Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynam Extra 330

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynam Extra 330

    Noen som har testa denne?bestilte en sånn nå nettopp.Min første elektro


    Siden finnes ikke
    Last edited by larscato; 30-08-07, 16:49.
    Align T-Rex 700
    Align T-Rex 250
    Hangar 9 Sundowner
    Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
    Dynam Extra 330
    Vmar Easy 3d,TT pro 46
    ARC Cessna Cardinal
    Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
    CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
    GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


    ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

  • #2
    har nå fått denne.ser slettes ikke verst ut, men en ting jeg lurer på;det følger ikke med propell adapter slik det står i manualen at det skal gjøre.det eneste jeg finner er to plast foringer der den ene har oppgjengede hull for sett skruer for å klemme denne fast til akslingen på motoren,videre er det 3 o-ringer som jeg har en teori om skal brukes til å holde propellen fast med.Er det noen som kjenner til dette problemet.skal prøve å få lagt ut bilder av problemet.
    Align T-Rex 700
    Align T-Rex 250
    Hangar 9 Sundowner
    Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
    Dynam Extra 330
    Vmar Easy 3d,TT pro 46
    ARC Cessna Cardinal
    Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
    CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
    GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


    ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

    Comment


    • #3
      bilde av delene
      Attached Files
      Align T-Rex 700
      Align T-Rex 250
      Hangar 9 Sundowner
      Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
      Dynam Extra 330
      Vmar Easy 3d,TT pro 46
      ARC Cessna Cardinal
      Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
      CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
      GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


      ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

      Comment


      • #4
        Extra 330

        Hei, denne modellen har i den siste tiden blitt levert med propsaver. Forklaring på hvordan den skal monteres finner du på vår nettside under produktbeskrivelse av flyet, klikk på bildet nederst i beskrivelsen.

        Mvh
        Rcnet AS

        Comment


        • #5
          ah,ja det var sånn jeg så for meg det måtte være.eneste problemet er at adapteret uten overgangen har for liten diam i forhold til hullet i propellen og med overgangen blir den for stor.løsninga vil jeg tro er å borre opp propellen litt.
          Align T-Rex 700
          Align T-Rex 250
          Hangar 9 Sundowner
          Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
          Dynam Extra 330
          Vmar Easy 3d,TT pro 46
          ARC Cessna Cardinal
          Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
          CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
          GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


          ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

          Comment


          • #6
            Flyr fint - dårlig halehjul

            Originally posted by larscato
            har nå fått denne.ser slettes ikke verst ut, men en ting jeg lurer på;det følger ikke med propell adapter slik det står i manualen at det skal gjøre.det eneste jeg finner er to plast foringer der den ene har oppgjengede hull for sett skruer for å klemme denne fast til akslingen på motoren,videre er det 3 o-ringer som jeg har en teori om skal brukes til å holde propellen fast med.Er det noen som kjenner til dette problemet.skal prøve å få lagt ut bilder av problemet.
            Hei!

            Kjøpte denne i fjor. Den flyr kjempefint med bra drag. Halehjulet lar seg ikke feste med det medfølgende limet. Resultatet er at du sliter undersiden av sideroret en god del når det skraper bortover bakken.

            Understellet blir bøyd hvis man lander i røft gress.

            Dekalene er litt plundrete å montere, men det går greit hvis man konsentrerer seg litt.

            Knife edge går ikke an å utføre. Jeg vurderer å øke arealet på sideroret.

            De medfølgende hengslene på balanserorene er ikke til å stole på etter mye bruk. Det ene balanseroret falt av i fart i påsken. Hengslene (en gjennomsiktig plaststripe) brakk av på midten i kulda. Landet likevel nogenlunde mykt i dyp snø med det ene roret hengende etter som en skurefille.

            Andre uhell: Etter en utvendig loop i lav høyde flikket modellen rundt og landet opp/ned på frossen mark. Cowlingen sprakk flere steder, men det fikset jeg med litt tape og CA. Funker helt fint nå. Motoren pekte også litt feil vei, og motorbukken måtte tvinges tilbake i en skrustikke.

            Jeg har erstattet feste for hovedhjulene (selve sporet i flykroppen) med en 3 mm balsaplate, slik at den hvite plastplaten som understellet er skrudd fast i sitter bedre i skroget. Jeg skar i tillegg bort deler av bakkroppen der halehjulet skal festes og satt inn en balsabit der også. Dette ble nødvendig da nedre hengsel for sideroret ble slarkete pga belastning det ikke var konstruert for. Nå sitter halehjulet helt fint på plass.

            Alt i alt er jeg veldig fornøyd med denne modellen. Har ikke kræsjet den skikkelig ennå. Alle delene kan etterleveres fra butikken til fornuftig pris.

            Kan legge inn bilde av mod'ene mine når jeg har slike.

            Nixxon
            Last edited by nixxon; 15-09-07, 23:23.

            Comment


            • #7
              Flyr fint - dårlig halehjul

              Fjernet duplex inlegg
              Last edited by nixxon; 01-10-07, 22:19.

              Comment


              • #8
                Her er bilde av modifisert halehjulfeste i skrog og sideror mm. som beskrevet
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Testet en slik i helga. Kameraten som eide den hadde bare fløyet den på alt for små områder og ikke fått trimmet den.....det ble en humpete tur til og begynne med for å si det slik. Etter trimming var den riktig så artig selv om det blåste litt.

                  Men savnet en litt mer avansert radio med Expo, dual rate og slike greier. Noen som vet om kanal nummer står på esken? Slik at man kan bestille spesifikt kanalnummer. Eventuelt om det er byttbar RX krystall i den? Går ut ifra at den går på 35 båndet iallefall

                  Har faktisk lyst på en, men benytte egen radio
                  mvh MM

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by MicroMac View Post
                    Testet en slik i helga. Kameraten som eide den hadde bare fløyet den på alt for små områder og ikke fått trimmet den.....det ble en humpete tur til og begynne med for å si det slik. Etter trimming var den riktig så artig selv om det blåste litt.

                    Men savnet en litt mer avansert radio med Expo, dual rate og slike greier. Noen som vet om kanal nummer står på esken? Slik at man kan bestille spesifikt kanalnummer. Eventuelt om det er byttbar RX krystall i den? Går ut ifra at den går på 35 båndet iallefall

                    Har faktisk lyst på en, men benytte egen radio
                    Jeg hadde en sånn som jeg puttet inn en Hitec krystall jeg hadde liggende og brukte Jr 9XII på PPM det funket
                    Amund Gårdhammer
                    www.ringerikemfk.com

                    Comment


                    • #11
                      Sjekk vanlig tilbehør til Dynam Extra330 på sidene til www.rcnet.no. Der fikk jeg bestilt en riktig RX krystall (kanal 70). Har en ekstra på kanal 72 liggende i skuffen hvis noen trenger.

                      Her er flyet http://rcnet.no/b2b/product_info.php...roducts_id=145

                      Her er eksempel på samme type krystall som jeg kjøpte: http://rcnet.no/b2b/product_info.php?products_id=53

                      Og så er det viktig å dra ut kontakten til batteriet etter endt flygning jf. advarsel på web:

                      Advarsel
                      Koble alltid fra batteriet etter endt flyging.
                      Dynams ESC trekker strøm fra batteriet selv om bryteren er slått av. Bryter er kun ment til korte stopp!
                      Hvis batteriet blir stående tilkoplet over lengre tid, tappes det helt og kan bli ødelagt.
                      Last edited by nixxon; 15-10-07, 19:17.

                      Comment


                      • #12
                        Takker.... da vet jeg det. Likte flyet men kunne styre meg for radioen for å si det slik. Den funket helt greit, men savnet noen muligheter.
                        Da blir det med en Ch64 rx hvis jeg kjøper
                        mvh MM

                        Comment

                        Working...
                        X