Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tachometer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tachometer

    Hei, noen som har kjennskap til denne? evt andre tacometer?

    skal brukes på heli.

    Siden finnes ikke

  • #2
    Hei, jeg har denne, og er veldig fornøyd med den.

    Siden finnes ikke

    Har ikke kjenskap til den du linket til men den gjør sikkert nytten sin den og
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

    Comment


    • #3
      Hei, og takk for svar, ser at det står RPM Range 1000-2400 i manualen, den skal brukes på flere helikopter, der i blant en trex 450, hva er idielt RPM på den? Tenker å sette Raptor 50`n min på ca 2100, men en 450 trenger vel litt mer enn det. kan du bruke dette tachometeret når helin står i hover?

      Comment


      • #4
        Nå er vell strengt tatt 2100 RPM på hovedrotor litt i det meste laget på en raptor/50 size heli.. :P

        Mvh Robert.
        ~Futaba 10C~


        ~T-Rex 500 v-bar~
        ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

        ~Min Cnc byggetråd #1~
        ~Min Cnc byggetråd #2~
        ~Min Cnc byggetråd #3~


        ~Trondheim Modellflyklubb~

        Comment


        • #5
          Jeg har begge.
          Det du linket til er ment å montere på halebommen så du kan lese det når du hovrer. Dette funket for meg første gangen jeg brukte det men deretter har det vært litt småvrient å få rett avlesning. Da funker tachometeret mitt fra Bilktema bedre syns jeg. Ulempen er at man må stå nærme....

          Det Christen linker til er et som er beregnet på heli og her trenger du en hjelpet som måler mens du flyr.
          Det klarer vel strengt tatt ikke Rex 450n med 3000 rpm men jeg mener det går å måle halve turtallet, dvs vet du at du er rundt 3000 rpm så setter du Skytachen til 1500 og ser dermed hver annen omdreining...mener jeg...

          2100 er kanskje mye på en R50 nitro men ikke for en TRex 600 eller Raptor E620, kanskje helst med metall bladholdere...

          Comment


          • #6
            Originally posted by Vegabond
            Nå er vell strengt tatt 2100 RPM på hovedrotor litt i det meste laget på en raptor/50 size heli.. :P

            Mvh Robert.
            kansje det er i meste laget da, men mener det er satt opp på ca 2050 nå, vil vel bare skjekke om det ligger ca der. føles ikke som det er noe mere RPM enn nødvendig, mulig at governoren er satt opp feil. hva mener du er riktig RPM på en 50 marskin da?
            Last edited by j-gov; 02-07-07, 22:55.

            Comment


            • #7
              Jeg har prøvd den christen linker til og syntes den var veldig enkel og grei å bruke.
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #8
                Jeg kjører med 1750(idle1) og 1900(idle2)

                I normal har jeg vanlige kurver
                -=-Trondheim Mfk-=-
                * Raptor 50 Titan (SE)
                * T-Rex 450SE
                * E-Sky CP2 (Solgt)
                * Vortex
                * E-Starter
                * Slow Stick
                * Spektrum DX7

                No helicopters were harmed in the creation of this post

                Comment


                • #9
                  R50 og turtall kommer litt anpå hva slags motor og potte du bruker, TT motoren vil nok gå varm på 2100 Da funker hyperen bedre. Og plast holderene har ingen problemer med å klare det turtallet. Min R30 dundra rundt på 2400 husker jeg litt lettere blader der da men.... Det som forøvrig er anbefalt av flere på en 50 er 2000blank, da har motoren det trygt og godt.

                  Spora av denna tråden å gitt
                  Christen
                  http://jetsofnorway.com/

                  Comment


                  • #10
                    Blir vel å gå for den Christen anbefaler, virker sikkert fint den, skal bli arti å se hvilken rpm jeg har. spora da ikke så illa av denne tråden da

                    Comment

                    Working...
                    X