Announcement

Collapse
No announcement yet.

Posten, igjen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by SmurfAir View Post
    De skal vel skru opp portoen igjen , så de vil ikke brenne inne med frimerker med "feil porto" etter nyttår, hehe....
    Litt mye julestress ? Står ikke verdi på mine, bare A eller B , så de behøver ikke endre på frimerkene når prisen går opp.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • Posten imponerer. Fikk lapp i kassa :Vi har vært her for å levere en sending-du var ikke tilstede.
      Virker nesten anklagende for at man er på jobb og ikke hjemme ?

      Kunne hente den på Rimi, men de fant ikke noe pakke...
      Balsa

      Comment


      • DHL legger pakka på trappa, i boden e.l. hvis du gir beskjed om at det er greit. Kanskje noe Posten bør vurdere, evt la oss velge at pakken kjøres rett på Postkontoret, så slipper de å kjøre så mange bomturer. Det hjelper jo dog dårlig når de ikke finner den der.

        Comment


        • Vet av erfaring at de ikke gidder stoppe for å sjekke om du er hjemme en gang.
          Balsa

          Comment


          • Det har jeg opplevd også, når jeg faktisk for en sjelden gang skyld var hjemme. Venta og venta, men ingen bil dukket opp. Så søkte jeg på pakken og da var den allerede levert på Posten med melding "mottaker ikke hjemme". Jeg skal gi postbudet det at jeg bestilte i en periode en haug med EMS fra HK, så de ble vel lei av å kjøre bomtur gang på gang, men det hadde de jo sluppet om de hadde sendt melding på forhånd slik feks DHL gjør.

            Comment


            • Originally posted by Kyrre View Post
              Det har jeg opplevd også, når jeg faktisk for en sjelden gang skyld var hjemme. Venta og venta, men ingen bil dukket opp. Så søkte jeg på pakken og da var den allerede levert på Posten med melding "mottaker ikke hjemme". Jeg skal gi postbudet det at jeg bestilte i en periode en haug med EMS fra HK, så de ble vel lei av å kjøre bomtur gang på gang, men det hadde de jo sluppet om de hadde sendt melding på forhånd slik feks DHL gjør.
              Posten har ikke mulighet til å ta betaling i bilene sine, så de tar den med på utkjøring for å så finne ut at du må betale merverdiavgift og fortollingsgebyr, dermed blir det automatisk levert til nærmeste postkontor....
              Lars Norberg

              Comment


              • Ehem, det har aldri vært snakk om noe MVA når jeg har fått EMS

                Comment


                • Min forsendelse kostet 300,- inkludert frakt, så ingen moms der.

                  Må tenke på denne
                  Last edited by Wulf; 23-01-16, 19:46.
                  Balsa

                  Comment


                  • Originally posted by Wulf View Post
                    Posten imponerer. Fikk lapp i kassa :Vi har vært her for å levere en sending-du var ikke tilstede.
                    Virker nesten anklagende for at man er på jobb og ikke hjemme ?

                    Kunne hente den på Rimi, men de fant ikke noe pakke...
                    Opplevde noe liknende like før jul, da var det julekaos i den knøttlille tarmen de har av et lokale som "post i butikk".
                    Fikk hentelapp da pakken var for stor til å gå i postkassa, det var fotokopi av pakkseddelen også på hentelappen.
                    Da jeg kom på "posten" for å hente den, så var den ikke der mente de "Finnes ikke" sa systemet da de scannet sendingsnummeret.

                    Posten kundeservice mente at den var der, men at de ikke hadde scannet den inn da postmannen leverte den der.
                    Dagene gikk, og plutselig kom det ny hentelapp... MEN nå plutselig med nytt sendingsnummer, da fikk jeg den.
                    De surrer en god del, men tror det er verst de leddene som kommer etter hovedterminal og sortering.

                    Comment


                    • At de surrer er ingen overdrivelse og jeg syns det blir værre og værre. Har opplevd flere ganger nå at jeg får hentelapp i postboksen hos den lokale post i butikk, som også har pakkeutlevering, og må på 2 forskjellige andre post i butikker å fysisk hente pakkene siden posten av en eller annen grunn syns det er god logistikk å dra meg byen rundt.

                      Prikken over i'en syns jeg kom for 2 uker siden. En ekspresspakke fra USA ble lastet opp på bil for "levering på døren" som de kalte det. Jeg fulgte spent med på hvilken dør de hadde tenkt å levere til siden jeg som sagt har postboks. Litt senere på dagen sporet jeg igjen og da stod det plutselig "Utlevert". Tuslet ned på den lokale post i butikken og der fikk jeg vite at slike pakker automatisk fikk status utlevert når det var noe feil. Pakken er borte og jeg har fortsatt ikke fått den.
                      Her har man altså betalt for en tjeneste man ikke har fått i tillegg har de mistet/stjålet pakken min. Både kundeservice og klageskjemaet resulterte i ingenting annet enn et "det er jo synd for deg" og et skuldertrekk. De hevder de ikke har noe erstatningskrav hverken for pengene jeg har tapt på innholdet av pakken eller tjenesten jeg betalte for at de skulle utføre og de ikke gjorde. Arrogante drittsekker. Dette er slik jeg ser det faktisk tyveri og det er hårreisende at de har lov til det.
                      Det er ikke lett å få sender til å fremme noen klage heller siden de har skrevet "utlevert" på sporinga. Han ser jo overhodet ikke problemet, naturlig nok.
                      En privateid bedrift kunne jo prøvd den samme kundebehandlingen så hadde det vært kroken på døra rimelig fort tipper jeg.
                      Mvh
                      Morten Aase

                      Comment


                      • Originally posted by Karmann View Post
                        At de surrer er ingen overdrivelse og jeg syns det blir værre og værre. Har opplevd flere ganger nå at jeg får hentelapp i postboksen hos den lokale post i butikk, som også har pakkeutlevering, og må på 2 forskjellige andre post i butikker å fysisk hente pakkene siden posten av en eller annen grunn syns det er god logistikk å dra meg byen rundt.

                        Prikken over i'en syns jeg kom for 2 uker siden. En ekspresspakke fra USA ble lastet opp på bil for "levering på døren" som de kalte det. Jeg fulgte spent med på hvilken dør de hadde tenkt å levere til siden jeg som sagt har postboks. Litt senere på dagen sporet jeg igjen og da stod det plutselig "Utlevert". Tuslet ned på den lokale post i butikken og der fikk jeg vite at slike pakker automatisk fikk status utlevert når det var noe feil. Pakken er borte og jeg har fortsatt ikke fått den.
                        Her har man altså betalt for en tjeneste man ikke har fått i tillegg har de mistet/stjålet pakken min. Både kundeservice og klageskjemaet resulterte i ingenting annet enn et "det er jo synd for deg" og et skuldertrekk. De hevder de ikke har noe erstatningskrav hverken for pengene jeg har tapt på innholdet av pakken eller tjenesten jeg betalte for at de skulle utføre og de ikke gjorde. Arrogante drittsekker. Dette er slik jeg ser det faktisk tyveri og det er hårreisende at de har lov til det.
                        Det er ikke lett å få sender til å fremme noen klage heller siden de har skrevet "utlevert" på sporinga. Han ser jo overhodet ikke problemet, naturlig nok.
                        En privateid bedrift kunne jo prøvd den samme kundebehandlingen så hadde det vært kroken på døra rimelig fort tipper jeg.
                        Gjør som meg, få alt levert til jobben. De pleier å være hakket vassere når de skal levere til bedrift.

                        Fra de norske forhandlere som har det bruker jeg nå postnord. Da kommer ting i hvert fall frem, om enn etter en liten sightseeing...
                        Propellen skal være på toppen!
                        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                        Comment


                        • Jaja... en tur innom fredssenteret, og eksportert til hverandre.....


                          Origin Country - Tracking Consuming: 231 ms
                          2016-03-04 17:08 Taiyuan transitt Bureau, har blitt eksportert til hverandre (intern transit)

                          2016-03-02 16:50 Transitt Bureau av Taiyuan, er eksportert for å åpne

                          2016-03-02 16:20 Sørlige stiften Center for fred, venstre, neste stasjon "Taiyuan City Center"

                          2016-03-02 16:19 Sørlige stiften Center for fred,

                          2016-03-02 15:57 Sørlige stiften Center for fred har blitt akseptert

                          2016-02-29 17:11 Elektronisk informasjon er mottatt
                          Bfight 210
                          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                          Phoenix RC Club

                          Comment


                          • Ser ut som posten tuller litt...... pakken skal til Oslo.

                            2018-02-26 23:00 Norway, 7093, TILLER, The shipment has arrived at terminal and will be forwarded.

                            2018-02-26 14:00 The shipment has been delivered.

                            2018-02-26 01:27 Norway, 1470, LØRENSKOG, The shipment has been sorted and forwarded.

                            2018-02-25 14:25 Norway, OSLO LETTER CENTER, The shipment has arrived in destination country.

                            2018-02-19 13:51 China, CNDGGA, The shipment has been sent from origin country.

                            2018-02-18 20:08 China, 52311206, The shipment has been collected
                            Bfight 210
                            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                            Phoenix RC Club

                            Comment


                            • Helt vanlig det Fra "Oslo Letter Center" til Lørenskog, går på en dag som regel, og fra sorteringen i Lørenskog og bort til post i butikk på Mega (Metro senter) som er 2 kilometer unna går det noen ganger 5 dager.
                              Selv med Amish Transport med hest og kjerre ville det tatt 10 minutter.

                              Opplever også ofte at sporingen slutter å oppdateres, det de har klart å gjøre da er å bytte fra opprinnelig sporingsnummer til postens egne KB-nummer og klistret den oppå opprinnelig nummer. Så når utleveringsstedet skal skanne inn pakken, så skanner de KB-nummeret som du ikke har. Dermed vet du ikke at pakken egentlig har kommet frem, før de får sendt ut en hentelapp mange dager etterpå.

                              Comment


                              • Originally posted by SmurfAir View Post
                                Helt vanlig det Fra "Oslo Letter Center" til Lørenskog, går på en dag som regel, og fra sorteringen i Lørenskog og bort til post i butikk på Mega (Metro senter) som er 2 kilometer unna går det noen ganger 5 dager.
                                Selv med Amish Transport med hest og kjerre ville det tatt 10 minutter.

                                Opplever også ofte at sporingen slutter å oppdateres, det de har klart å gjøre da er å bytte fra opprinnelig sporingsnummer til postens egne KB-nummer og klistret den oppå opprinnelig nummer. Så når utleveringsstedet skal skanne inn pakken, så skanner de KB-nummeret som du ikke har. Dermed vet du ikke at pakken egentlig har kommet frem, før de får sendt ut en hentelapp mange dager etterpå.
                                Da var pakken i postkassa i dag. Posten hadde klistret på en ny lapp med elektronisk sporing også, men den hadde samme sporingsnummer.
                                Bfight 210
                                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                                Phoenix RC Club

                                Comment

                                Working...
                                X