Announcement

Collapse
No announcement yet.

Posten, igjen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    altså posten er kjempe grei den! når det en gang går som det skal. jeg har forsåvidt brukt posten i alle år, men noen ganger er dem bare kjempe smarte, hvorfor sende en pakke fra bodø til oslo? (ok kan skjønne det, hovudstad, kasnje hovud base for post) men for så å sende den til kristiansand (ok greit nok, kansje det var eneste bilen? + omrekning) for etter 4 dager å sende den til oslo igjenn (?) så bergen, stavanger bergen, haugesund, til slutt hjem til husnes i kvinnherad, alstå, jeg så pakken min 6 ganger utenfor huset fram og tilbake før den kom hjem. men heldigvis går det som regel bra! dem er som regel kjappe, eneste er at jeg kvir meg hver gang jeg skal bestille fra elefun i grimstad. da kan det ta sin tid, og noen turer fram og tilbake før den kommer. og jo lengre pakken reiser og mer biler den bytter er skade potensialet større.
    btw du som mener postens ansatte bare er mennesker, ja er enig i det, men er også mennesker i andre vareleveringsfirma, og dei gjør mindre feil, og leverer kjappare, og kansje for 20-50kr dyrere.

    Comment


    • #17
      Hmm...merkelig innhold i tråd...
      Posten er ikke et nett av samlebånd som går på kryss og tverrs i Norge døgnet rundt.
      Hvis man ikke skjønner at det ikke jobbes med dokumenter/registrering hverken lørdag, søndag eller natt, og at når postbilen har gått før pakken leveres inn, så blir den liggende til neste dag.
      Og når personalet kommer på jobb mandag morgen, så er det ikke bare EN pakke som ligger der for registrering/tollvurdering.
      Ja da får man hente pakken selv da, hos selgeren, og så får man regne på hvor mye raskere/billigere det blir.
      Man har tydeligvis heller ikke sett Norge fra luften. Selv om et kart over Norge er flatt, så er ikke landet det i virkligheten
      Den norske Posten er vel noe av det billigste og tryggeste som finnes av den type transport i verden.
      Kan nevne at jeg for en tid tilbake ventet på noe smådeler til en motor fra Italia. Posen med delene ble sendt express. Det varte og rakk, men ingen deler kom. Etter TRE UKER så fikk AVSENDER! brev fra den italienske posten at de kunne ikke sende posen videre, da det manglet dokumentasjon på hvor delene var produsert!? Dette ble da løst av avsender.
      Nå viste det seg at delene var feil. Så jeg fyllte ut det som kreves når man retunerer til utlandet, og sendte i retur. Det varte og rakk. Etter nye TRE UKER så får denne gang også MOTTAKER i Italia brev om at sendingen min manglet fakturadokumentasjon!? Så der ligger delene i dag. Hos den italienske posten.
      Jeg har i hvertfall sluttet å beklage meg over Posten Norge.

      olle

      Comment


      • #18
        Jeg ler så jeg griner.

        Logistikk utfordringene Posten har er akkurat de samme som for resten av konkurrentene. Om posten ikke klarer å levere pakker i tide så er det et bemanningsproblem. Faktumet er at vi får pakker fra USA/HK levert på døren raskere enn norgespakken, og til en rimeligere penge.

        http://web3.aftenbladet.no/innenriks/article448384.ece
        404 feil - Siden du leter etter har enten blitt slettet eller flyttet.

        Og la oss ikke snakke om pris. har du noen gang forsøkt å sende en pakke til utlandet via Norsk Postvesen? Kos deg med disse prisene du...
        Posten: Post- og frakttjenester i Norge og utlandet
        Dette er basic priser for en bedrift, uten pakkeforsikring eller noen form for ekspress leveringstid garanti.

        Comment


        • #19
          Starten på tråden er min og er fra en tid tilbake. men er i høyeste grad aktuell p.t.

          Så aktuell at jeg for bare 14 dager siden kontaktet Posten for å høre begrunnelsen for at EMS-pakker blir liggende lengre nå før de blir ferdigbehandlet enn hva de gjorde for 12-18mnd. siden.
          Svaret jeg fikk fra Posten inneholder ingen beklagelse for situasjonen, men inneholder bare det de anser som rene fakta. At jeg skulle få tilbake noen ord som "Vi beklager at...", er vel kanskje for mye forlangt fra Posten. I de tilfeller jeg har fått en slik formulering i svaret, etter rettmessig ha klaget på enkelte forhold, ja så vokser respekten for selskap/person hos meg når de faktisk tar til seg kritikk.

          Hva var så faktainfo. fra Posten, som jeg forøvrig spurte om jeg kunne gjengi? Til det fikk jeg et blankt nei, fordi det kunne brukes(misbrukes), som det, sitert, sto i svaret på det sprørsmålet.
          Uansett, grunnen til at det tar lengere tid er at det er en XX prosents økning i EMS-pakker fra utlandet sammenlignet med samme tid i fjor. Posten har hverken mannskap eller lokaler til å håndtere en slik økning, uten at det går ut over leveringstiden sier de.
          Men som vi vet, de holder på å bygge nytt men det vil ta sin tid før det er oppe å går og gir effekt.
          Til dere selvstedig nærigsdrivende der ute som driver deres egen bedrift; Jeg er overbevist om at dere ville har tatt i mot en slik omsetningsøkning som Posten opplever med åpne armer.
          For meg oppleves det som om Posten oppftater det som bare plunder & heft. (Hadde det bare ikke vært for disse jæv.. brukerene..., som vi tenker i It-avdelingen av og til)(SPØK)

          En kommentar til TinTin som sier:
          "Men det er da bare å la være å bruke Posten om man ikke er fornøyd. Det finnes mange dyrere alternativer som kan benyttes"

          Jeg må si meg helt uenig.
          Jeg mener det er viktig at vi sier fra når vi kjøper et produkt en har kjøpt ikke holder mål. Det tror jeg også leverandør vil sette pris på det i lange løp. Det verste for en leverandør ville vært å se at kundene forsvinner og at leveradøren ikke hører noe som helst om hvorfor det skjer, og dermed ikke har noen mulighet til å rette opp feil.

          Stein

          PS. Nei, jeg har ingenting i mot Posten i seg selv. Jeg gir og har gitt ros til Posten i de tilfeller jeg har ment de fortjener det, og gir også ris når jeg mener de fortjener det.

          Comment


          • #20
            Originally posted by nilste View Post
            lEn kommentar til TinTin som sier:
            "Men det er da bare å la være å bruke Posten om man ikke er fornøyd. Det finnes mange dyrere alternativer som kan benyttes"

            Jeg må si meg helt uenig.
            Jeg mener det er viktig at vi sier fra når vi kjøper et produkt en har kjøpt ikke holder mål. Det tror jeg også leverandør vil sette pris på det i lange løp. Det verste for en leverandør ville vært å se at kundene forsvinner og at leveradøren ikke hører noe som helst om hvorfor det skjer, og dermed ikke har noen mulighet til å rette opp feil.
            Jada, det har du for så vidt rett i og når det ikke virker så markerer man det ved å gå til konkurrenten.

            Ja Posten er dyr på pakker ut av landet, svært dyr, men her var det ikke eksport jeg snakketr om, men import, ikke bland epler og pærer

            Og så må vi også huske på at Posten ikke lover samme fremføringstid på sin EMS som f.eks. DHL/UPS gjør...

            Når det gjelder omsetningsøkning og å ta imot den med åpne armer så er det langt fra alle som ville gjøre det. Jeg har gitt klar beskjed om å ikke selge mer fordi da vil vi komme i Postens knipe.....

            Comment


            • #21
              Æres den som æres bør...

              Fikk bare lyst til å skrive noe POSITIVT om netthandel i Norge og forsendelse med posten.

              Fikk i går morges en (automatisk) epost fra Elefun hvor det sto at de hadde fått inn noen servoer i bulk som jeg en eller annen gang høsten 2007 antagelig tenkte å bestille. Dette er 4 stk. JR ES539 for kr. 495 totalt. Første positive overraskelse var prisen.

              Egentlig trengte jeg dem ikke, for jeg kjøpte noen andre, men siden det nå var så grei pris bestilte jeg dem i går i 9-tida.

              Andre positive overraskelse var at de sendte det som brev - kun 22 kr. i porto og med kortbetaling snøt jeg posten for sine gebyrer.

              Og i dag kom tredje positive overraskelse - konvolutten med servoene lå allerede i postkassen!

              Så denne gangen fortjener Elefun skryt for kjapp og rimelig leveranse, og posten for rask transport!
              Erlend Moen
              Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

              Comment


              • #22
                o.t

                Nå er ikke elefun den eneste butikk som kan å sende ut varer.
                I ditt tilfelle er de gode til å drive reklame å du bet på....
                Hilsen
                Frank Bøhmer
                Hilsen
                Frank Bøhmer
                ---------------------------
                God created Earth. The rest was made in China...

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Franboe View Post
                  Nå er ikke elefun den eneste butikk som kan å sende ut varer.
                  I ditt tilfelle er de gode til å drive reklame å du bet på....
                  Hilsen
                  Frank Bøhmer
                  At jeg bet på er greit nok, men kun fordi jeg har bruk for dem senere.
                  Men de fortjener i hvertfall skryt for kjapp ekspedering. Det er mye syting for det motsatte her... alle gode leverandører fortjener skryt!
                  Erlend Moen
                  Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                  Comment


                  • #24
                    Er det vanlig brev går det gjerne over natten. Jeg bestilte noe hos impx kl 9 mandag og idag lå det i posten kl 13.00.

                    Comment


                    • #25
                      Elefun fortjener absolutt skryt ja ! en utrolig kjapp og god service..

                      Å bite på er jo en ting, men servoer har vi jo alltid bruk for Jeg hadde gjort akkurat det samme.. Jeg hadde trykket kjøp, betalt, og smilt fra øre til øre
                      Thomas Molnes
                      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                      Comment


                      • #26
                        Syntes ikke det er så mye klaging over den slags for tiden jeg...
                        For ordens skyld opplever jeg alltid å få pakkene (overraskende)raskt, både fra en viss (nett-)butikk på Slemmestad, en butikk på sørlandet (allerede nevnt) og diverse andre butikker rundt om i landet...
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment


                        • #27
                          Ikke RC butikk, men det råeste jeg har vært borti var når jeg bestilte to objektiver fra Japan Foto. Jeg registrerte meg som kunde 1506 og trykket på bestill knappen 1510. 1542 fikk jeg mail om at pakken var sendt. Pakkesporingen viste at den var registrert innlevert på Oppegård postkontor 1554!!
                          Fred Larssen

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by flarssen View Post
                            Ikke RC butikk, men det råeste jeg har vært borti var når jeg bestilte to objektiver fra Japan Foto. Jeg registrerte meg som kunde 1506 og trykket på bestill knappen 1510. 1542 fikk jeg mail om at pakken var sendt. Pakkesporingen viste at den var registrert innlevert på Oppegård postkontor 1554!!
                            Det var tidspunktene hva med datoene

                            Comment


                            • #29
                              Mere sommel fra posten. Denne gang en ARF fra hovedlevarandøren i Hong Kong:

                              22.04.08 08.21 ANKOMMET POSTKONTOR
                              21.04.08 11.06 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 1714 SARPSBORG
                              18.04.08 14.05 VIDERESENDT 0024 OSLO
                              17.04.08 19.20 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 0024 OSLO
                              17.04.08 19.20 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 0024 OSLO
                              14.04.08 14.51 ANKOMMET LAGER 0024 OSLO
                              12.04.08 06.25 TIL TOLLAGER 0024 OSLO
                              09.04.08 16.23 TIL FORTOLLING 0024 OSLO
                              09.04.08 16.23 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO
                              05.04.08 21.08 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
                              05.04.08 10.50 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

                              Pakken inneholdt ingen faktura. Jeg sendte en screen shot fra WEB-shopen pr. e-mail 16.04.08.
                              Denne ble tydeligvis godtatt. Den viste med all tydelighet at totalbeløpet var $128 og at frakta utgjorde $40. Da pakken omsider kunne hentes ut var mva. litt i høyeste laget. Fikk beskjed om at det bare var å ta en telefon til posten. Jeg antok at de ved en feiltagelse hadde plusset på frakta (som allerede var med i totalbeløpet) før mva beregning.
                              Sendte da en mail til postfortolling hvor jeg ga uttrykk for mine antagelser. Svaret var at grunnlaget var $168, og at det jeg hadde sendt inn ikke kunne være lagt til grunn ved beregningen. Merkelig, da det lå en utskrift av screen shot'en utenpå pakken. Jeg kunne søke om ny fortolling, men jeg risikerte da et gebyr på kr. 423,- dersom posten ikke kunne klandres! Det er her snakk om ca. kr. 55,-, så jeg gidder ikke å gjøre noe med dette, men i et forsøk på å få de til å innrømme at de hadde begått en feil har vi fortsatt mailutvekslingen. Vel, det har ikke lykkes så langt....
                              Fred Larssen

                              Comment


                              • #30
                                sist fredag i 11 tida bestilte jeg ein pakke med helideler fra elefun,og en bestilling fra helihobby på samme tid.lørdag 11,30 var begge pakkene på døra.elefun er jo kjent for sin raske behandling av bestillinger.men helihobby er like raske di oghar bestilt fra heli hobby flere ganger og altid rask levering.
                                mvh jan sigurd røyseland

                                Comment

                                Working...
                                X