Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honey Bee FP2 proportion/gain?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Honey Bee FP2 proportion/gain?

    Jeg har nettopp kjøpt mitt første elektro heli, en Honey Bee FP2. Har prøvd det litt og er ganske fornøyd med meg selv ettersom jeg klarte å hovre skikkelig på 4. batteriet Men tilbake til temaet; jeg lurer altså på hva forskjellen på proportion og gain er? I bruksanvisningen står det at proportion justerer rpm på halerotoren, men det gjør jo gain også!? Hva er forskjellen? Jeg sliter med å få halen til å stå stille hele tiden. Hvis jeg f.eks. hovrer stillestående og deretter skrur opp gassen litt, begynner heliet å vri seg og jeg må kompensere.

  • #2
    Gratis med nytt heli!
    gain er hvor kraftig den skal reagere. Hvis du foreksempel tar stikka helt til høye og slipper så er gain den som stopper rotasjonen jo lengre du har den på pluss jo raskere stopper den men sliter mer på halemotoren så du må bytte den. har du den langt nede på minus så stopper ikke rotasjonen så fort men halemotoren holder lengere. Skjønner?
    E-sky Honey bee
    Dynam cessna 182

    Comment


    • #3
      Ja ok, skjønner. Gikk gjennom RC universe sine fora i går og fant en del om dette temaet. Hva er det som gjør at motoren tar kvelden fortere? Er det grunnet varme eller slitasje? Vil det f.eks. hjelpe å montere 3 kjøleribber på halemotoren?

      Comment


      • #4
        jo mere den kjører jo fortere blir den slitt så hvis du bruker halerotoren mye eller har gain veldig høyt så vil den ikke holde så lenge. Jeg har to kjøleribber på min og elefun så at motoren bare holder ca 30 turer før den må byttes ut.
        E-sky Honey bee
        Dynam cessna 182

        Comment


        • #5
          Er det noen som får halen til å stå stille ved alle turtall uten å kompensere? Om jeg får den til å stå stille på lav hovring f.eks. så begynner den å dreie hvis jeg gasser litt på. Litt frustrerende å måtte kompensere hele tiden.

          Comment

          Working...
          X