Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flite Cessna 1:5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da går vi for det.-)

    Men et spørsmål til ang lysanlegg..

    Skal kunne styre lysene fra radioen, men vil bruke separat batteri..
    Hvordan kan dette gjøres billig og greit?
    HansE
    ____________________
    Kyosho Calmato 40
    Topflight Cessna 182
    Futaba 9c 35Mhz/ 2.4 Spektrum
    Esky Belt CP
    Blade EP
    Greatplanes Spirit Elite (seilfly)

    Comment


    • Originally posted by flyet View Post
      Da går vi for det.-)

      Men et spørsmål til ang lysanlegg..

      Skal kunne styre lysene fra radioen, men vil bruke separat batteri..
      Hvordan kan dette gjøres billig og greit?
      Av/på bryter i flyet som betjenes med mini servo. Koblet til en egen batteripakke.
      Marius

      Comment


      • Det blir slik ja..
        Lagde en liten testbit i kveld for å teste, og det funket utmerket...
        Blir å lage 2 slike "anlegg", et til navigasjonslys og 1 til landingslys, på to forskjellige brytere på radioen...
        Bygger man skal, så skal det være skala...
        Bilder kommer.-))
        HansE
        ____________________
        Kyosho Calmato 40
        Topflight Cessna 182
        Futaba 9c 35Mhz/ 2.4 Spektrum
        Esky Belt CP
        Blade EP
        Greatplanes Spirit Elite (seilfly)

        Comment


        • Lenge siden tråden ble oppdatert nå..
          Har i dag hengslet alle ror, loddet servoledninger i vingen, montert easyfueler m.m så nå er faktisk Cessnaen endelig færdig Vel 2 år har gått siden jeg begynte, så det har vært en del opp og ned med fremdriften. Et par timer med fintuning av rorutslag og balansering, så er det klart for take off. Motoren er innkjørt og går som en klokke nå, men til å begynne med fikk jeg den ikke til å gå på tomgang. Fant etterhvert ut at pakningen på innsuget var defekt så den sugde inn falskluft.
          Skal se om det blir vær til å ta det ut for fotografering i morgen.
          Mvh Steffen Sund.

          Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

          Comment


          • Og.. hvis noen har lyst på et interiørsett til denne modellen selger jeg mitt for en billig penge..
            Mvh Steffen Sund.

            Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

            Comment


            • Ser ut så det går med en hel del bly i nesa på flyet.. Kan det være riktig/normalt? Har montert batteriet på framsiden av firewall i tillegg. Hvor mye bly har dere andre brukt?
              Mvh Steffen Sund.

              Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

              Comment


              • Da er endelig prosjektet ferdig. Var ute å taxet litt på gårdsplassen i dag. Alt fungerer utmerket, så nå er det bare å vente på en passende anledning for first flight Skal ta noen bilder da å legge ut her.
                Mvh Steffen Sund.

                Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                Comment


                • Hei folkens!
                  Ser det er flere som er fan av Cessna her, så tenkte jeg skulle vise frem et par mobilbilder av min. Har en CMPro C182 Skylane med VSP 210, så den er vel omtrent på samme størrelse som TF'en. Jeg har vel og merke ikke like mye bygging bak meg på denne modellen, da CMPro'en er et ARF. Motorvalget mitt falt på en SC/ASP/Magnum 160FT boxer som gir MER en nok kraft på denne kjærra Som dere ser stikker ventildekslene så vidt det er ut at cowlingen. Propellen er en Top Flite 16x8 trepropell.

                  Jeg har vel og merke et lite problem med neseleggen. Den svikta da jeg landet etter maiden. (Tynn og spinkel pianotråd uten fjæring) Har ikke lest igjennom hele tråden, men noen av dere som har skiftet neselegg på sin og kan komme med en anbefaling?

                  Anyways, her er bildene ved siden av en "Der Jäger" som blir ganske liten i forhold
                  Attached Files
                  Eksiterende modeller:
                  P-47 Thunderbolt "Hun Hunter XVI" m/RCGF 32cc
                  Great Planes ElectroStik
                  Panavia Tornado EDF
                  Cessna 310 EPO

                  Flyr med:
                  JR XG11

                  Comment


                  • Har lest gjennom hele tråden nå. Utrolig bra arbeid hvordan ligger du ann med jomfruturen cessna46?
                    mvh Joar Ulgenes

                    Diverse som svever oppe i det Blå.

                    Comment


                    • Originally posted by MRTee View Post

                      Jeg har vel og merke et lite problem med neseleggen. Den svikta da jeg landet etter maiden. (Tynn og spinkel pianotråd uten fjæring) Har ikke lest igjennom hele tråden, men noen av dere som har skiftet neselegg på sin og kan komme med en anbefaling?
                      Jeg tror Robart har en fjerende neselegg til disse modellene. Ser mye bedre ut også.
                      Mvh.

                      Ole Chr. Espedal
                      __________________
                      Scale Warbirds of Norway
                      www.scalewarbird.org
                      __________________
                      Kyosho Piper Cub
                      Hangar 9 P-51 Mustang
                      Great Planes Super Decathlon
                      Hirobo Shuttle Plus
                      Top-Flite P-40E Gold Edition
                      Kyosho Jet Illusion
                      Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
                      Mini Mag (Trainer for min far)
                      E-Flight AT-6 Harvard

                      Comment


                      • Originally posted by joar_92 View Post
                        Har lest gjennom hele tråden nå. Utrolig bra arbeid hvordan ligger du ann med jomfruturen cessna46?
                        Takk for det Jomfruturen har enda ikke funnet sted, desverre. Men flyet står klart og nå når vannene har frosset til her, er det mange fine steder å fly. Plutselig en dag har jeg hatt tid, og hatt flyet i lufta

                        Grunnet denne mangelen på tid vurderer jeg nå å selge flyet. Tar for mye plass å bare ha stående å samle støv
                        Mvh Steffen Sund.

                        Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                        Comment


                        • Nå har vel isen gått snart, ble det noen maiden på deg?
                          Stian Håvak (82)
                          Fly low or crash trying!

                          MFN @ Facebook - Like!

                          Comment


                          • Isen ligger tykk, med masse snø oppå enda. Har ikke hatt det i lufta desverre. Det ligger ute for salg nå, så det kan hende det blir noen andre som får det i lufta første gangen.
                            Mvh Steffen Sund.

                            Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                            Comment


                            • Originally posted by cessna46 View Post
                              Isen ligger tykk, med masse snø oppå enda. Har ikke hatt det i lufta desverre. Det ligger ute for salg nå, så det kan hende det blir noen andre som får det i lufta første gangen.
                              Får håpe den får en eier som tar godt vare på den. Har begynt tanken med å bygge en i elektro, har du noen formening om det er god nok bakkeklaring til en 3-blads 16x10?
                              Stian Håvak (82)
                              Fly low or crash trying!

                              MFN @ Facebook - Like!

                              Comment


                              • Var å tok et kjapt mål. Jeg har ca 20-22 cm klaring fra motoraksel til bakken.
                                Mvh Steffen Sund.

                                Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                                Comment

                                Working...
                                X