Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Blizzard fra Reichard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Blizzard fra Reichard

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artikkelen.

  • #2
    Flott artikkel! Det eneste jeg savnet var info om strømtrekk/effekt, men det er nok fordi jeg holder på å motorisere noe med samme vekt og halvmeteren kortere vingespenn...
    Fred Larssen

    Comment


    • #3
      Hei og takk for det..

      Jeg har ikke fått målt strømtrekk på dette oppsettet enda (måtte Emeter v2 komme snart...).

      Basert på en artikkel i QEFI April 2006 ble denne modellen omtalt med følgende utsyr: Phasor 45/3 motor, 12x 1950 Sanyo FAUP celler batteripakke, 40A Jeti Opto regulator og Aeronaut 13x8 propell. Artikkelen beskriver strømtrekk på 35A og 420W målt med wattmeter..

      Ufra disse tallene har jeg følt meg trygg på et strømtrekk under grensen for motoren, og vil anta jeg ligger omkring de 30A med min 12x6,5 (dog uten å sammenlikne propellkonstant på de to propellene).

      Jeg har endelig fått tak i 5S 4100mah Lipo, og kommer til å gjennomføre målinger neste gang jeg får tilgang på utstyr. Rapporterer når målingene er utført.
      Mvh
      JoE
      Agder Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Oppdatering

        Blizzarden får mer og mer flytid, og jeg liker den bare bedre og bedre.

        Jeg har nå gjennomført diverse målinger av strømtrekk med ulike oppsett.
        (Jeti 70 OPTO, Phasor 45/3)

        Med den originale 12 cellers GP2200 pakken hadde jeg et strømtrekk på ca 33A og ca 450W med en 12x5,6 Aeronaut Cam

        Etter oppgraderingen til 5s 4100mah lipo har jeg testet følgende oppsett:
        Aeronaut 12x6,5: 42,6A ved 19,1v = 813w
        Graupner 12x6: 39,8A ved 19.1v = 760w
        Aeronaut 11x7: 39A ved 19,1v = 744w

        Jeg bruker Aeronaut 12x6,5 nå og har fått akseptabel stigningsvinkel.
        Strømtrekket er litt heftig for denne motoren (max 38A), men det er ikke noen varmeutvikling å snakke om med de korte motortidene jeg opererer med (30 sek).
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

        Comment

        Working...
        X