Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helikopter Nybegynnerguide v1

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Tom Erik View Post
    Fin guide. Du må gjerne sy inn noen av treningstipsene herfra: Artistic3D
    leste gjennom denne her, fin guide, men på slutten står det noe om "levetid" på servoer, 100-200 turer på en haleservo? syntes det virka lite, å så er spm: man vet jo ikke om den er utslitt/gåen FØR det er for seint somregel, man kan jo være svinheldig at den klikker med en gang du slår på strømmen, sånn at den er død før du starter opp, men det hører vel sjeldenheten til...
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

    Comment


    • #32
      En slik guide kunne jo ha vært skrevet som en wiki-side med noen frivillige som vedelikeholder. Da er det lettere at den er et levende, alltid oppdatert dokument.

      Er det noen slags wiki-støtte på serveren?
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #33
        Originally posted by jotto View Post
        En slik guide kunne jo ha vært skrevet som en wiki-side med noen frivillige som vedelikeholder. Da er det lettere at den er et levende, alltid oppdatert dokument.

        Er det noen slags wiki-støtte på serveren?
        Jeg holder faktisk på med en guide som jeg tenkte å publisere snart. Det er på ingen måte en bibel, men et langt innlegg som forklarer det meste. Så håpte jeg vi kunne få til at mange skriver litt, slik at det tilsammen blir bra og innholdsrikt. Det er på langt nær ferdig, men kan godt poste det nå slik at dere kan hjelpe meg? Har ikke så mye tid til dette akkurat nå før om en god uke når jeg kommer hjem fra jobb så det hadde vært helt sjef med litt hjelp.

        Comment


        • #34
          Originally posted by Trulsen View Post
          Jeg holder faktisk på med en guide som jeg tenkte å publisere snart. Det er på ingen måte en bibel, men et langt innlegg som forklarer det meste. Så håpte jeg vi kunne få til at mange skriver litt, slik at det tilsammen blir bra og innholdsrikt. Det er på langt nær ferdig, men kan godt poste det nå slik at dere kan hjelpe meg? Har ikke så mye tid til dette akkurat nå før om en god uke når jeg kommer hjem fra jobb så det hadde vært helt sjef med litt hjelp.

          Kjempe bra, de guidene jeg har lest er ikke så bra. Det jeg savnet var forklaring på hva som skjer med helien når du endrer feks swash E50% til E40% hva skjer med helien, blir helien myker, tipper den til venstre osv, samme med gyro hva skjer når du endrer gain, det er som regel dårlig forklart. Jeg brukte feks kjempe lang tid bare på å få info om at ingen bruker normalmode på gyroe, det kastet jeg sikkert bort to tanker, 4 torqe drev, en halerotor og flere dager på. Om man sitter med en guide som forklarer dette litt Donald Duck så blir det enkelt å sette opp helien. Bare det å vite at man kan bruke ett AA batteri til gløding er nyttig, jeg fikk helt hetta når batteri glødern min ikke funka, jeg trodde så klart at var noe spesial greier. Jeg hadde ikke klart meg uten hjelpen fra dere her på forumet, alle guider jeg fant var for tungleste og dårlig forklart, men nå lette ikke jeg så mye før jeg skrev her da.
          Aeolus 50 3D Nitro
          KDS 450 S CF fult oppgradert
          Futaba T6exh

          Comment


          • #35
            Originally posted by Eirik Johannesen View Post
            Kjempe bra, de guidene jeg har lest er ikke så bra. Det jeg savnet var forklaring på hva som skjer med helien når du endrer feks swash E50% til E40% hva skjer med helien, blir helien myker, tipper den til venstre osv, samme med gyro hva skjer når du endrer gain, det er som regel dårlig forklart. Jeg brukte feks kjempe lang tid bare på å få info om at ingen bruker normalmode på gyroe, det kastet jeg sikkert bort to tanker, 4 torqe drev, en halerotor og flere dager på. Om man sitter med en guide som forklarer dette litt Donald Duck så blir det enkelt å sette opp helien. Bare det å vite at man kan bruke ett AA batteri til gløding er nyttig, jeg fikk helt hetta når batteri glødern min ikke funka, jeg trodde så klart at var noe spesial greier. Jeg hadde ikke klart meg uten hjelpen fra dere her på forumet, alle guider jeg fant var for tungleste og dårlig forklart, men nå lette ikke jeg så mye før jeg skrev her da.
            Har begynt, men sitter offshore så har ikke så mye tid til overs (faktisk) så skal oppdatere og forandre etterhvert. Du som er nybegynner kan godt komme med innspill på hva du savner og hva som er bra etc etc etc

            Send det gjerne på PM
            Last edited by Trulsen; 28-01-11, 12:44. Reason: ekstra info

            Comment


            • #36
              Finnes denne i oppdatert versjon?
              Kjell Ove
              ---------------------------------------------------------------------------------------------------
              Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

              Comment


              • #37
                Hei. Vet ikke om dette er riktig tråd for et enkelt spørsmål om simulator. Jeg flyr trex 500 på absolute rc simulatoren på ipad. Får til grei nybegynnerflyging. Hvor realistisk er simulatoren? Får jeg sjokk hvis jeg prøver meg på noe live?
                kok

                Comment


                • #38
                  oppspoolingen er skumlere på ordentlig, men får du det til på sim, får du til på ordentlig.

                  Comment

                  Working...
                  X