Announcement

Collapse
No announcement yet.

Posten, igjen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fikk svar (muntlig) om at posten ikke kommer til å stipulere frakt om denne er 0,- eller uspesifisert.
    To forsendelser kan ikke fortolles samlet og grensen er jo 350,-, så her har du en god sak.
    Fred Larssen

    Comment


    • Har to "Free shipping" ordre fra HK underveis jeg også med Singapore Post, fort går det ikke akkurat.
      Blir spennende å se om de har tenkt å foreta seg noe sånt der... regler er regler, da gir ikke jeg meg av prinsipp om det skulle skje.

      Comment


      • Har ikke hørt noe fra Posten, men på mandag lå det lapp i kassa om at en sending var forsøkt utlevert, og når jeg hentet den igår var det ikke noe moms å betale. Det var det derimot fortsatt på den sendingen som ankom først, men stinn av gryn som jeg er så betalte jeg for den for å bli ferdig med det. Så det virker klart at det var gjort en feil, og jeg kan sikkert få igjen pengene om jeg prøver, det har faktisk skjedd før da de overså at beløpet var oppført i singaporske dollars, og brukte kursen på US $.

        Comment


        • Jeg pleier sende klage til:
          oslo@toll.no
          Att: Omberegningskontoret

          Kanskje de har lignende sysselsettingstiltak i Østfold også?
          Fred Larssen

          Comment


            • 2015-12-21 23:07:00深圳互换局, 已出口开拆 undefined
            • 2015-12-21 22:35:00小包中心, 离开,下一站【深圳中心】 undefined
            • 2015-12-21 21:10:00小包中心, 已封发 undefined
            • 2015-12-21 19:50:00小包中心, 已收寄 undefined
            • 2015-12-21 11:30:00电子信息已收到 undefined

            23:07:00 Er det Google translate som tuller, eller legges de på et lager i påvente av at pakken skal åpnes før avsending ?
            Last edited by bth; 22-12-15, 09:54.
            Bfight 210
            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
            Phoenix RC Club

            Comment


            • Hehe, dersom det der er sporingsinformasjon er det ikke mye verdt nei.
              Jeg pleier å bruke AfterShip: #1 Post-Purchase Customer Experience Platform og/eller ALL-IN-ONE PACKAGE TRACKING | 17TRACK

              Sistnevnte har innebygget oversetter du kan skru på og velge språk, gramatikken er vel en annen sak men...
              Får du ikke opp noe på disse to, så er gjerne flytExpress tidligst ute med å ha noe info.
              http://www.flytexpress.com/Index_En.aspx

              Edit: Dropp dato/klokkeslett foran, så gir google translate noe mer vettugt.
              Øverste linje blir da "Shenzhen exchange bureau har blitt eksportert til å bli åpnet"
              Har sett den flere ganger selv, tror ikke det betyr det som det kan se ut som.
              Last edited by SmurfAir; 22-12-15, 14:39.

              Comment


              • Noen som vet om det er en internasjonal fordelingssentral i Hviterussland? Spør fordi jeg har fått trackingnr og etter det så er pakken havnet i Belarius. ( etter hva jeg søker på postnord)

                Comment


                • Gikk greit med den første, var nok bare gramatikken i Google Translate.

                  • Dec 21, 201511:07 pm

                    Export security scanChina Post
                  • Dec 21, 201510:35 pm

                    Leaving parcel center, next stop 【 Shenzhen (China)中心】China Post
                  • Dec 21, 201509:10 pm

                    Customs scan by parcel centerChina Post
                  • Dec 21, 201507:50 pm

                    Shipment received by parcel centerChina Post
                  • Dec 21, 201511:30 am

                    Information ReceivedChina Post
                  Bfight 210
                  De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                  De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                  Phoenix RC Club

                  Comment


                  • Originally posted by Hoppfly View Post
                    Noen som vet om det er en internasjonal fordelingssentral i Hviterussland? Spør fordi jeg har fått trackingnr og etter det så er pakken havnet i Belarius. ( etter hva jeg søker på postnord)
                    Ikke umulig, men ikke ta det for gitt. F. eks. så har Posten AB (Sweden post) en egen kinesisk greie.
                    De som går via det, ser ut som om de blir sendt fra Sverige på sporingen, hvilke det definitivt ikke er innom i det hele tatt.

                    Comment


                    • Ja det var registrert i malmø,og så belarius, etter det har det vært helt stille

                      Comment


                      • Originally posted by Hoppfly View Post
                        Ja det var registrert i malmø,og så belarius, etter det har det vært helt stille
                        Hehe, traff jeg? var det "sweden post" pakken er sendt med?
                        I så fall, det er den mest ræva sporingen som jeg opplever, det går oftest drit-tregt også dessverre.
                        Men don´t worry det kommer alltids frem, det tar bare litt tid.

                        Comment


                        • Tror nok det var med sweden post ja , i hvert fall er sporsøkinga SE Bestilte den 27.11 og regnet med jeg skulle ha den i god tid før jul, men det ser ikke slik ut.

                          Comment


                          • jeg prøvde kjøpe frimerker, på lokale posten 2 ganger, mandag og forrige uke, + post i videosjappe "nei vi er utsolgt, kommer kanskje 23 desember" ..

                            Comment


                            • Originally posted by Hoppfly View Post
                              Tror nok det var med sweden post ja , i hvert fall er sporsøkinga SE Bestilte den 27.11 og regnet med jeg skulle ha den i god tid før jul, men det ser ikke slik ut.
                              Hver gang jeg har fått noe via sweden post, så har det tatt sin tid.
                              De og Singpost (Singapore post) er verst i klassen etter mine erfaringer, og jeg har så godt som alltid noe på tur fra Kina

                              Comment


                              • Originally posted by andersand View Post
                                jeg prøvde kjøpe frimerker, på lokale posten 2 ganger, mandag og forrige uke, + post i videosjappe "nei vi er utsolgt, kommer kanskje 23 desember" ..
                                Fikk kjøpt i går morges på veien til jobb stakk jeg innom en "Post i butikk" på en Rema-sjappe, de hadde.
                                Kan forstå at f.eks. Narvesen eller liknende er tomme i disse tider, men postens "egne" steder bør jaggu sørge for å ha nok.
                                Det har vært jul før liksom, og det kan da ikke koste rart å produsere heller.
                                De skal vel skru opp portoen igjen , så de vil ikke brenne inne med frimerker med "feil porto" etter nyttår, hehe....

                                Comment

                                Working...
                                X