Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flite Cessna 1:5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Her kommer noen flere byggebilder.

    Går fort unna. Skal til nå å installere brannveggen, servoer or pushrods før det bærer videre med å bygge sideveggene og vinge-sadelen.
    Attached Files
    Last edited by aberg88; 30-04-15, 13:50.

    Comment


    • Da må jeg revurdere min oppfatning av hvilken motor jeg har. Etter beskrivelsene du gav er det en Surpass III jeg har og ikke II.

      Comment


      • Ja da vil jeg nok tro du har en 3`er versjon. Venter enda på motoren men han sa han skulle sende iløpet av dagen. tenker da å montere den vertikalt slik at sylinderen vender nedover. Satser på at det blir nok kjøling likevel.

        Comment


        • Litt flere byggebilder noen av staben og skroget. Nå begynner det å ligne på en Cessna
          Attached Files
          Last edited by aberg88; 30-04-15, 13:51.

          Comment


          • Da er motoren (O.S. FS-120) i hus og tilpasset Må nok montere den vertikalt fordeom det byr på et par utfordringer.













            Attached Files

            Comment


            • Hvordan går det med Cessnaen din aberg88?
              Jeg er begynt å vurdere å kjøpe meg et nytt byggesett og bygge flyet på nytt. Siden jeg solgte det jeg bygde i denne tråden, uten å få fløyet det selv.. Så hvis noen vet om et TopFlite Cessna182 byggesett som enten er påbegynt eller urørt og som skal selges, er jeg interessert
              Mvh Steffen Sund.

              Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

              Comment


              • Denne kunne kanskje hvert noe for deg da.

                Feil - Modellsalg.no

                CubRune

                Comment


                • Var fin den, men jeg ønsker å bygge "fra bunnen av". Posten bringer meg om få dager tegninger av en Twin Otter jeg etterhvert skal forsøke meg på. Det blir bygging helt fra scratch
                  Mvh Steffen Sund.

                  Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                  Comment


                  • Gratulerer med nytt byggeprosjekt Cessna 46. Høres ut som et spennende prosjekt. Lag gjerne en byggetråd? skal følge den jeg
                    Når det gjelder Cessnaen min så er prosjektet lagt litt på is siden jeg tok over en nesten ferdigbygt Top Flite Spitfire IX byggesett som jeg ønsket å ferdigstille før Cessnaen. Jeg slenger med et par bilder av hvor langt jeg har kommet med den til nå.Click image for larger version

Name:	IMG_0266.jpg
Views:	1
Size:	143.8 KB
ID:	613269Click image for larger version

Name:	IMG_0341.jpg
Views:	1
Size:	122.5 KB
ID:	613270Click image for larger version

Name:	IMG_0345.jpg
Views:	1
Size:	108.9 KB
ID:	613271Click image for larger version

Name:	IMG_0362.jpg
Views:	1
Size:	193.7 KB
ID:	613272Click image for larger version

Name:	IMG_0313.jpg
Views:	1
Size:	137.9 KB
ID:	613273

                    Comment


                    • Liksom litt fælt å sette et langtkommet prosjekt i pausemodus, men har gjort det samme sjøl. Det også på grunn av en Spitfire! Sånn er det med de flyene der og lett å forstå for oss i hver fall Regner med at det blir tråd om Spitten også ?

                      Comment


                      • Da er en spitfire tråd opprettet: Top Flite Spitfire IX 1:7 - (MFN) ModellflyNytt.no

                        Skal ikke legge Cessna prosjektet helt på is, så mere bilder kommer her og

                        Comment


                        • Originally posted by cessna46 View Post
                          Var fin den, men jeg ønsker å bygge "fra bunnen av". Posten bringer meg om få dager tegninger av en Twin Otter jeg etterhvert skal forsøke meg på. Det blir bygging helt fra scratch
                          Twin Otter bygge...høyrest spennande ut ,er det frå "John`s Plans and Kit"?
                          Håper på byggetråd
                          Inge Brautaset
                          EMHW Christen Eagle II (Red Eagle II) Valach 120
                          T-rex 600 med skalakropp Funkey AS 350
                          ESM F8F Bearcat med DLE 30cc
                          ESM FW190 Saito FA-170R3
                          Peakmodel Edge 540 med DLE 30cc
                          Graupner Piper Cherokee med Os 10cc
                          Aviomodelli VOR 250
                          Carf Spitfire med 75cc 3W
                          Phoenix Modell Ka8 3,5m
                          Simprop Speedcobra

                          Comment


                          • Tegningene er fra Ivan Pettigrew. Driver nå og ser om jeg kan få laserkuttet delene så jeg slipper å skjære ut alt manuellt.
                            Mvh Steffen Sund.

                            Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                            Comment


                            • Hvor stor blir Twin Otteren?

                              Comment


                              • 1:9 skala. 210 i vingespenn.
                                Mvh Steffen Sund.

                                Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                                Comment

                                Working...
                                X