Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klar for oppgradering?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Klar for oppgradering?

    Jeg fikk Walkera 22E i vinter. Etter endel lite vellykket inneflying med dette gikk jeg over til Realflight G3.
    Hadde flydd veldig mye på simulator, og følte jeg var klar til å fly 22E litt skikkelig. Det gikk veldig bra i begynnelsen, ikke noe problem å hovre og fly litt rolig rundt. Men når jeg skulle ta skrittet videre, og skru på "3D mode" gikk det galt. Så fort jeg flyr litt mer aktivt, og belaster helikopteret er det nesten alltid ett eller annet kuleledd som ryker, og det resulterer selvfølgelig i et kjempekrasj. Skal det være så ømfintlig??

    Uansett, nå har jeg sikkert brukt ca 2000 kroner på deler til denna driten, mye pga at det ikke tåler å fly, så istedet for å svi av mer penger på dette har jeg lyst til å kjøpe noe bedre.

    Jeg ønsker å kjøpe et elektrisk helikopter, da jeg er litt lei av bråket og klisset som følger av fuel-leker, og jeg ønsker å kunne fly litt rolig i hagen iblant. Ser dem selger mange pakke-variasjoner av T-REX på elefun. Etter å ha lest igjennom forumet endel kan det se ut som om dette er et helikopter å satse på videre. Jeg ønsker et helikopter som jeg kan fly 3D med etterhvert. Og jeg ønsker at senderen er rimelig bra, slik at jeg kan bruke den hvis jeg eventuelt skulle finne på å kjøpe et annet helikopter en annen gang. I pris tenker jeg ca 7000 +- for en total pakke inkl. sender. Hva bør jeg velge?

    Og en annen ting. Hvordan er flytiden på denne typen elektriske helikoptere? På walkeraen min er det kun ca 4-5 min, og det er altfor lite! Hvis det er normalt vil jeg heller vurdere fuel.
    Hvor lenge må man lade batteriet?

    Håper på hjelp!

    Mvh Anders

  • #2
    heli

    Originally posted by andersab
    Jeg fikk Walkera 22E i vinter. Etter endel lite vellykket inneflying med dette gikk jeg over til Realflight G3.
    Hadde flydd veldig mye på simulator, og følte jeg var klar til å fly 22E litt skikkelig. Det gikk veldig bra i begynnelsen, ikke noe problem å hovre og fly litt rolig rundt. Men når jeg skulle ta skrittet videre, og skru på "3D mode" gikk det galt. Så fort jeg flyr litt mer aktivt, og belaster helikopteret er det nesten alltid ett eller annet kuleledd som ryker, og det resulterer selvfølgelig i et kjempekrasj. Skal det være så ømfintlig??

    Uansett, nå har jeg sikkert brukt ca 2000 kroner på deler til denna driten, mye pga at det ikke tåler å fly, så istedet for å svi av mer penger på dette har jeg lyst til å kjøpe noe bedre.

    Jeg ønsker å kjøpe et elektrisk helikopter, da jeg er litt lei av bråket og klisset som følger av fuel-leker, og jeg ønsker å kunne fly litt rolig i hagen iblant. Ser dem selger mange pakke-variasjoner av T-REX på elefun. Etter å ha lest igjennom forumet endel kan det se ut som om dette er et helikopter å satse på videre. Jeg ønsker et helikopter som jeg kan fly 3D med etterhvert. Og jeg ønsker at senderen er rimelig bra, slik at jeg kan bruke den hvis jeg eventuelt skulle finne på å kjøpe et annet helikopter en annen gang. I pris tenker jeg ca 7000 +- for en total pakke inkl. sender. Hva bør jeg velge?

    Og en annen ting. Hvordan er flytiden på denne typen elektriske helikoptere? På walkeraen min er det kun ca 4-5 min, og det er altfor lite! Hvis det er normalt vil jeg heller vurdere fuel.
    Hvor lenge må man lade batteriet?

    Håper på hjelp!

    Mvh Anders
    Hallo i luken. Jeg tror jeg hadde vurdert en t-rex med børsteløst oppsett.
    T-rex 450se er vel flaggskipet. Tror nok jeg hadde vurdert en jr9xll eller en futaba 9csuper til radio,men lønner seg selvsagt å kjøpe en radio som evt. andre i en lokalklubb eller liknende så du kan få hjelp til å sette det opp og til hjelp ellers.
    Jeg har en t-rex450xl med børseløst oppsett og en jr9xll med 1800mah li-po batteri. Denne flyr jeg i ca 11-12min på.
    Kjøp deg en god lader med ballanserer så du får ladet batteriet fullt opp.
    På et 1800mah li-po batteri lader jeg det med 2c. Altså 3,6A i ca 30min. Dette må du da selfølgelig overvåke når du dobler amperene på laderen, så sant du ikke har timer,temp.føler eller at laderen varsler når batteriet har nådd 1800mah på laderen din.
    Lad med 1.8A imellom så det får langtidslading noen ganger.
    Vær forsiktig når det gjeller li-po batterier.
    Vet ikke om du vart noe klokere av dette,men da har jeg jo svart på tråden din
    Ny uerfaren helipilot

    Comment


    • #3
      t-rex er noe man kan vokse godt på i lang tid. God deletilgang og masse folk som er vilege til å hjelpe deg. Både HDE, CDE,SE og SE V2 modellene er gode nok til å fly 3d med.
      For 7-8- lapper får du flott utstyr som du slepp å bytte ut i nermeste fremtid.
      Flytid på t-rex ligg for det meste under 10 minutter avhengig av vekt,motor,esc og selfølgelig flygingen din. Det tar litt over 1T å lade ein batteripakker på 1C. Dersom man lader på 2C risikerer man mindre levetid på batteriet

      Også den nye minititan er eit godt valg.'
      Dersom du bor i nærheten av ein klubb så oppsøk den.
      Last edited by oly.jonny; 05-04-07, 11:58.
      Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
      -T-rex 450 HDE
      -E-sky honey bee fp(pulverisert)
      Status: Skulelei

      Comment


      • #4
        Takk for raske og gode svar!

        Detter er en pakke 450SE med Lipo. Er den noe å tenke på? Hvordan er radioen?
        Siden finnes ikke

        Hva er "deans"?

        Noen som har like erfaringer med 22E som meg? Er det vanlig at de er så skrøpelige?.

        Comment


        • #5
          helipakke

          Originally posted by andersab
          Takk for raske og gode svar!

          Detter er en pakke 450SE med Lipo. Er den noe å tenke på? Hvordan er radioen?
          Siden finnes ikke

          Hva er "deans"?

          Noen som har like erfaringer med 22E som meg? Er det vanlig at de er så skrøpelige?.
          Bra valg dette. Der har du alt som trengs
          Deans er pluggen på laderen/batteriet Siden finnes ikke Ultra Male/Female Pair Original&kategoriID=5
          Ny uerfaren helipilot

          Comment


          • #6
            Æsj, nå er jeg blitt hekta...
            Sitter å leser, fikk lyst på radioen som ble nevnt Futaba 9C Super STD, den så rimelig bra ut.

            Og V2:

            Siden finnes ikke

            Men da er jeg plutselig oppe i 12-13000.
            Vær så snill og fortell meg at dette er bare tull og kjøpe, og at den andre jeg linket til først er mer enn god nok

            Comment


            • #7
              den du linket til først er helt grei den. men du kommer til å bytte ut radioen etter hvert. derfor mener noen at det er bedre å kjøpe noe dyrt med en gang. V2en flyr likt som v1
              Last edited by oly.jonny; 05-04-07, 14:01.
              Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
              -T-rex 450 HDE
              -E-sky honey bee fp(pulverisert)
              Status: Skulelei

              Comment


              • #8
                jeg har JR9X II selv og er veldig fornøyd, men radio er veldig smak og behag,. jeg har brukt 9c super også, men foretrekker jr
                T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                Yak 54 m ASP65
                Depron vrak ;)
                masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                -- Ronny --

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Extra 300s & jupiter
                  På et 1800mah li-po batteri lader jeg det med 2c. Altså 3,6A i ca 30min. Dette må du da selfølgelig overvåke når du dobler amperene på laderen, så sant du ikke har timer,temp.føler eller at laderen varsler når batteriet har nådd 1800mah på laderen din.
                  Lad med 1.8A imellom så det får langtidslading noen ganger.
                  Vær forsiktig når det gjeller li-po batterier.
                  Vær obs på at å lade på 2C forkorter levetiden på batteriene.
                  Vanligvis sier man max 1C men for å ha batteriene lenge kan det lønne seg å gå under dette også.
                  1C er ikke langtidslading, det er "normalen" for lipo.

                  Lad aldri, og jeg mener aldri et lipo på en lader som ikke er beregnet for dette og som ikke kutter ladingen når rett spenning er opnådd. Bruk alltid balanserer, for sikkerheten det gir.

                  Lad aldri ut et lipo med mer enn 80% av kapasiteten, dvs på et 1800 mah batteri skal du ikke behøve å putte tilbake mer enn 1440 mah.

                  11-12 høres svært mye ut. Jeg flyr med 2100 mah batterier og noe mer enn 10 min med rolig FF får jeg ikke om jeg skal ta vare på batteriene.

                  Comment

                  Working...
                  X