Announcement

Collapse
No announcement yet.

Quadratwirl autogyro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Quadratwirl autogyro

    Hei igjen. I dag fikk jeg depron platene mine og begynte å bygge med en gang

    Endelig en autogyro som jeg har sett lenge etter
    Attached Files

  • #2
    Hei, Flott modell..

    Denne må du få laget litt film av, det hadde vært spennende å se denne i luften
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      Kom over denne selv i Quiet & Electric Flight, kult at noen har bygd den her. Hvordan er den å fly? Hva slags oppsett bruker du?
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Foreløpig så står denne på bakken.. Jeg brukte børsteløst oppsett fra et Coota sjøfly som jeg hadde liggende.. I manualen står det at du trenger 50 W motor.. Den jeg har er på 80 W, og det tror jeg ikke gjorde noe.. så ut til å trenge litt kraft den der, selv om den er ganske lett.. Problemet nå er at rotorene ikke tåler vindmotstanden. De bøyer seg med en gang. Jeg holdt den i hånda og gikk bortover plenen og ting begynte å snurre sånn som det skulle. så løp jeg litt lett med den og da bøyde rotorene seg og stoppet.

        Ser ikke ut til at depron holder til å være rotor, så jeg har tenkt til å sette på 3 mm balsa som rotorer. Da kan jeg også pusse dem lett i kantene, enn å lime på papir som det står at du skal gjøre med depronen. jeg bør vel ha nok motorkraft til det. Noen som kan tenke seg om det hadde vært best å bygge hele greia i balsa? Ellers virker det som et gøyalt fly. fikk flydd den en runde, men som sagt holder ikke rotorene. Kan hende jeg har for stor motor. Har ikke helt greie på slikt jeg. Håper å kunne få se andre som bygger den. Den var lett å bygge. Her er tegning til den med to rotorer. trur jeg skal gå over til denne enn den med 4 rotorer
        Attached Files
        Last edited by Java; 12-09-07, 23:13.

        Comment


        • #5
          Går det kanskje å bruke pakketeip på rotorene?, eller blir det for tungt.. Karbonlist er også en mulighet, men tror jeg ville gått for balsa der. Ikke gi opp, det er et morsomt prosjekt!
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

          Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

          Comment


          • #6
            Nei jeg gir ikke opp, men har stor erfaring med selvbygde modeller som aldri vil fly.. Men denne skal opp.. lett etter autogyro tegninger i flere år nå

            Comment


            • #7
              Ja, i helgen har jeg fått satt sammen en modell i balsa. prøvde den i dag og den FLØY!. Fløy som den skulle.. det var mye bedre å ha den i balsa enn depron siden rotorene nå tålte vindpresset. Kjempe artig å fly og anbefaller alle å bygge en. Jeg bygde min i 3mm balsa etter tegninger, hvor kroppen består av 3 plater limt sammen. det gjør den stødig
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Gratulerer!

                Gøy med alt som flyr.
                Er det lov å spørre hvor da fant tegningene? Fikk litt lyst på en sånn en..
                Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

                Comment


                • #9
                  Jeg søkte rundt på google jeg.. Hvis du ser lengere opp på denne tråden ligger det tegninger som vedlegg jeg har lagt ut tidligere
                  Al Foot er designeren. Du kan også søke på navnet hans. Han har noen fiffige og morsomme ideer
                  Last edited by Java; 17-09-07, 21:38.

                  Comment

                  Working...
                  X