Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 30v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raptor 30v2

    Hallo folkens.
    Jeg har en raptor 30 v2 stående og er klar for bruk.
    Men har et problem:
    Noen sier at kulelinkene er for trange på disse modellene så man må ha et spesialredskap for og kunne fikse problemet.
    Ustødig i luften osv osv.
    Blir bare litt skeptisk når jeg hører sånt, og er litt redd for og lette før jeg vet om det er noen med erfaring som har hatt problem med raptor 30v2.
    På forhånd takk
    Last edited by Extra 300s & jupiter; 02-07-07, 21:23.
    Ny uerfaren helipilot

  • #2
    Jeg har ikke hatt noen slike problemer med det.
    Ingen andre jeg kjenner heller.

    Se om alt rører seg uten problemer, gjør det det så skal det funke greit.
    =================
    Runar Holm
    www.maxmekker.com
    =================

    Comment


    • #3
      takk

      Originally posted by MaxMekker
      Jeg har ikke hatt noen slike problemer med det.
      Ingen andre jeg kjenner heller.

      Se om alt rører seg uten problemer, gjør det det så skal det funke greit.
      Ok takk for det.
      Det siste man ønsker seg er at man vraker av bare slike fillesaker etter første turen, så jeg tenkte en tråd på forumet var tingen for at jeg kommer i lufta fortere.
      Er det noen tekniker/tips om raptor 30v2 som jeg må vite?
      Da tenker jeg på oppsettet
      Ny uerfaren helipilot

      Comment


      • #4
        Min R30 flaug meget bra satt opp slik det stod i manualen. Brukte litt tid på å sette opp expo og D/R på radioen slik eg ville ha det. Eitt bra tips er jo å bruke training understell dei første turane. Pitchen eg brukte på min R30 var +/- 10 grader fungerte bra til vanleg flygning, men motoren strevde litt når eg røska og reiv i stikkene under flipper o.l, hadde ein plan om å prøve +/- 9 grader, men kom aldri så langt før eg sette det i bakken med eitt smell.
        Mvh:
        Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
        www.folgefonnrc.ning.com

        MA X-Cell Fury Extreme 90
        Raptor 90 3D
        Raptor 50 Titan SE
        T-Rex500GF
        T-Rex450SE V1
        JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

        Comment


        • #5
          Jeg bruke +-9 grader og har montert Hatori pipe på min, det gjorde underverker på min maskin.

          Jeg synes det er en fin maskin, men kjøpte meg en Hirobo Shuttle plus og det en rett og slett nydelig å fly med.

          Men regner med du blir fornøyd med din Rap30, lykke til.
          Har du raske servoer kan det være greit å bruke litt Dualrate på, da blir den enklere å fly og ikke så nervøs.
          =================
          Runar Holm
          www.maxmekker.com
          =================

          Comment


          • #6
            Okay

            Takker for fine og kloke ord.
            Trainer understell er kjøpt inn og snart klar for og fly. Har kjørt litt trex450xl fra før,men er ikke noe god til det.
            Men ettersom raptoren er større regner jeg med at den er stabilere en trexèn.
            Har byttet til meg en komplett hirobo GPH346 60size for trexèn så der har jeg da en i reserve om det skulle gå dundas med raptoren
            Ny uerfaren helipilot

            Comment


            • #7
              det som er litt viktig på raptoren er at kulelinkene har thunder tiger merket vendt utover, dette på grunn av at det ikke er lik diameter foran og bak på linken. settes de på feil kan de virke litt trange men samtidig kan de få små sprekker som er vanskelig og oppdage før det er forsent.

              Comment


              • #8
                For å utvide linkene tar du en liten tang og presser på linkene mens de sitter på kula. Men husk, vær forsiktig!
                Mathias
                Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                Comment

                Working...
                X