Announcement

Collapse
No announcement yet.

Loggrende hale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Loggrende hale

    Hei.
    Halen på min TZ 50 logrer. Ikke så mye på normal mode men hvis jeg flyr på idle up går den veldig fram og tilbake ca 10-15cm.
    Hvis jeg flyr framover i en venstre sving loggrer den ennå mer. Dette skjer ikke i høyre svinger. Å er kun på idle up.
    Gyron er en CSM SL720 med en Hitec HS-5925MG. Syns halen er veldig treg iforhold til andre sine 50 maskiner. Er denne servoen helt ubrukelig?
    Lurer på om den kan være skylden i dette.
    Noen andre forslag?
    Gain er forøvrik justert til 75% på ale flight modes.
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

  • #2
    Er vel ikke den beste servoen å sette på halen, men den burde kunne funke greit nok til rolig flyving med litt looping og rolling..
    Bruk litt langt servohorn, rundt 17mm har jeg på mine og det funker helt perfekt. Jeg bruker futaba 9254 på mine 720 gyroer.
    Logring får jeg også om jeg har for kort servohorn med 720 gyroen, litt snålt egentlig men det er nå bare sånn med den gyroen
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • #3
      Langt servohorn gjør en treg servo raskere

      Comment


      • #4
        Ja, men du mister oppløsning...
        401, og 611 gyroene har jeg best erfaring med når travel ligger rundt 90-100 med maks utslag. Csm 720 funker best med med et servohorn som er for langt for futaba gyroene, derfor er det litt snålt og antageligvis derfor mange ikke får csm gyroen til å funke skikkelig tror jeg.....
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment


        • #5
          Servohornet er akkurat 17mm. Har 5-7 mm pitch på halen.
          Funker kun i HH. Tror det er HH iallefall. Rudder servo går ikke tilbake til senter hvis man slipper stikka.
          I nor beveger servo seg kun et par mm veldig sakte. Beveger seg heller ikke hvis jeg vrir halen frem og tilbake som den gjør i HH.
          Er litt mystisk.
          Begynt og fly litt rundt og da er det litt plagsomt. Gikk greit når jeg hovret.
          Last edited by Hansi79; 06-10-07, 21:51.
          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

          Comment

          Working...
          X