Announcement

Collapse
No announcement yet.

Posten, igjen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    28.04.08 12.27 ANKOMMET LAGER 2061 GARDERMOEN
    28.04.08 08.49 TIL TOLLAGER 2061 GARDERMOEN
    27.04.08 16.12 TIL FORTOLLING 2061 GARDERMOEN
    27.04.08 16.12 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN
    24.04.08 11.41 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
    24.04.08 10.44 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

    Har aldri hatt noen problemer med posten tidligere, men dette er første gang jeg tester EMS.
    Hvor lenge kan jeg forvente at pakken blir liggende på Gardermoen?

    Så langt synes jeg det hat gått fort. (Fra Texas US til Gardermoen på 3 dager)

    Skal vi ta en tippekonkuranse?
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

    Comment


    • #32
      Varen skal tydeligvis fortolles så det kommer jo helt an på om de har faktura å fortolle etter + hvor rask du er å gi dem dine data så de faktisk kan få det fortollet...vil du det skal gå raskere så kontakt dem...

      Comment


      • #33
        Ja, det gikk jo kjapt med din... Det tok 5 døgn fra min kom til landet og til den havnet på det berømte "lageret"! Hvor lenge din blir liggende der avhenger av om du tidligere har gitt en fullmakt til posten ang. fortolling av dine forsendelser. Hvis ikke vil du få et skjema i posten som må fylles ut og returneres. Jeg skannet det inn og returnerte det pr. e-post til privatfortollin'snabel-a'posten.no.
        Fred Larssen

        Comment


        • #34
          Originally posted by flarssen View Post
          Ja, det gikk jo kjapt med din... Det tok 5 døgn fra min kom til landet og til den havnet på det berømte "lageret"! Hvor lenge din blir liggende der avhenger av om du tidligere har gitt en fullmakt til posten ang. fortolling av dine forsendelser. Hvis ikke vil du få et skjema i posten som må fylles ut og returneres. Jeg skannet det inn og returnerte det pr. e-post til privatfortollin'snabel-a'posten.no.
          I følge posten.no skal pakken bli flyttet til mitt lokale postkontor. Har ikke tidligere gitt de fullmakt på noe slik.

          .....posten.no.....
          Ordinær fortolling
          Sendinger med vareverdi over 1000 kroner, med restriksjoner og/eller særavgifter (for eksempel tobakksvarer og alkoholholdige drikkevarer) må fortolles på vanlig måte, dvs. via Tollvesenets elektroniske system TVINN.

          Posten beregner avgiftsgrunnlaget for din sending direkte ved ankomst fra utlandet. Dernest videresendes sendingen så snart som mulig til ditt lokale utleveringskontor. Du gir Posten fortollingsfullmakt i det du betaler oppkravsbeløpet for sendingen og kvitterer for mottak av denne.
          ........

          Kommet en ny oppdatering nå:

          29.04.08 11.11 Lagt til fortolling 2061 GARDERMOEN
          Stian Håvak (82)
          Fly low or crash trying!

          MFN @ Facebook - Like!

          Comment


          • #35
            Om du har mottatt en pakke før som de har fortollet for deg så har du samtidig gitt stående fullmakt til fortolling om denne ikke er spesielt tilbakekalt Tips, les det med liten skrift ). Da fortoller de om de har faktura og fremsender til ditt postkontor hvor du kan hente, smile og betale.

            Jeg hentet en CD i går som hadde ligget på mitt postkontor en stund trolig fordi noen i husholdningen hadde kastet hentelappen sammen med all reklamen. Fredag etterlyste jeg den hos avsender som sporenstreks og uten flere spørsmål/kostnader sendte ny....det kaller jeg sørvis

            Comment


            • #36
              Posten tar helt av!

              29.04.08 14.45 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN
              29.04.08 14.26 FORTOLLET 2061 GARDERMOEN
              Stian Håvak (82)
              Fly low or crash trying!

              MFN @ Facebook - Like!

              Comment


              • #37
                Originally posted by spewster View Post
                Posten tar helt av!

                29.04.08 14.45 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN
                29.04.08 14.26 FORTOLLET 2061 GARDERMOEN
                Heldig er du, og jeg tror jeg vet hvorfor.
                Jeg har hatt kontakt med Posten flere ganger i det siste, skriftlig som muntlig, og klagd på hvor lang tid EMS-pakker, og andre varianter, tar å fortolle.

                Posten, skal vi si informerte, om at detpå bl.a. USA-pakker var for dårlig kapasitet på flyfrakt til å håndtere den pakkemengden som nå finnes. Det kunne ikke Posten gjøre noe med, sa de.

                Senest torsdag ringte jeg ang. en annen pakketype som hadde ligget urørt hos Tollen i 8 arbeidsdager. Jeg spurte hva årsaken var og damen sa, som sikkert sant er, at de var på hæla og at de sist helg som var skulle sette inn ekstraordinære tiltak for å få tatt unna alle de kontainere med post som sto urørt.
                Det er muligens grunnen til at din pakke fant veien fort igjennom på systemet etter sist helg.

                Nå skal jo sant sies at Posten har hatt en eksplosiv økning i pakkepost det siste året, 50-60%, og en av grunnene er jo oss.
                Etter det jeg vet så holder de på med et nybygg som skal øke kapasiteten på postfortolling betraktelig, men til det trengs mer enn bare ett nytt bygg. Folk må også til.

                For en stund siden sto det faktisk på Postens sider at en del av fortollingen, på varrer under en viss verdi, skulle overføres til de lokale postkontor rundt omkring i landet.
                Da jeg nevnte det for de bak skranken på mitt lokale postkontor, ja da fikk de hakeslepp. Det hadde de ikke hørt noe om og deres kommentar var; 'ja da tar vi en fortollingsrunde i året. Som om vi ikke har nok å gjøre. Dette kan vi ingenting om'

                S

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Kingfisher View Post
                  Heldig er du, og jeg tror jeg vet hvorfor.
                  Jeg har hatt kontakt med Posten flere ganger i det siste, skriftlig som muntlig, og klagd på hvor lang tid EMS-pakker, og andre varianter, tar å fortolle.

                  Posten, skal vi si informerte, om at detpå bl.a. USA-pakker var for dårlig kapasitet på flyfrakt til å håndtere den pakkemengden som nå finnes. Det kunne ikke Posten gjøre noe med, sa de.

                  Senest torsdag ringte jeg ang. en annen pakketype som hadde ligget urørt hos Tollen i 8 arbeidsdager. Jeg spurte hva årsaken var og damen sa, som sikkert sant er, at de var på hæla og at de sist helg som var skulle sette inn ekstraordinære tiltak for å få tatt unna alle de kontainere med post som sto urørt.
                  Det er muligens grunnen til at din pakke fant veien fort igjennom på systemet etter sist helg.

                  Nå skal jo sant sies at Posten har hatt en eksplosiv økning i pakkepost det siste året, 50-60%, og en av grunnene er jo oss.
                  Etter det jeg vet så holder de på med et nybygg som skal øke kapasiteten på postfortolling betraktelig, men til det trengs mer enn bare ett nytt bygg. Folk må også til.

                  For en stund siden sto det faktisk på Postens sider at en del av fortollingen, på varrer under en viss verdi, skulle overføres til de lokale postkontor rundt omkring i landet.
                  Da jeg nevnte det for de bak skranken på mitt lokale postkontor, ja da fikk de hakeslepp. Det hadde de ikke hørt noe om og deres kommentar var; 'ja da tar vi en fortollingsrunde i året. Som om vi ikke har nok å gjøre. Dette kan vi ingenting om'

                  S
                  Får håpe det fortsetter slik

                  Ringe en hyggelig kar fra Posten for en time siden og spurte om jeg var hjemme i morgen, de ville levere pakken på døra! Sa jeg var på jobb så spurte om de skulle levere den til mitt lokale postkontor i morgen tidlig, jeg takket høflig nei og spurte om jeg kunne hente den på alna i morgen pga jobber i nærheten. Ikke noe problem sa de!

                  I mitt tilfelle skal posten få litt skryt!

                  29.04.08 18.30 AVVIK I PRODUKSJONEN
                  Årsak: Avtalt kunde: Pakken kjøres ikke ut
                  Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet 0024 OSLO
                  29.04.08 17.40 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0024 OSLO
                  29.04.08 14.45 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN
                  29.04.08 14.26 FORTOLLET 2061 GARDERMOEN
                  29.04.08 11.11 Lagt til fortolling 2061 GARDERMOEN
                  28.04.08 12.27 ANKOMMET LAGER 2061 GARDERMOEN
                  28.04.08 08.49 TIL TOLLAGER 2061 GARDERMOEN
                  27.04.08 16.12 TIL FORTOLLING 2061 GARDERMOEN
                  27.04.08 16.12 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN
                  24.04.08 11.41 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
                  24.04.08 10.44 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
                  Stian Håvak (82)
                  Fly low or crash trying!

                  MFN @ Facebook - Like!

                  Comment


                  • #39
                    Er det mulig?

                    Venter på en pakke fra espritmodel og fikk tracking nummeret på mail idag. Det morsomme med pakken er at når jeg søkte på tracking nummeret hos posten.no, ble jeg forbauset over hva jeg fikk opp. Pakken ble sendt og mottatt for et år siden. Kan det være mulig? Etter en nærmere titt så ser jeg på øverste linje at pakken er sendt på nytt. hmm, to forskjellige sendinger med samme nummer? Jøss :O

                    28.04.08 21.57 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
                    14.06.07 16.21 UTLEVERT 9281 TROMSØ
                    14.06.07 15.17 ANKOMMET POSTKONTOR 9100 KVALØYSLETTA (SPAR KVALØYA)
                    14.06.07 14.13 FORSøKT UTLEVERT
                    Årsak: Adressaten ikke inne / forretn. stengt
                    Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet 9100 KVALØYSLETTA
                    13.06.07 07.27 VIDERESENDT 9002 TROMSØ
                    11.06.07 23.18 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN
                    11.06.07 22.34 TIL FORTOLLING 2061 GARDERMOEN
                    11.06.07 22.34 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN
                    09.06.07 11.02 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
                    09.06.07 10.18 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
                    08.06.07 12.07 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE


                    Blir spennde å se hvor denne pakken havner. Forhåpentligvis hos meg i Askim og ikke Tromsø.
                    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                    walter@retlaw.no

                    Comment


                    • #40
                      Posten Norge, fortolling, DHL og vice versa...

                      Har samme problemet som dere, bare at det i mitt tilfelle er det DHL. Pakke sendt for to uker siden fra Tyskland og er ennå ikke kommet frem...

                      FORSLAG!
                      Hva om vi skrev ut alle innleggene og oversendte disse sammen med en skarp PROTEST
                      til Samferdselsdepartementet eller bedre; vi overlater dem til formann i samferdselsnemda?

                      Servicen til Post og Toll er bånn i bøtta!

                      Mvh Einar - kort og greit...

                      Comment


                      • #41
                        Det har blitt MANGE pakker fra utlandet opp gjennom årene, og min erfaring er at utenlands delen pleier å være ca. 1/4 av ferden. Resten tilbringes i det Norske Post systemet.

                        Husker også varmt tilbake noen år i tid, da posten skulle effektivisere og flyttet all fortolling til et sentralt kontor. Hvorav det i lengre tid ikke var uvanlig med behandlingstid på 3-4 uker etter at pakken kom til Norge.

                        Comment


                        • #42
                          Skal jeg stikke bort og finne den for deg?
                          Synd du ikke nevnte dette i går morges, da gikk bilen til Tromsø..

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by flarssen View Post
                            .... men i et forsøk på å få de til å innrømme at de hadde begått en feil har vi fortsatt mailutvekslingen. Vel, det har ikke lykkes så langt....
                            Etter fire e-poster gikk det et lys opp for dem og saken er sent til ny tollbehandling, så da vil jeg vel etterhvert få inn litt penger på kontoen
                            Løsningen på kapasitetsproblemet vil vel være å øke den 200 kr. grensa fra '74 til noe mere fornuftig, f.eks. 1000,-. Færre pakker vil kreve tollbehandling og det vil bli færre pakker totalt sett. Det koster meg lite (i museklikk og porto) å sende fem bestillinger med en Assan Rx i hver, men det fører jo til merarbeid både for posten og den stakkars pakkersken hos HC!
                            Fred Larssen

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by flarssen View Post
                              Det koster meg lite (i museklikk og porto) å sende fem bestillinger med en Assan Rx i hver, men det fører jo til merarbeid både for posten og den stakkars pakkersken hos HC!
                              Syns du ikke det er umoralsk å lure systemet på denne måten? Tanken bak regelen er at det skal betales moms hvis vareverdien overstiger 200,-
                              Det hjelper jo egentlig ikke å sende flere pakker.

                              "dukker under benken og venter på smellet "

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Ferry View Post
                                Syns du ikke det er umoralsk å lure systemet på denne måten? Tanken bak regelen er at det skal betales moms hvis vareverdien overstiger 200,-
                                Det hjelper jo egentlig ikke å sende flere pakker.

                                "dukker under benken og venter på smellet "
                                Skal innrømme at jeg får litt dårlig samivittighet av dette, overfor den nevnte pakkersken og adresselapprinteren hos HC (som forøvrig brøt sammen i det aktuelle tidsrom, printeren altså) .
                                For å snu litt på det; er det umoralsk å bestille uten å sørge for å få med så pass på bestillinga at man kommer over 200,- grensa?
                                Fred Larssen

                                Comment

                                Working...
                                X