Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flite Cessna 1:5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Siden byggelysta har kommet tilbake har jeg nå blitt ferdig med å bygge midtre vinge, samt venstre og høyre vingepanel. Satser på å slå sammen vingene og starte plankingen i morgen.

    Noen som har noen formening om hvordan det vil være å ha en 120 firetaktsmotor (ASP/Magnum 120) montert inverted i denne modellen? Siden jeg har en 120 liggende vil jeg gjerne bruke den, men har ikke veldig lyst til å kappe hull i siden på cowlingen..
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

    Comment


    • #77
      Byggebilder-cessna - (MFN) ModellflyNytt.no
      Denne tråden har en link til noen bilder av cessna med inverted montasje. Han har en os 91. Har også tenkt på invertedmontasje for å unngå hull i siden, men man må ta et hull til framme på cowlingen for tilstrekkelig kjøling.

      Pakken fra Tower kom i dag, så det var rene julaften her
      Nå kommer det nok oppdateringer og bilder i tråden her i nærmeste framtid.
      Tror det meste foruten grunning og lakk er kommet i hus nå.
      Mvh Steffen Sund.

      Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

      Comment


      • #78
        Har hatt noen timer på hobbyrommet i dag, og fikk gjort en hel del. Først monterte jeg en perry remote needlevalve på extraen min, deretter gikk jeg løs på cessnaen. Nå er servoer til trottle, side- og høyderor montert, samt linka opp til neselegg og støtstenger bakover. Motoren er også kommet på plass og koblet til tank og servo. Neste steg nå er tilpassing av stab og finne, så koblinger til side- og høyderor før det hele limes på sin plass.
        Motoren ble satt sideveis, så det blir litt hull i cowlingsiden.. pytt pytt.. Det er bare en liten bit av ventildekslet som kommer på utsiden. Kansje å lakkere dekslet i samme fargen som cowlingen er en idè..?

        Jeg så at jeg har litt skjevhet i fremre vingefeste (spant F2b), så jeg må sjimse/trixe litt når vingen skal tilpasses.. Så til dere andre: vær litt obs på at F2b er rett (90 grader) i forhold til flykroppen når dere limer den fast til F2, og sjekk dette når cabinsidene festes.
        Mvh Steffen Sund.

        Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

        Comment


        • #79
          Et par bilder fra gårdagens økt..
          Attached Files
          Mvh Steffen Sund.

          Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

          Comment


          • #80
            Pent arbeide du gjør!

            Mvh Einar - lykke til videre...

            Comment


            • #81
              Takk for det.
              Har nå fått på stab og overføringer til rorene. Skal lime finnen på i morgen, så det tar form etterhvert. Har plundret litt med disse overføringene, for de var ikke med i esken så jeg måtte finne stålstenger i rett dim. og bøye dem til og lage rorhorn selv. Men det ble bra tilslutt.
              Dere får ha en riktig god jul folkens.
              Mvh Steffen Sund.

              Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

              Comment


              • #82
                Har brukt mye av fritiden de siste dagene på hobbyrommet, og det har da skjedd litt også
                Det aller meste av liming er overstått. Tilpassing av vingen er neste trinn, men først skal jeg ta litt pussing på både flykroppen og vingen, slik at når alt er tilpasset og ferdig skal det bare være finpuss igjen før glassing.
                Attached Files
                Mvh Steffen Sund.

                Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                Comment


                • #83
                  Bare et kjapt spørsmål, hvor kan jeg kjøpe dette settet?
                  Et av de fineste flyene som finner spør du meg

                  Sånn jeg har skjønt det, så er det dette settet fra top flite, eller?
                  Mvh,
                  Anders Moen

                  Comment


                  • #84
                    Det er Top Flite ja. Vet Norwegian Modellers har det til en svinpris.. Rundt 3000 kr tror jeg. Ellers har de det bl.a hos Tower Hobbies i USA, til en langt hyggeligere pris vil jeg tro.
                    Mvh Steffen Sund.

                    Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                    Comment


                    • #85
                      Prisen hos Tower H. er 179.97 dollar, eller ca 1000 NOK + frakt og mva
                      Last edited by cessna46; 28-12-07, 11:49.
                      Mvh Steffen Sund.

                      Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by Anders Moen View Post
                        Bare et kjapt spørsmål, hvor kan jeg kjøpe dette settet?
                        Et av de fineste flyene som finner spør du meg

                        Sånn jeg har skjønt det, så er det dette settet fra top flite, eller?
                        Hallo, mitt kom på 2lapper fra TH no rett för jul!

                        Og tok knappe 2 uker
                        Børge G Hansen

                        Futaba 10C 2.4FASST
                        Optic6
                        C17E
                        Dassler
                        T-Rex
                        T-Rex 600 N Pro
                        U-CAN-DO 46
                        Cessna Cardinal
                        Cessna 182 skyline
                        cap 232 27% alitalia
                        edge 540 vince

                        Comment


                        • #87
                          Driver i disse dager med litt grovpussing på cessnaen. Det blir jammen støvete rundt om kring..
                          Et par spm: Er det brukbart med CA hengsler eller hva det nå heter det som følger med(slik tynnt litt stivt vev),eller bør jeg gå for vanlige flat- eller pinnehengsler?
                          Får man tak i lakk til vinduene, for å få det blå/grønnskjæret som er på orginalen?
                          Mvh Steffen Sund.

                          Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                          Comment


                          • #88
                            Er det noen av dere som har vurdert bensinmotor i denne? Er fortsatt usikker på hvilken motor jeg skal sette i.
                            Har forresten limt sammen vingedelene nå, neste jeg skal begynne på er planking av vingen. Jommen ble den stor, har litt problemer med byggebord nå. hehe.
                            Frank Thingelstad
                            2050 Jessheim

                            Comment


                            • #89
                              Ja jeg fikk det litt trangt på byggebordet jeg også.. Har tengt litt på om jeg ved neste prosjekt skal ha et bord midt på gulvet som jeg kan bevege meg rundt.
                              Mvh Steffen Sund.

                              Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by cessna46 View Post
                                Et par spm: Er det brukbart med CA hengsler eller hva det nå heter det som følger med(slik tynnt litt stivt vev),eller bør jeg gå for vanlige flat- eller pinnehengsler?
                                Får man tak i lakk til vinduene, for å få det blå/grønnskjæret som er på orginalen?
                                Noen som har noe innspill?
                                Mvh Steffen Sund.

                                Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                                Comment

                                Working...
                                X