Viser resultatene 1 til 7 av 7
    Thinnthinn sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2002
    Post Thanks / Like
    Thanks
    7
    Kraft
    0

Standard Pattern rekrutterings-samling i sommer?

Hallo!
    Jeg tenkte å legge ut en "føler" om det kunne være interesse for en helg med Pattern-flyging i løpet av sommeren? Det var jo en samling i april, men jeg ser for meg en rein rekrutterings-helg der man kun fokuserer på det nye progremmet Sport S-07 og evnt Nordic N-07.
    (Link til programmene: http://home.online.no/~ofremmi/F3A/S.../Schedules.htm )

Det er lite nykommere i pattern miljøet, og på helgas Bing's cup var det ingen deltakere i S-07. Det har også vært laber oppslutning om vingtreff de siste årene.

Det er mange som tror disse programmene stiller store krav til modell, men prøv å fly gjennom S-07 med din egen maskin og bli overasket! (Det er til og med mulig å gjennomføre det med en litt "fresk" trainer!)

Det er sikkert mange der ute som ønsker å fly mer strukturert, og gjerne med pattern-lignende maskiner, men som er for nervøse til å stille i konkurranser. En slik rekrutterings-helg vil kanskje bidra til å vekke interessen til liv, samtidig som den kan være med på å avdramatisere konkurarnse-delen av flygingen.

For min del begynte jeg med vingtreff i 2002/3, og fortsatte med Nordic i 2004/5.
    Maken til hyggelige sosiale sammenkomster som konkurransene er skal man lete lenge etter! Dømmingen og konkurranse-delen er for meg mest konstruktiv kritikk, og gjør at jeg kan forbedre meg som pilot.

Dersom interessen er tilstede kan vi prøve å få til en helg i sommer eller på etter-sommeren.
    Vingtor stiller mer enn gjerne med "treningsanlegg". Flyging på søndag må da evnt avklares nærmere.

Forslag og innspill mottas med takk!

Mvh
    Audun Thinn
    Vingtor RCC
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

ofremmi sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2002
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Hei Audun
    Et glimrende tiltak som jeg håper det blir noe av. Jeg er vel ikke i målgruppen, men om det ikke kolliderer med noe annet stiller jeg selvfølgelig opp for å hjelpe til.
    Ola

Ble medlem
    Nov 2005
    Post Thanks / Like
    Thanks
    0
    Kraft
    0

Standard

Det hadde vært kjempeflott om det hadde latt seg gjøre.
    Driver og trener på sport 07 om dagen, m/tanke på og stille opp på konkurranse.
    Mvh Pål
    Moss Modellflyklubb

TheBirg sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2004
    Post Thanks / Like
    Thanks
    0
    Kraft
    0

Standard

Godt tilltak Audun !
    Du har ikke noen nærmere info om rent tidsmessig når dette var tenkt utført ?

Har jo en Excelsior og en Alliance som sikkert hadde satt pris på en luftetur snart igjen. (Om motorene ikke har rusta bort i vinter - igjen da.. )
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

Thinnthinn sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2002
    Post Thanks / Like
    Thanks
    7
    Kraft
    0

Standard

Hallo!
    Nei, har ikke noe dato, tenkte bare å slenge ut en føler på om det kunne være noe interesse rundt en slik helg. Jeg får ta det opp nærmere internt i klubben med tanke på innbydelser osv..

Hvis Ola er med på laget kan jeg i alle fall garantere full tyngde på det faglige
    Audun Thinn

Thinnthinn sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2002
    Post Thanks / Like
    Thanks
    7
    Kraft
    0

Standard

Hei igjen!
    Etter den enorme tilbakemeldingen (...) prøver vi å få til et lite opplegg 18-19 august på Vingtor sin stripe i Kråkstad!
    Nærmere info kommer etterhvert.

Jeg har ikke organisert noe enda, men får se om jeg får tid mellom bleieskiftene hjemme
    Audun Thinn

Thinnthinn sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2002
    Post Thanks / Like
    Thanks
    7
    Kraft
    0
    Audun Thinn