Announcement

Collapse
No announcement yet.

Treningsmodell til vinteren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Treningsmodell til vinteren?

    Jeg sitter og lurer fært på om jeg skal investere i en litt mindre modell til trening på isen.. Store 4-taktere er jo ikke kjent for å være velvillige i masse minusgrader, og det er litt pes å dra med en stor modell laaangt ut på isen... Små modeller går også hele inn i bilen, noe som er Über-luxus når det er som kaldest og man bare vil komme seg rett hjem etter en kald dag på isen!

    Jeg har funnet frem til 2 modeller som kan se ut som gode alternativer, og ønsker litt erfaringer med modellene.

    1. Kyosho Oxalys 50
    2. Hirobo Astral XX 60

    Tenkte å bruke en YS63, da jeg har hørt at denne takler nordisk vær... Et godt alternativ på 2-takt siden ville også være gull!
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

  • #2
    Hei
    Vil nok ikke satse på Ys i Norske vintertemp..
    Prøv heller en 2-takter. Er nok litt lettere å snurre i gang etter en stund ute i -grader.
    Har kjøpt meg en GP Venus som jeg har motorisert med Supertiger 51.
    Imponerende ARF byggesett
    Har ikke prøvd flyet i lufta, men det skal fly godt.
    Kostet ikke skjorta heller.
    Page not found

    Comment


    • #3
      stor?

      Sprekt og satse på så store modeller til indoor sesongen. Ser fram til det!


      Men til sak: YS tror jeg går fint så lenge du har starter med strøm og kjørt den inn ordentlig. Kyoshoen er jo gasnke tøff, skal vist fly ganske bra og
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Halla!

        Fløy masse med YS63 forrige vinter. Ikke noe problem.

        Så på ett sett av en Kyosho Oxalys 50 her om dagen. Virka helt topp den. Hvis reklamen stemmer blir den ganske lett også. Med YS63 blir nok den nok sprek og fin + at den har jo tak vinge.. Helt RÅTT!!
        Sebart Wind S Pro, Sebart Miss Wind, Stratair Viper, T-rex 550, Topline Standard, V-ultra ++

        Comment


        • #5
          kjøpte en fra kina tor jeg den kom..med frakt og alt betalte jeg ca 900,- kvaliten ser veldig bra ut ..ok ikke som Oxalysen...hvordan den flyr vet ikke jeg ..
          alt av utstyr fulgt med ..feks kulagrede linker horn tank hjul osv..mangelr bare motor radio ..
          7-8 min og opp er det ingen problem og fly Ys ..fløy min 160 dz i vinter og startet og gikk helt fint!
          ein slik ein http://www.enjoyhobbies.biz/index.ph...products_id=18
          tenkte og bruke en Os 55 ax .....tror nok det er en lillebror laget med alliance \synergy i tankene
          ferdig trekt bare og lime på halefjær og sette inn utstr
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • #6
            Hei Rune..
            Har sett på den modellen jeg og, men bare funnet den i Australia. Det er TM Models sin modell (TM Models ser ut som en tro kopi av Fliton). Fint om du sender en PM eller noe på hvor du fikk tak i den, for jeg har siklet på akkurat den samme.... Ligner ganske mye på Synergyen.
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

            Comment


            • #7
              noen som vet noe om era50 til jason shulman?
              den skal vist være veldig bra.
              Men tror ikke den er for salg enda.

              Comment


              • #8
                Med fare for å være uobjektiv så vil jeg bare nevne at det kommer en byggetråd av denne her på forumet om ikke lenge:

                Hyperion Helios 63e
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • #9
                  fine linjer

                  Originally posted by flypilot View Post
                  Med fare for å være uobjektiv så vil jeg bare nevne at det kommer en byggetråd av denne her på forumet om ikke lenge:

                  Hyperion Helios 63e
                  pen model er vel store broren til ...ehh den lille...Vancuish ...eller noe slikt ..fra USA...
                  men ...det skal jo fores med strøm....hmmmm
                  nei vi gutta liker og bli grisete på finga...ikke sant Audun!
                  men fra spøk til alvor ...de jobber vistnok med en store bror til ....str. 2x2m
                  Altså en ekte patternmodel!
                  Last edited by RGJ; 16-10-07, 19:32.
                  Rune Gjelsnes
                  Vikersund
                  92624841

                  Comment


                  • #10
                    .....man ække "tøff" før man har velta noen kanner fuel og gnidd mørkebrun olje på setene til konas bil...

                    Enig med Rune, jeg synes det er stas når det putrer, hoster, ryker og lager litt lyd!
                    Også kan jeg fly så mange flighter jeg vil etterhverandre uavhengig av antall batterier helt til jeg blir blå på fingra!

                    Den var fin den nye modellen, men om den tåler en glow-motor er jeg litt usikker på.
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment

                    Working...
                    X