Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Spark fra MS Composit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Spark fra MS Composit

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artikkelen.

  • #2
    Har akkurat flydd min tredje tur med Sparken min.
    Syntes artikkelen så langt gjenspeiler inntrykket mitt.
    Jeg har derimot ikke noe nevneverdig kobling i KE. Jeg har ikke montert depronflakene på understellsleggene, kun de som holder hjulene på plass.
    Den flyr også rett og pent uten behov for mer enn et knepp eller to på trimmen. Jeg mangler litt på å få fullt utslag på høyderoret så jeg må flytte linken litt inn på rorhornet på høyderoret.

    Oppsettet fungerer fint (kjøpte pakka hos Technofligt, den med axi 2204/54 motoren). Power i massevis. Har også ei 2s 860mah pakke liggende jeg skal prøve i den. Regner med en god del lengre flytid med den pakka.

    Håper den holder seg noen lunde hel til indoorsessongen starter...
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Hvor mye havna vekta di på Espen?
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #4
        Passe mye...

        Har ikke nøyaktig vekt for hånden så jeg har ikke veid den. Tipper den veier ca. like mye som alle andre depronfjøler med samme vingespenn og lengde

        Kan knipse noen bilder av den ila. uka og skrive noen kommentarer. Tror det kan være greit å presisere litt rundt enkelte momenter av monteringa.
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Artig at du også likte flyet Espen! Rart at du ikke opplevde koblingen i knivegg
          Hva slags momenter under montering er det du syns burde utdypes?
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #6
            Om den kobler så er det heller mot ryggen. Jeg har som sagt ikke montert de "carbon-leggene". Blir nok litt mindre drag uten de.

            Har hatt litt mye vind i dag så jeg har ikke fått dannet meg noe 100% definitivt bilde av det. Får se an ut over uka om det ikke er mulig å finne noen vindstille øyeblikk.

            Det er bare noen små detaljer jeg tenker på. Klarer ikke å gi noen enkel og god forklaring uten bilder. Det går hovedsaklig på tilpassing av de diagonale avstiverene på kroppen både i lengde og bredde. Det hadde hjulpet mye om de hadde vært skjært ut i riktige mål fra produsenten sin side. Når det er sagt er det ikke noen stor sak, det hadde bare gjort det enklere.
            Last edited by esmel; 26-08-07, 23:15.
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #7
              Enig i at avstiverne burde vært skjært ut fra fabrikk. Hvordan passet karbonstengene dine? De som stiver av vingen, var de lange nok til å gå helt ut til hvor de hvite plastikkdelene egentlig skulle sitte på vingen? Mine var som sagt ikke det, men det var jo en enkel sak å rette på.

              Vil tro at du havnet på rundt 170 gram med ditt oppsett. Regner med at din flyr en god del saktere en min
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

              If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

              Comment


              • #8
                Carbonstengene var for korte i forhold til manualen ja.

                Den flyr sakte ja

                Dette er den første skikkelige innendørsmaskina jeg har hatt så jeg har ikke noe å sammenligne den med, slik direkte, men er fornøyd på generelt grunnlag
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment

                Working...
                X