny motor...

        I går ankom ny motor og ESC i posten (som beskrevet i første innlegget). Måtte tilpasse en del (skjære noen hull i kroppen!!), men med god tape ordner alt seg. Brukte originalpropellen og skal si det ble andre boller!! Skikkelig drag Gleder meg til å få det i lufta.

        Har ikke brukt floats på vann enda, kun snø. Det var så å si ingen tilpasning påkrevd for å få det i lufta med floats. Bruker disse:
        Siden finnes ikke

        Ang bruk av LiPo uten ESC, har jeg vært veldig forsiktig for ikke å lade ut og sjekket spenningen på hver celle før hver lading, men nå blir det som sagt andre boller....

        Kommer tilbake med rapport etter test-turen.

        Comment


        • #5
          Her er børsteløs motor: Brikkebutikken.no - Norges beste LEGO utvalg! - Brikkebutikken
          Mathias
          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

          Comment


          • #6
            Verdt oppgraderingen!

            Har nå flydd Sportsteren med motoroppsettet som forklart tidligere. Satte på en 7x5 APC propell og skal si det gikk unna. Det ble mye lettere å trene (enkel) akro med mer kraft, dessuten har flytiden økt og kan fly nå ca 20 min med dette oppsettet!!
            Anbefaler oppgraderingen til alle som har Sportsteren og vil få mer glede ut av flygingen.

            Hans M

            Comment


            • #7
              Når du festet floatsene til sportsteren, var det spor der, eller bare festet du de med teip eller lignene?

              MVH Andreas

              Comment


              • #8
                Originally posted by AndreasWold
                Når du festet floatsene til sportsteren, var det spor der, eller bare festet du de med teip eller lignene?

                MVH Andreas
                Brukte sporet for de originale hjulene foran og lagde et feste bak. Bakkroppen (det sorte røret) er festet til kroppen med to skruer, en på hver side. Disse skrudde jeg ut og stakk igjennom den ene rette metallstangen som fulgte med flotørene. Denne sentrerte jeg og bøyde til slik at de passet på flotørene. Brukte litt epoxy i sporene der metallstangen kommer ut av kroppen for å fiksere og feste stangen. Måtte også kryss-avstive flottørene etter et par litt harde landinger.

                Håper du får det til!

                Hans M

                Comment


                • #9
                  Hva er forskjellen på Wingo Dragon Sportster og Wingo Dragon 4 kanaler - Nasa edt.?

                  Comment


                  • #10
                    Wing Dragon 4 ch

                    Hei
                    Du skriver Wingo Dragon. " Wingo" er tilfeldigvis et veldig bra begynnerfly, men helt noe annet.

                    Jeg lurte lenge på det samme som du. Det endte med at jeg kjøpte W D Sportster, sannsynligvis pga en mer attraktiv farge, og at det så tøffere ut.

                    I flg nettstedet som du linker til så produseres begge av Art-Tech. Det stiller jeg meg tvilende til. W D Sportster produseres av Art-Tach. Den varianten du spør om er ellers et bedre fly _ tror_ jeg.

                    Haleflaten på WDS er som en kan se, større og mer firkantet. Det gjør at skjevheter viser bedre og får større effekt. Jeg har også til gode å se en haleflate for WDS som er bein, og jeg har hatt endel i huset etter hvert. Fasongen gjør dessuten at haleflaten tar lettere borti ujevnt underlag. Det har til følge at området som er fast ødelegges. Jeg tror at utformingen av haleflater og også vingen er mer gunstig og "riktig" på den kjedelige branngule varianten, og at den egentlig er et bedre fly. Ta med at en får stømlinjeformede hjulkåper he he . Luftmotstanden i understellet på disse flyene er merkbar.

                    Har ellers sett på videoen, og dette flyet oppfører seg minst like bra som W D Sportsteren.

                    beste hilsen
                    primera

                    Comment


                    • #11
                      Takk for innsiktsfullt svar!

                      Beklager at jeg rotet inn Wingo her. Det var nok en liten kortslutning i hjernen min. Man kunne nesten tro de (Art Tech) har valgt et navn som lett assosieres med Wingoen og dens gode rykte.

                      Jeg fant art-tech sine hjemmesider og finner faktisk begge modellene der. Til samme pris kan det virke som Nasa-varianten er det beste kjøpet.

                      Comment


                      • #12
                        Hvor kjøpte du flottørene? Det virker som veldig ålreit ting. Er det lett å ta dem av?

                        Comment

                        Working...
                        X