Announcement

Collapse
No announcement yet.

En HERLIG dag på feltet, SELV om .....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En HERLIG dag på feltet, SELV om .....

    2 av 3 modeller jeg hadde med meg kom hjem igjen mer eller mindre som vrak.

    Jeg var på feltet kl. 8 med en T-Rex 450, en 600, og en Stryker F-27C som var et impulskjøp tidligere i vinter. Har forøvrig aldri flydd fly før. Dvs., før i dag. (Nå er det sikkert noen som sier, starte med en Stryker F-27C? Galskap)

    Batteriene til 450 passer perfekt i Strykeren og det var vel tanken bak kjøpet. Men flyevnene, nei det var noe annet.
    Før i dag har jeg trent litt med en Stryker på G3.5 og det var "erfaringen" bak dagens forsøk.
    De 2 første forsøkene endte i gresset. Kastet, ga gass, som det sto i manualen, men begge forsøkende endte i gresset. Et tredje forsøk, gass først denne gang, og....yes. Nervøst og vinglete, men hey, jeg flyr!
    Fikk fløyet nesten to pakker og øvde meg på simulerte landinger. Jeg er overrasket over hvor langt den glider. Den krevde veldig lang innflyging. På slutten av pakke 2, ny start og jeg får den noe vel mye rett over meg, passerer og ser rett inn i sola. Dermed "forsvinner" den og før jeg vet ordet av det så er den i bakken. Knakk i to bak snuta, men du verden hvor UTROLIG morsomt. Jeg fikk det jo til. (Var innom Smallsize og kjøpte en F-27C til på hjemveien, men det ser ut til at den ødelagte lar seg reparere. Vel, vel)

    Så er det 450'ien sin tur. Etter runden med Strykeren har jeg blitt litt fandenivoldsk. Flyr noen pakker før jeg nærmest er innstilt på å dra hjem med noe som må repareres. Tar min aller første roll, meget ukoordinert riktignok, men likevel en roll, tar deretter flere, ukoordinerte. Tar også noen like ukoordinerte looper, og til slutt ender det med at jeg bogger motoren ned og at jeg i tillegg får en "brainfart" og det hele går i bakken. Det gikk hardt ut over bunnplata og jeg klarte faktisk å ødelegge "gorilla"-understellet.

    Får flydd en del pakker med 600'en også. Og for en forskjell det er å fly den i forhold til 450'en. Tar det riktignok veldig rolig med denne, og den er en nytelse å fly. Lyden synes jeg også er så "passende".

    Så selv om det blir noen timer med rep. så har det vært en herlig morgen. Deilig å føle at en mestrer og har progresjon.

    Stein

    PS. Se forøvrig "grunnen" til krasjene samt "løsning" i min post her: Test av Latency på signaler fra div. radioer - (MFN) ModellflyNytt.no
    Last edited by Kingfisher; 14-04-07, 14:37.
Working...
X