Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Sapac Wilga Norwegian Modellers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Sapac Wilga Norwegian Modellers

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artikkelen.

  • #2
    Børsteløst oppsett til Sapac Wilga

    Jeg kjøpte min Wilga fra www.kvalsvik.as Dei leverte standard med børsteløst oppsett og LiPo batteri. Vær ellers obs. på at den medfølgende radioen er veldig følsom for andre radioer på nabokanaler. Jeg har også hatt et havari på en av servoene, den fikk jeg greitt byttet. Artikkelforfatteren skriver at han ikke limte fremre vingefeste, det tror jeg han kommer til å måtte gjøre ganske snart. Limet som er brukt originalt er veldig sprøtt, og tåler ikke mange av- og påmonteringer av vingen før det slipper. Jeg har nå hatt min Wilga en god stund og er veldig godt fornøyd med den.

    Comment


    • #3
      henger meg på med rofla her. flyet er utmerket til koseflyging. Jeg har kun skifta rx for og kunne benytte meg av min egen radio. Flyet er stabilt, forutsigbart, og har mer enn nok krefter med børsteløst oppsett. har ca. 70 turer nå på flottører , og ikke noe trøbbel. Men som rofla har nevnt, lim litt extra ved alle plastdetaljer, Kjempefint fly, som er blitt en favoritt.terningkast 6
      arvid

      Comment


      • #4
        Det står i artikkelen at:
        "Flyet er beregnet til koseflyging og ingen aerobatic, men det er fullt mulig å gjøre chandeller, wingover, lazyeight og stall turns. Det går også å loope flyet, men det kreves fart og planlegging. Den originale børstemotoren gir flyet nok effekt og fungerer helt greit. Noen runder for fotografen før det ble satt opp landingsrunder."

        Jeg er ikke noe erfaren hva gjelder fly. Faktisk lærte jeg å fly på wilgaen i vår. Men jeg vil påstå at den kan gjøre mye mer enn lazy eight og sånne enkle ting. For å rolle må balanserorene justeres litt opp.(negativt løft) Man må ha fart( gjerne full gass)og man kan kan hjelpe til med negativ høyderor. Flyet er steike artig, har loopet både innvendig og utvendig ryggflydd gått i spinn, og tja alt jeg har kommet på. Bruker originalradioen, og har ikke opplevd mye negativt med den. Kun av og til litt støy. Bruker børstemotor og synes den er grei den. Men vil ha enda mer trøkk. Flyet funker fint i sterk vind, frisk bris og god turbulens gir det lille ekstra. Steike spennende å komme inn for landing da.

        Comment


        • #5
          Jeg er utrolig misfornøyd med dette flyet - grunnen er en helt elendig radio! For folk som forventer seg en RTF med denne pakken, får IKKE det man forventer seg! Det ser ut som om de fleste som er fornøyd med denne modellen, er de som har byttet sender... Mitt fly har rekkevidde på fra 7 til 30m i støyfritt område - helt umulig å få til å fly noe da... Samme ser ut til å skje med en kamerat sitt! Angrer VELDIG på at jeg gikk for denne RTF'en! Har begynt å miste lyste på ut å fly - ikke morro med bare problemer!
          ___________________________

          Ramber`n


          Parkzone Stryker F-27
          Sapac Wilga 2000
          Twister CP V2 - død
          Protech Helixx 3D
          Align T-rex 450 sport x2
          Align T-rex 250 se
          TechOne Piaget EPP indoor
          Free Air Blitz indoor


          Futaba 9C super m/TM-8 2,4GHz modul (bortgjemt - 35MHz synth modul)

          Comment


          • #6
            sørgelig at din ikke funker. Da er nå uansett regelen å levere utstyret tilbake å få penger igjen. Det går an å bestille flyet i deler og sette det sammen med det utstyret du måtte ønske. Eller nå å montere inn ett nytt anlegg. For meg så har den uansett fungert fortreffelig. Har omtrent flydd utenfor synsvidde uten å miste signalet. Men nå er det ganske glissent bebygd rundt hytta så, det kan være årsaken. Flyet har glimrende flyegenskaper, og ved pålandsvind har jeg flydd nærmest en time rundt på hanget, og blitt fanget av termikkstrømmer som har sendt det flere 100meter til værs.

            Comment


            • #7
              Har levert det inn igjen,men er ikke bare bare å få igjen pengene - til å begynne med trodde jeg selvfølgelig at det var noe jeg gjorde feil, derfor har det gått i bakken en del ganger... butikken skal sjekke om ting fungerer som det skal etter å ha byttet de ødelagte delene, men begynner å bli litt redd for at det ikke retter opp feilen. En kamerat kjøpte samtidig med meg, og han har også bare hatt trøbbel!
              ___________________________

              Ramber`n


              Parkzone Stryker F-27
              Sapac Wilga 2000
              Twister CP V2 - død
              Protech Helixx 3D
              Align T-rex 450 sport x2
              Align T-rex 250 se
              TechOne Piaget EPP indoor
              Free Air Blitz indoor


              Futaba 9C super m/TM-8 2,4GHz modul (bortgjemt - 35MHz synth modul)

              Comment

              Working...
              X