Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Multiplex Acromaster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Multiplex Acromaster

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Jeg skjøt jo kanskje litt over mål da jeg kjøpte meg en Spitfire som derfor ikke er ferdigbygd og nå øynet jeg et håp her for litt trening.

    Med Spiten så kom det en Z3025-8, kan denne muligens brukes i en slik?
    Den er vel noe lengre og veier noen gram mer.
    Så undret jeg på batteri, står at den er for 2-3.2 Ah pakke, hva er målene der batteriet skal ligge. Har nemlig også et Hyperion 3300 mah batteri jeg i dag ikke får brukt...

    Eller blir dete for stort og tungt?

    Kan det starte/lande på kortklipt gress?
    Last edited by Tintin; 18-04-07, 14:18.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tintin
      Med Spiten så kom det en Z3025-8, kan denne muligens brukes i en slik? Den er vel noe lengre og veier noen gram mer.
      Jeg kjenner ikke motoren, så jeg kan ikke si noe om ytelser, men det er veldig god plass inni der. Jeg tror neppe lengden er noe problem.

      Originally posted by Tintin
      Så undret jeg på batteri, står at den er for 2-3.2 Ah pakke, hva er målene der batteriet skal ligge. Har nemlig også et Hyperion 3300 mah batteri jeg i dag ikke får brukt... Eller blir dete for stort og tungt?
      Det er også god plass der batteriet er montert. Jeg har festet det med borrelås til bunnen i modellen. Du vil kanskje klare deg med å sette det i klem med litt skumgummi eller noe om det et mye større. Jeg har hørt folk flyr det med 3300 batterier. Det blir alt for tungt etter min smak, men jeg tviler ikke på at det flyr. Ligger en video på mine sider med en som flyr den med 4200mAh batteri...

      http://rc.andersh.com/html/videofile.php?VidUID=1135

      Originally posted by Tintin
      Kan det starte/lande på kortklipt gress?
      NULL problem.
      Anders Hauge

      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

      www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

      Comment


      • #4
        Ok, skjønner at vekt ikke er helt kritisk på denne.
        Motoren jeg har har litt lavere kv verdi men er ellers vel en litt kraftigere sak men også tyngre, nærmere bestemt 44 gram, men så langt mestrer jeg ikke hovring så det er kanskje ikke så stort problem.
        Jeg behøver en litt røff modell med hjul så jeg får trent litt mer i RL på takeoff og landing før jeg gir meg ut med mine balsamodeller igjen, samtidig som jeg gjerne vil at den skal være morsom å fly.

        Høres ut som dette blir en for sommeren.

        Comment


        • #5
          Er det andre enn meg som har merket at motorfestet er dårlig her? Har måttet skru av motoren noen ganger nå av forskjellige årsaker, og nå er det ca 0 spor til skruene i dette plastikkfestet. Jeg må nok finne en annen løsning her.
          Atle Mo, Oslo

          Comment


          • #6
            Snarere tvert i mot stitter skruene veeeldig tight hos meg. De er relativt tunge å skru inn og ut. Du har ikke tatt litt hardt i, og røket gjengene første gangen da? Evt. skrudd de helt til, for så å justere på skruen over/under uten å løsne på den i midten først?

            Eneste jeg har merket meg er at man skal være litt forsiktig med høøøyt turtall i stup. Jeg stupte ca. 45 grader nedover med flatt jern (ganske tåpelig ved ettertanke) og når turtallet ble for stort løsnet motorfestet fra elaporen på ene siden og begynte å vibrere kraftig. GPS'en målte ca. 140km/t da det løsnet. Har limt alt på plass igjen og skal ikke stupe med full throttle mer.... Iallefall ikke med en overmotorisert foam modell..
            Anders Hauge

            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

            www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

            Comment


            • #7
              140km/t? heheh, vanvittig.

              Tja, følte ikke at jeg tok såå hardt i da jeg festet det. Bør jeg kanskje prøve meg med nytt org. feste? Har ikke sett noen som selger reservedeler til dette flyet.
              Atle Mo, Oslo

              Comment


              • #8
                Originally posted by atlemo
                140km/t? heheh, vanvittig.

                Tja, følte ikke at jeg tok såå hardt i da jeg festet det. Bør jeg kanskje prøve meg med nytt org. feste? Har ikke sett noen som selger reservedeler til dette flyet.
                Da jeg mistet canopy-lokket på Fagernes bestilte jeg nytt fra Elefun. Fikk det på 2 dager. Tror kanskje de pillet ut ett fra et kit og bestilte opp nytt som gikk oppi settet når det kom.
                Anders Hauge

                www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                www.JetsOfBergen.no
                rc.andersh.com

                Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                Byggeblog for Eurosporten
                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                Comment


                • #9
                  Hmm, skjønner. Hvordan får jeg best fjernet de nåværende festene uten at jeg ødelegge elaporen da?
                  Atle Mo, Oslo

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by atlemo
                    Hmm, skjønner. Hvordan får jeg best fjernet de nåværende festene uten at jeg ødelegge elaporen da?
                    Har ikke forsøkt det selv på akkurat dette materialet, men CA-Debonder funker jo ellers bra. Lirke det fra hverandre med debonder på? Evt forsøke å lage nye gjenger i plasten med CA/epoxy/locktite eller andre materialer til slik bruk?

                    Kanskje gå opp en dimensjon på skruene?
                    Anders Hauge

                    www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                    www.JetsOfBergen.no
                    rc.andersh.com

                    Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                    Byggeblog for Eurosporten
                    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                    There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                    Comment


                    • #11
                      Har prøvd locktite uten hell. Må kanskje prøve en dimensjon større skruer som du sier.

                      Jeg festet selve feste med UHU Por, og de sitter som støpt.
                      Takk for tips.
                      Atle Mo, Oslo

                      Comment


                      • #12
                        Hei.
                        Jeg har ikke så langt hatt problemer med motorfestene på mitt fly. Men vet om noen tilfeller hvor det har vært problem med vibrasjoner. Jeg tror at motorfestet støtter veldig godt sideveis, mens der er ingen støtte/fester over og under. Ved heftige 3D øvelser har dette gitt krafige vibrasjoner som sikkert stresser motorfestet.
                        Forøvrig så manglet faktisk spinner/hjulkåper i mitt sett også .

                        Understellet av pianotråd synes jeg også var ganske pinglete, spesiellt om en flyr på gress.
                        Men flyet er en fornøyelse å fly selvom jeg på ingen måte kan utnytte modellen til hva den er i stand til .

                        Mvh. Olav E.

                        Comment


                        • #13
                          Hei folkens, jeg "liver opp" denne tråden igjen med et nytt spørsmål:

                          Jeg har hatt noen nye turer med flyet nå, og rett før "siste turen", heldigvis rett før jeg letta, glapp motorfestet igjen.

                          Tenkte jeg kunne prøve med noe UHU Por ned inni gjengehullend, så skru skruene inni. Vil dette være en OK løsning? Sterkt nok?

                          Sliter med alternative motorfester her ...
                          Atle Mo, Oslo

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by atlemo
                            Hei folkens, jeg "liver opp" denne tråden igjen med et nytt spørsmål:

                            Jeg har hatt noen nye turer med flyet nå, og rett før "siste turen", heldigvis rett før jeg letta, glapp motorfestet igjen.

                            Tenkte jeg kunne prøve med noe UHU Por ned inni gjengehullend, så skru skruene inni. Vil dette være en OK løsning? Sterkt nok?

                            Sliter med alternative motorfester her ...
                            Kan jeg aldri tenke meg. UHU por er en kontaktlim og er ikke laget til slikt formål i det hele tatt... Mitt tips er å gå opp en dimensjon om du ikke allerede har forsøkt det, evt. å få tak i nye motorfester.
                            Anders Hauge

                            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                            www.JetsOfBergen.no
                            rc.andersh.com

                            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                            Byggeblog for Eurosporten
                            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by andersh
                              Kan jeg aldri tenke meg. UHU por er en kontaktlim og er ikke laget til slikt formål i det hele tatt... Mitt tips er å gå opp en dimensjon om du ikke allerede har forsøkt det, evt. å få tak i nye motorfester.
                              OK, da lurer jeg på hvordan jeg løser opp/tar bort de nåværende festene? De sitter bom fast, med UHU Por

                              Står forøvrig på pakken at det er til både plastikk og metall.

                              Har også sendt en mail til Elefun med delenummer, så får vi se om de har det inne, eller kan skaffe.
                              Atle Mo, Oslo

                              Comment

                              Working...
                              X