Announcement

Collapse
No announcement yet.

4 i en boks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4 i en boks

    hei jeg har et e-sky honey bee. Når jeg skulle fly sist kobla jeg til bateriet og skule starte og fly , men da slutta heliet og gjøre som jeg ville og levde sitt eget liv. 4 i en boksen lukter brent jeg tror den er gåen. det jeg lurer på er om det noen garanti på den eller er den så dårlig? har ikke hatt det 2 måneder en gang den burde holde lenger en det.
    E-sky Honey bee
    Dynam cessna 182

  • #2
    heisann Tobbi

    Har et Walkera helikopter selv med en 4 i en box. Og som du sikkert vet så skal senderen alltid slås på først:-p

    Walkera sine receivere er satt opp slik at vis radion blir utsatt for støy eks død batteri i senderen eller at du ikke slår den på først. så går receiveren over til "autopilot" noe som fungerer veldig dårlig

    Senderen til mitt helikopter gikk tom for batteri en gang helikoptere sto på bakken og helikoptere gikk amokk. Måtte grippe fatt i det og koble ut batteriet...

    Men reciveren min luktet ikke brent og fungere helt fint etterpå igjen. Så du har vel kanskje garantien på din side:-p
    Last edited by Andreas vd; 17-10-07, 19:29.
    Mvh Andreas

    Comment


    • #3
      sendren var selvfølgelig på først. men du mener jeg har garanti på den?
      E-sky Honey bee
      Dynam cessna 182

      Comment


      • #4
        dette er nok helt klart en garantisak. det er vel egentlig ikke så mye feil du kan ha gjort som forårsaker at den går i stykker.Ta kontakt med butikken du kjøpte det i, og de vil nok mest sannsynlig være behjelpelige.
        lykke til
        arvid

        Comment


        • #5
          Ville ha skiftet ut batteriene i senderen først. Så ville jeg ha prøvd og startet helikoptere igjen. Går ikke det bra ville jeg ha kontaktet butikken du kjøpte det i som Arvid sier:-p
          Last edited by Andreas vd; 17-10-07, 20:35.
          Mvh Andreas

          Comment


          • #6
            har byttet sender batt virket ikke da heller og lukter enda. har sendt mail til elefun men har ikke fått noe svar får ta uren inn i morgen da og snakke med de.takk for raske svar.
            E-sky Honey bee
            Dynam cessna 182

            Comment


            • #7
              elefun er veldig proffisjonelle og ordner nok opp i denne saken! lykke til
              T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
              Yak 54 m ASP65
              Depron vrak ;)
              masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

              "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

              -- Ronny --

              Comment


              • #8
                En kompis av meg hadde samme problemet på sin nykjøpte honney bee cp2.
                Boksen brant, og fikk ny tilsendt av elefun uten noe mer om og men.
                Fikk vel egentlig ikke noen godt svar på hvorfor det skjedde, men men.
                Kontakt butikken der du kjøpte modellen, og få en ny.

                Mvh Bart.

                Comment


                • #9
                  skulle vært intresant og høre hvordan saken endte. Kan du legge ut info seinere?

                  Comment


                  • #10
                    kommer ilbake i morgen med slutten av historien
                    E-sky Honey bee
                    Dynam cessna 182

                    Comment


                    • #11
                      Svidd lukt er vel uansett elektronikk et dårlig tegn
                      Atle Østereng
                      Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                      Msn: a_ostereng@hotmail.com

                      T-rex 450 SE V2
                      Spektrum DX7
                      GY401 m/S9257
                      3 x HS-65MG

                      Comment


                      • #12
                        har nå fått en ny en var ikke noen garanti på den de sa det var skjedd pga krsj men fikk den for 200 istedenfor 410.
                        E-sky Honey bee
                        Dynam cessna 182

                        Comment


                        • #13
                          hadde du hatt no crash a? virket litt dårlig synes nå jeg da.

                          Comment


                          • #14
                            hadde det men hadde flydd mellom krsj og kllikket på boksen. fikkk den nye og den var helt på bærtur stilt inn så da jeg startet roterte edn som f#### og halerotoren knakk
                            E-sky Honey bee
                            Dynam cessna 182

                            Comment


                            • #15
                              Samme skjedde med meg. Har søkt litt på nettet og funnet ut at om en av motorene får for stor motstand (f.eks. at rotoren bråstopper) så kan regulatoren inni 4-1 boksen brenne. Løsningen er å kutte pluss-ledningen til motorene (mellom motor og 4-1) og sette på sikringer. 7,5 amp for hovedmotor og 5 (2) amp for halemotor. Vedlegger det mod jeg fant på nettet.

                              Mech
                              Attached Files
                              Stein Løberg

                              Blade mSR, Micro P-51, FMS P-51
                              Honey Bee CP2
                              Honey Bee King 2
                              Raptor 50 Titan - OS 50 Hyper
                              JR 9xII m/DSM modul, Dx6i
                              FS One Sim

                              Comment

                              Working...
                              X