Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner - RFG 3.5 & start helikopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner - RFG 3.5 & start helikopter

    Heisann

    Har planer om å lære meg helikopterflyving på hobbybasis og har bestilt Real flight simulator 3.5 med fjernkontroll.
    Lastet ned demoen på RealFlight RC Flight Simulator Software and Accessories | RealFlight og har begynt å få til svinger/hoovering og kontrollerte flyvinger etter 20 timers øving på keyboard.

    Har bestemt meg for å ta neste steg med et øvelseshelikopter:

    E-SKY ROBINS 22 - Siden finnes ikke

    Er dette et bra nybegynner helikopter som jeg kan lære basic flyving med og "trygt" kan låne bort til venner hvis jeg oppgraderer til et Align T-Rex 450S CF Siden finnes ikke ?

  • #2
    Vis du flyr G3,5 på simulator å mesterer det så er det nesten et tilbakeskritt å kjøpe en 2 rotor helikopter.
    Gå rett på T-Rex 450 eller et enda bedre nybegynner helikopter Raptor 50
    Amund Gårdhammer
    www.ringerikemfk.com

    Comment


    • #3
      vent til du mestrer di øvelsene med g3.5 med fjernkontrollen. da kan du ta steget videre, de er noe heilt annet og mestre på kayboard en på kontrollboxen som følger med.
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

      Comment


      • #4
        ikke kjøp det lille el heliet.. kjøp heller t-rex med en gang.. jeg drev på med simulator i 3 uker før jeg kjøpte raptoren. ingen dum idè. sitt heller litt foran pc`n først.. så kjøpe et bra heli etterpå. tjener fort inn det.


        Mvh Robert.
        ~Futaba 10C~


        ~T-Rex 500 v-bar~
        ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

        ~Min Cnc byggetråd #1~
        ~Min Cnc byggetråd #2~
        ~Min Cnc byggetråd #3~


        ~Trondheim Modellflyklubb~

        Comment


        • #5
          Kan tenke meg at det er vanskeligere å manøvrere med en fjernkontroll enn keyboardet. Har displayet for fjernkontrollen oppe i pc-vinduet og smugkikker der av og til, men blir moro å få prøvd en ordentlig fjernkontroll til simulatoren.

          Er litt skeptisk til å kjøpe et helikopter til rundt 5000,- kr. med en gang, men ser at de fleste brukerne på forumet anbefaler å kjøpe bra utstyr fra starten av for å spare litt penger.

          Comment


          • #6
            Ja, jeg hadde en twister bell som mitt første. det er omtrent det samme som det du har tenkt å kjøpe. artig i begynnelsen, men når du har krasjet og stilt bort alt som er, og heller ikke vet hvordan man stiller tilbake, er det kjekt og ha skikkelig utstyr der man bygger heliet ifra bunn av selv.

            Samt lærer du deg mye om hvordan dette fungerer.

            Veldig kjekt

            Lykke til

            Mvh Robert.
            ~Futaba 10C~


            ~T-Rex 500 v-bar~
            ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

            ~Min Cnc byggetråd #1~
            ~Min Cnc byggetråd #2~
            ~Min Cnc byggetråd #3~


            ~Trondheim Modellflyklubb~

            Comment


            • #7
              Sving innom RCmarked.no, mange som selger unna eldre Trex til fordel for SE V2, samt mange sikkert har funnet ut at helikopter tar for mye tid å lære seg. Om du skulle finne ut at dette ikke er noe for deg, så kan du selge det videre uten å a tapt mange hundrelappene. Har selv en Trex 450XL CCMP som jeg vurderer å selge, befinner seg i Stavanger

              Comment


              • #8
                Hvor mye billigere kan man forvente seg å kjøpe en T-Rex 450 brukt da? I forrhold til samme "pakke" i butikk.
                varta

                Comment


                • #9
                  EN t-rex er verdt pengene!
                  men jeg anbefaler deg virkelig å få noen som kan det til å setet det opp. jeg har slitt med det nå i snart 1 uke, det bare spinner. svidd av 1 ESC til og med før det ville fly.

                  Jeg har flydd Blade Cx (samme som robins) og det gir ikke mye trening, det er leketøy for småbarna =)

                  T rex anbefales hvis du har en hobbybutikk i nerheten eller MYE tid til lesing og justering siden det er din føsrtegang. Men en ting kan jeg si! Rc Heli er noe av det morsomte av hobbyer jeg har prøvd Så du vil neppe angre nesten uansett hva du kjøper, bare hold deg unna Honey Bee CP og de der, de er umulige for oss døderlige=)
                  Go Lower! Lower.... To Low!

                  Comment


                  • #10
                    T rex 450se V2 har jeg, full pakek for 9 tusen (inkl. frakt) tror neppe du fpr denne billigere. men har sett en V1 (original) til ca 2-3 tusen, husker ikke om detet var pakke desverre.
                    Go Lower! Lower.... To Low!

                    Comment

                    Working...
                    X