Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex Cularis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Har faktisk en tilsvarende Turnigy motor i min Blizzard, og skal du bruke 12X6 propell på den må du minst ha en 60A esc. Jeg husker ikke om jeg brukte 11'' eller 12' på min, men den dro over 600 watt. Ser du på specsene så drar den 49A med 11X5,5 APC. Kanskje 1000kv versjonen passer kanskje bedre.

    Comment


    • #47
      skal si det var plundrete å finne noe som passa hånd i handske alle veier.
      Enten så funker ikke ESC, ellers er propell utsolgt, eller så er spinnern feil.

      Skulle vært hang i nærheten i stedet, eller jeg vært litt mindre firkanta...
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #48
        Hva da med motor settet til Multiplex?
        Alt ferdig og tilpasset hverandre
        For og si det slik
        den er ikke noen fartsmaskin
        En stor rolig seiler
        Finne løft, trimme det inn i en sirkel
        Og så finne seg en kopp kaffe
        Sitte ned og nyte synet av den
        Kanskje justere innimellom
        OAF
        Caliber 30FT MiniTitan
        Div Fly
        Radio Hitec Aurora 9
        www.ringerikemfk.com
        http://modelsport.no/

        Comment


        • #49
          Vel, det er ikke bare for å spare noen kroner at jeg ofte handler fra utlandet.

          Comment


          • #50
            @Trondhjem: Joa. Det var utgangspunktet, men så hadde de ikke på lager... også baller det på seg
            @Kyrre: Skal konse litt og finne noe som funker. Det er helt sikkert en kombo som funker
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #51
              Går du for den 1000 kv motoren og en 50A esc så er du trygg og bør ha nok kraft, og ikke minst er det MYE billigere enn de sinnsykt dyre motorpakkene fra MPX.

              Comment


              • #52
                Da er det bestilt og blir levert i dag. Gikk for følgende løsning etter anbefaling fra butikken:

                G-1336.28.15 Cam Folding Blade 11x6 - elefun.no - Radiostyrt hobby
                G-6050.4 Spinner til Foldeprop 50mm Hub 4,0mm - elefun.no - Radiostyrt hobby
                OneDime 70A Brushless ESC w/UBEC - elefun.no - Radiostyrt hobby
                RedRock 2820-04 142gram 1250KV - elefun.no - Radiostyrt hobby

                burde være power nok da i alle fall
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #53
                  Går unna gunnar =/

                  Anyways. modellen er klar for å fly, nå må jeg bare sette opp butterfly og camber(?)
                  Noen gode forslag til oppsett? Er helt blank på dette...
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #54
                    Jeg hadde ikke utsatt en evt jomfrutur i vente av å få på plass camber og butterfly osv, det går helt fint å fly uten.

                    Comment


                    • #55
                      neida. opp skal det.. hehe.. Men tenkte det var greit å få funksjonaliteten på plass

                      Hva med throttle? bruke stikka, eller bare ha motor på bryter? 3-trinn f.eks?
                      Last edited by xilian; 15-07-14, 19:20.
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #56
                        Motor på tre trinns bryter, crow mixer på throttle stikka. Manualen gir noen tips på crow, camber og reflex instillinger.
                        Camber og reflex bruker man gjerne på en trepunkts bryter med reflex (bal ror og flaps to-tre millimeter opp) forover på bryteren, flat ving i midten og camber (bal ror og flaps noen millimeter nedover) med bryteren bakover. Husk at man ofte trenger litt høyderors kompensasjon for de forskjelige camber/ reflex instillingene, så flyfaser koblet til denne bryteren kan være lurt
                        Leif Bjørgo
                        Cirrus-RCFK

                        Comment

                        Working...
                        X