Announcement

Collapse
No announcement yet.

Posten, igjen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Posten, igjen..

    I de siste månedene synes jeg EMS-pakker fra USA tar uforholdsmessig lengere tid enn det gjorde f.eks. i fjor på samme tid. Vedlagt eksempel viser iallefall for meg dette. Hvor EMS-pakken har hatt sitt opphold etter turen over Atlanteren, kan en bare lure på. Hvis dette tilfellet også skulle gjennom ordinær tollbehandling, ja da ville det sannsynligvis bety +1 eller +2 dager til.
    Så vil vel noen si at hvis EMS-pakken er i transit ett eller annet sted, så er ikke det Postens ansvar. Feil, mener jeg. Posten bør ha, noe jeg forutsetter de allerede har, å ivareta at post til Kongeriket Norge skjer på en så effektiv måte som mulig.

    Stein

    PS. Greit å kunne lufte sin frustrasjon ut på nett enn til "nærmiljøet"
    Attached Files

  • #2
    Tja, med tanke på at det går bort 2 dager i helg, så er vel ikke det der noe unormalt. Sannsynligvis så er jo ikke du den eneste som får en pakke fra utlandet på denne dagen...

    Comment


    • #3
      Originally posted by [TaFFy]
      Sannsynligvis så er jo ikke du den eneste som får en pakke fra utlandet på denne dagen...
      Nei, det kom sikkert en pakke til, til de to i Posten som tok i mot.

      Stein

      PS. En "lame" kommentar fortjener en like "lame" kommentar tilbake.

      Comment


      • #4
        Fikk en EMS pakke fra USA sist fredag, den var sendt fra USA på tirsdag. På den tiden hadde de fraktet den og fortollet den. betalte min mva og ikke en krone ekstra.
        Idag fikk jeg en sending med DHL som ble sendt den 13/4 og i tillegg til mva smører de på ca kr 200 for å fortolle og fakturere meg for mva.

        I utgangspunktet var DHL sendingen litt dyrere. Hos Posten var fortolling inkludert mens DHL ville ha like mye for å fortolle som jeg hadde betalt i frakt omtrent.

        Neste gang ber jeg om å få det med Posten

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tintin
          I utgangspunktet var DHL sendingen litt dyrere. Hos Posten var fortolling inkludert mens DHL ville ha like mye for å fortolle som jeg hadde betalt i frakt omtrent.

          Neste gang ber jeg om å få det med Posten
          Troddde du fra en tidligere tråd vurderte jobb i DHL, like i nærheten av et flyfelt?

          S

          Comment


          • #6
            Mulig den var litt lame, men nå må du også huske på at registreringen "sendt fra avsenderland" ikke er ombord i flyet på vei hit, det er siste registrering forettat av posten der borte, deretter skal den inn på fly etc... den kan like godt ha ligget 2 dager på vent der borte som her..


            Originally posted by nilste
            Nei, det kom sikkert en pakke til, til de to i Posten som tok i mot.

            Stein

            PS. En "lame" kommentar fortjener en like "lame" kommentar tilbake.

            Comment


            • #7
              Nope, ikke DHL men i nærheten

              Comment


              • #8
                Bestilte noe småtteri fra Danmark den 9.4. I går kunne jeg hente pakka på postkontoret. Den kom til Oslo natt til 11.4. Siden da har posten ruga på den.
                Helt normalt, var svaret på postkontoret. Jeg vil si det grenser til unormalt!

                Trond

                Comment


                • #9
                  Skjønner ikke helt problemet jeg da...
                  Forventer man å få pakken "i går" når man bestiller fra det store utland?

                  Jeg bestiller selv en hel del fra utlandet, men det er ikke fordi jeg må ha ting med en gang! Da går jeg til min lokale butikk..

                  Siste pakken fra USA kom på postkontoret mitt i går. Den bel sendt fra statene 26.mars.. Men så sparte jeg MASSE penger på det da! -og da er jeg happy! Hvor pakken befinner seg i mellomtiden, og om postens medarbeidere ikke jobber på spreng for å få akkurat MIN pakke hjem til meg snarest er i mine øyne mindre betydningsfult.

                  Dårlig med medlidenhet fra meg altså
                  Audun Thinn
                  Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Thinnthinn
                    Skjønner ikke helt problemet jeg da...
                    Forventer man å få pakken "i går" når man bestiller fra det store utland?

                    Jeg bestiller selv en hel del fra utlandet, men det er ikke fordi jeg må ha ting med en gang! Da går jeg til min lokale butikk..

                    Siste pakken fra USA kom på postkontoret mitt i går. Den bel sendt fra statene 26.mars.. Men så sparte jeg MASSE penger på det da! -og da er jeg happy! Hvor pakken befinner seg i mellomtiden, og om postens medarbeidere ikke jobber på spreng for å få akkurat MIN pakke hjem til meg snarest er i mine øyne mindre betydningsfult.

                    Dårlig med medlidenhet fra meg altså

                    Neida, jeg forventer ikke å få pakka i går, men når danskene klarer å få pakka til Oslo i løpet av 36 timer burde kanskje posten klare å få den hjem til meg før det har gått 300 timer ? Det kunne vel gått litt kjappere?

                    Trond

                    Comment


                    • #11
                      For å blåse litt liv i tråden igjen og få ut noe frustrasjon.

                      Norge-Norge

                      21.11.07 18.44 INNLEVERT POSTTERMINAL 6025 ÅLESUND
                      20.11.07 21.58 AVVIK I PRODUKSJONEN
                      Årsak: Innlevert etter frist
                      Tiltak: Videresendes neste virkedag 6028 ÅLESUND
                      20.11.07 21.58 INNLEVERT POSTKONTOR 6028 ÅLESUND




                      Kina->Norge

                      21.11.07 15.24 UTLEVERT (TELEMARK)
                      21.11.07 14.59 ANKOMMET POSTKONTOR
                      21.11.07 14.53 FORSøKT UTLEVERT
                      Årsak: Adressaten ikke inne / forretn. stengt
                      Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet
                      21.11.07 11.30 OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON
                      21.11.07 07.14 VIDERESENDT
                      20.11.07 17.06 UTSENDT TOLLFRI
                      20.11.07 15.12 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING
                      20.11.07 15.11 ANKOMMET MOTTAKERLAND
                      17.11.07 23.28 SENDT FRA AVSENDERLAND
                      17.11.07 12.14 INNHENTET 9999

                      Åssen er det mulig og ikke klare og få frem ei lita pakke i vårt eget land i løpet av et par dager. Nå havner pakken Antagelig i Oslo, Stokke og hjem og det er 3 dager til.

                      puhh, godt og få det ut....
                      --
                      Mvh
                      Rohnny Stormo

                      -----------------------------------------
                      TowCobra (Hirobo) + Futaba 14mz selges.

                      Comment


                      • #12
                        Du har tydeligvis aldri vært på en terminal av noe størrelse......eller jobbet innen transport.

                        Husk det er noen andre som bare har en pakke også.........ahhh og for ikke å glemme de som jobber på terminalen er bare mennesker.....nordmenn av alle slag på godt og vondt. Det er ikke så mange kinesere...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Tintin View Post
                          Du har tydeligvis aldri vært på en terminal av noe størrelse......eller jobbet innen transport.

                          Husk det er noen andre som bare har en pakke også.........ahhh og for ikke å glemme de som jobber på terminalen er bare mennesker.....nordmenn av alle slag på godt og vondt. Det er ikke så mange kinesere...
                          Men når vi er i norge da.
                          --snip
                          21.11.07 14.53 FORSøKT UTLEVERT
                          Årsak: Adressaten ikke inne / forretn. stengt
                          Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet
                          21.11.07 11.30 OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON
                          21.11.07 07.14 VIDERESENDT
                          20.11.07 17.06 UTSENDT TOLLFRI
                          20.11.07 15.12 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING
                          20.11.07 15.11 ANKOMMET MOTTAKERLAND
                          --snap
                          Og levert dagen etter, også innom tollen da gitt. Nei, de argumentene dine holdt ikke
                          --
                          Mvh
                          Rohnny Stormo

                          -----------------------------------------
                          TowCobra (Hirobo) + Futaba 14mz selges.

                          Comment


                          • #14
                            Tro meg, det er ikke bare vi RC folk som er irritert på Posten. Du vil se at de fleste bedrifter som må forholde seg til posten i litt større grad, har lite positivt å si om dem.

                            Comment


                            • #15
                              Hæ?
                              Var du fornøyd eller misfornøyd med fremføringa?

                              Men det er da bare å la være å bruke Posten om man ikke er fornøyd. Det finnes mange dyrere alternativer som kan benyttes

                              Comment

                              Working...
                              X