Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-starter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-starter

    Rimelig sikker på at jeg går for en e-starter nå. Men kan jeg bruke ett 11,1 volt og 1000 mah , børsteløs fartseregulator WK-WS-20A, og 3 waypoint w60 servoer(mikro) til den medfølgende motoren ? Har den motren som er på bildet , har den like mye eller mer kraft enn den medfølgende motoren med e-starteren på elefun.no ? Den på bildet er en Lukket Børsteløs-Elektromotor (180, 3200KV med Gear).
    Attached Files
    Lama V3
    Hydrofoam
    Hjemmelagd deltavinge

    The fuel mix you have to use is always the most expensive

  • #2
    Du kan ikke bruke børsteløs fartsregulatorpå den motoren som følger med e-starter. Den vil heller ikke vare lenge på 11.1v tror den motoren du har i hydrofoamen vil være mer en kraftig nok til e-startere. Jeg hadde prøvd den. da har du jo regulator og batteri som passer.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Ja tror jeg går får det ...Men hva med servoer noen forslag ? MVH Mathias
      Lama V3
      Hydrofoam
      Hjemmelagd deltavinge

      The fuel mix you have to use is always the most expensive

      Comment


      • #4
        Hei

        Jeg bruke HS55, det gikk helt bra.
        De er jo litt sterkere enn W60 men jeg ville tro at det går bra.
        Det er jo ikke en fugl man skal herje med uansett.
        Kjetil
        oops: . . ! . .

        http://www.vingmfk.com

        Comment


        • #5
          w-60 servoene vil fungere utmerket, Mathias!

          Husk å lage en knekk på servostagene, så du har noe å justere på.

          En annen god ide er å legge en karbonstang på hver sin side av flykroppen for å stive den av. Strikkmontering av vingene har også vist seg lurt .

          Du trenger hjelp av noen motorkyndige her på forumet for å finne rett propell med den motoren og giringen som du plukker fra hydrofoamen. Bruk primært en 9" propell.

          Lykke til!
          Torstein

          Comment


          • #6
            Hjul festene er dårlige. Det er like greit og fly uten.
            Bruk prop saver og land den på magen

            Kan være et alternativ å forsterke kropp og vinger med litt blank tape. Som Torstein sier det er halen og vinge feste som er utsatt.
            Jeg greide også å knuse nesa noen ganger.
            Det er relativt fort gjort og lime greiene sammen igjen .
            Bare pass på at du tar med det ALLE delene hjem.
            Kjetil
            oops: . . ! . .

            http://www.vingmfk.com

            Comment


            • #7
              til hydrofoamen har jeg gått over til GWS EP-9070 2 ..synes det er bra trekkkraft. Kan jeg bruke denne propellen til e-starteren ? MVH Mathias
              Lama V3
              Hydrofoam
              Hjemmelagd deltavinge

              The fuel mix you have to use is always the most expensive

              Comment


              • #8
                Originally posted by Mathias-hydro
                til hydrofoamen har jeg gått over til GWS EP-9070 2 ..synes det er bra trekkkraft. Kan jeg bruke denne propellen til e-starteren ? MVH Mathias

                Kanskje.

                Dette kan andre her sikkert svare bedre på, men spørsmålet er iallefall om dette oppsettet gir vel mye fart og for lite kraft i betraktning av at du har hentet det fra en hurtiggående modell og satt det over i en saktegående.

                Dersom du av erfaring allerede vet at 9x7 ikke overbelaster motor, regulator og batteri, kan du eksperimentere med alternative propeller med mindre stigning.

                Støtter forøvrig kjetilmh mhp propsaver! Understellet er som han sier, også svakt. Jeg flyr med hjul og lar det stå til. Resultatet er på sikt en plattform av epoxy. DA sitter festet.

                Torstein

                Comment


                • #9
                  og 9*7 vil si den propellen jeg har nå ? Hvis du har sett på andre av mine inlegg så har jeg forklart at lipoen blåser seg opp ! .. Lipo - (MFN) ModellflyNytt.no tror du ikke denne motoren vil fungere i e-starteren ? vil den få får mye kraft ? MVH Mathias
                  Lama V3
                  Hydrofoam
                  Hjemmelagd deltavinge

                  The fuel mix you have to use is always the most expensive

                  Comment


                  • #10
                    - Det høres ut som overbelastning, ja! Du må benytte et annet batteri som tåler større strømuttak, og/eller redusere stigningen på propellen (9x5 kanskje). For å løse dette mer direkte MÅ vi ha data på gir, motor, regulator og batteri.

                    (9x7 oppgis av GWS som 9070)

                    T

                    Comment


                    • #11
                      Off ja ...når jeg brukte orginal propell og batteri skjedde det samme , bare at da fungerte ikke batteriet etter at det hadde blitt overbelastet. Jeg finner ikke noe ut om motoren og slikt men prøv her Flyvende-BÃ¥t, flyvende bÃ¥t, flybÃ¥t, fly-bÃ¥t, fly bÃ¥t, rc bÃ¥t, Spaceship, Hydro Foam (ps : er ikke der jeg har kjøpt den.) Model No.:WK-WS-20-001Material:Specification:
                      Dimension:Φ 20X40mm
                      Speed constant(KV): 3300RPM/V
                      Working voltage: 6-18V
                      Shaft extension: 11.0mm
                      Shaft diameter: Φ2.0mm
                      Weight: 65g
                      dette er de eneste infoene jeg fant om motoren. MVH Mathias
                      Lama V3
                      Hydrofoam
                      Hjemmelagd deltavinge

                      The fuel mix you have to use is always the most expensive

                      Comment


                      • #12
                        Med tanke på understellfestet, så brukte jeg en balsabit som passet der det orginale festet satt i flykroppen, og limte det hele sammen med epoxy. Ganske lett, og understellet gir seg før festet..

                        Lykke til med e-starteren! Jeg hadde den som førstefly, og savner den nå som den har havnet på de evige vindstille marker!
                        Jon D.

                        Comment


                        • #13
                          Skaff deg et ampere meter og mål hvor stort strøm trekk du har.
                          Da kan du velge propell slik at du ikke overbelaster batteriene dine.
                          Lipoer er jo ikke gratis så det kan være en god investering.

                          Tror ikke det er noe lurt og bruke større propell enn det som fulgte med i settet.
                          Last edited by kjetilmh; 22-04-07, 12:59.
                          Kjetil
                          oops: . . ! . .

                          http://www.vingmfk.com

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Mathias-hydro
                            Off ja ...når jeg brukte orginal propell og batteri skjedde det samme , bare at da fungerte ikke batteriet etter at det hadde blitt overbelastet. Jeg finner ikke noe ut om motoren og slikt men prøv her Flyvende-BÃ¥t, flyvende bÃ¥t, flybÃ¥t, fly-bÃ¥t, fly bÃ¥t, rc bÃ¥t, Spaceship, Hydro Foam (ps : er ikke der jeg har kjøpt den.) Model No.:WK-WS-20-001Material:Specification:
                            Dimension:Φ 20X40mm
                            Speed constant(KV): 3300RPM/V
                            Working voltage: 6-18V
                            Shaft extension: 11.0mm
                            Shaft diameter: Φ2.0mm
                            Weight: 65g
                            dette er de eneste infoene jeg fant om motoren. MVH Mathias
                            Arngren oppgir toppfart på 80km/h. Med utgangspunkt i det vil det passe å halvere stigningen på propellen i forhold til originalen. Sjekk deretter strømtrekket og tilpass propelldiameteren slik at maksimal effekt kan hentes fra systemets svakeste komponent.

                            Det vil også være nyttig for noen med egnet kalkulator hvis du kan telle antall omdreininger på det lille hjulet i giret i forhold til det store.

                            Torstein

                            Comment


                            • #15
                              Tusen takk for hjelp av alle sammen. Etter som jeg forstår kommer jeg til og måtte prøve meg fram osv. Så jeg har heller bestemt meg for å kjøpe en komplett pakke. Hva synes dere om Wing Dragon nasa edt. i forhold til wing dragon sportster ? noen som har bekjenskaper med flyene. Forslag til en seriøs netthandler som selger WDS ? MVH Mathias
                              Lama V3
                              Hydrofoam
                              Hjemmelagd deltavinge

                              The fuel mix you have to use is always the most expensive

                              Comment

                              Working...
                              X