Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flite Cessna 1:5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvor kjøpte du kit'et fra? Driver og sikler litt på denne selv som et høst/vinter prosjekt.
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

    Comment


    • #17
      Det fant jeg på Finn.no
      Var såvidt påbegynt, med cowling og hjulkåper sammensatt, + noe av stab var limt sammen.
      Fikk det til halv pris(1450,-) Noe hardware mangler men det ordner seg.
      Mvh Steffen Sund.

      Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

      Comment


      • #18
        Ok, ser at towerhobbies har relativt god pris på denne, ihvertfall sammenliknet med de norske forhandlerne..
        Hva slags motor har du planlagt å sette inn i doningen da?
        Frank Thingelstad
        2050 Jessheim

        Comment


        • #19
          Det blir 4-takter, men har ikke bestemt meg for størrelse eller merke. Det anbefales .90-1.20 4t-motor. Flyet var et spontankjøp, så jeg får se når pengene strekker til, hva det blir til.
          Mvh Steffen Sund.

          Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

          Comment


          • #20
            Har hatt noen stunder til på hobbyrommet, og lagd ferdig finne og sideror. Begynnte på vingen i gårkveld. Midtseksjonen er så å si færdig. Det som er igjen der er å lime fast pinnene til fremre vingefeste. Det mangler ett og annet i settet, men med div.ekstra balsa finner jeg det som ligner mest, og høvler/pusser til det passer. Går litt mere tid med slikt, og er litt irriterende, men det får bare være. Har jo hele høsten og vinteren på meg.
            Forming av tuppene på stab og finne +ror, tar jeg litt innimellom.
            Tenker å begynne på selve vingen i kveld. Er litt gira, så det blir ofte en tur på loftet for å lime litt Blir kanskje ikke så lenge til jeg står fast, å må ha motor, servoer og annet for å fortsette..
            Mvh Steffen Sund.

            Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

            Comment


            • #21
              Holdt på å glemme bilder..
              Attached Files
              Mvh Steffen Sund.

              Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

              Comment


              • #22
                Er vanlig trelim egnet til bruk ved planking av vingen? Liker ikke helt tanken på å bruke CA hurtiglim på så store flater. Da det foreslås å lime sammen 4 store flak til planking, ser jeg for meg at jeg kansje ikke får justert flakene ordentlig på vingen før limet tørker. Kan vel også være greit å få lagt på litt vekt på plankingen så vingen er rett mens limet herder. Er det andre typer lim som er bedre egnet enn trelim?(type casco)
                Mvh Steffen Sund.

                Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                Comment


                • #23
                  Nå er vingen klar til sammensetting. Den bygges opp i 3 deler. En midtseksjon, og 2 yttre vinger. Disse bygges og settes sammen opp ned. Jigger pungtlimes under midtseksjonen og sikrer rett vinkel på vingen når den settes sammen. Jigger og vingetipper skal da ha kontakt med byggebordet. Etter sammensetting skal den plankes, flaps skal frigjøres(byggd inn i vingepanelene), helbalsa vingetupper på og formes, balanseror tilpasses, og servoluker kuttes. Mulig dette er vanlig prosedyre på de fleste byggesett.
                  Kommer med bilder i morgen.
                  Leste i mustangbyggetråden at det ble brukt hvitlim til planking av vingen, så jeg går for det samme.
                  Ha en god lørdagskveld folkens.
                  Mvh Steffen Sund.

                  Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by cessna46
                    Leste i mustangbyggetråden at det ble brukt hvitlim til planking av vingen, så jeg går for det samme.
                    Prøv gul Zap eller tilsvarende: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXCX53&P=0
                    Marius

                    Comment


                    • #25
                      Her er noen bilder fra bygginga av vingen.
                      Er begynnt med plankinga av undersiden nå. Bruker polyurethanlim som jeg hadde stående. Det ser ut så å funke bra. Det ekspanderer litt, og gir godt feste. Lett å pusse.
                      Attached Files
                      Mvh Steffen Sund.

                      Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                      Comment


                      • #26
                        Nå har jeg også et slikt kit på vei med posten fra andre siden av dammen, sammen med Cockpit interior-kit'et og en ASP FS 120 motor. Veldig mye motor, men fikk en veldig god pris på den, så da slo jeg til. Handlet av en kar på ebay, Og ender opp totalt på 2400kr. Veldig god pris med andre ord.
                        Planlagt å begynne på dette når snøen begynner begynner å falle utenfor vinduet, men spørs om jeg klarer å vente.
                        Frank Thingelstad
                        2050 Jessheim

                        Comment


                        • #27
                          unskyld for at jeg spør i denne tråden, men vil ha svar fortest mulig :P
                          Har lett litt tror dere denne motoren er bra? Siden blev ikke fundet - El Fly
                          (Mega AC 16/15/6 med regulator for 900? Eller er det veldig dyrt?
                          fly:
                          - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
                          - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)





                          Radioer:
                          2 To-kannals bilradioer
                          2 E-Sky 6-ch
                          Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

                          Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

                          Comment


                          • #28
                            Forhåndsvis "TAKK"!
                            fly:
                            - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
                            - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)





                            Radioer:
                            2 To-kannals bilradioer
                            2 E-Sky 6-ch
                            Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

                            Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

                            Comment


                            • #29
                              Hei, beklager men jeg har ikke peiling på el.motor..
                              Mvh Steffen Sund.

                              Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by TapZ
                                Nå har jeg også et slikt kit på vei med posten fra andre siden av dammen, sammen med Cockpit interior-kit'et og en ASP FS 120 motor. Veldig mye motor, men fikk en veldig god pris på den, så da slo jeg til. Handlet av en kar på ebay, Og ender opp totalt på 2400kr. Veldig god pris med andre ord.
                                Planlagt å begynne på dette når snøen begynner begynner å falle utenfor vinduet, men spørs om jeg klarer å vente.
                                Hehe, ja det var det jeg også tengte.. er godt igang nå. Det blir et pent fly
                                Virker som en bra pris ja.. mener bare byggesettet koster 3000,- på norwegian.
                                På tegningen er en OS 1.20 4t motor tegnet inn, og denne blir såpass stor at den kommer ut av cowlingen. Det ønsker jeg å unngå, så jeg satser på å bruke en mindre 4t som passer inni.
                                Mvh Steffen Sund.

                                Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                                Comment

                                Working...
                                X