Announcement

Collapse
No announcement yet.

e-sky king 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • e-sky king 2

    hei, fikk mitt honeybee king 2 heli igår. har stilt inn swashplate'n, justert slik at bladene går i samme bane og flyttet vekt framover på heli'et. men når jeg skal prøve å lette så går bare heli'et til siden, slik som du kan se her:

    noen som har noen tips? er helt grønn, så all hjelp taes imot med takk!

  • #2
    Originally posted by kinasko View Post
    hei, fikk mitt honeybee king 2 heli igår. har stilt inn swashplate'n, justert slik at bladene går i samme bane og flyttet vekt framover på heli'et. men når jeg skal prøve å lette så går bare heli'et til siden, slik som du kan se her:

    noen som har noen tips? er helt grønn, så all hjelp taes imot med takk!
    Har du prøvd å trimme på radioen din?
    -= www.samundsen.net =-

    Comment


    • #3
      Det at heliet går til siden er helt normalt. Det er det så å si alle nybegynnere som starter på egen hånd gjør feil. De tror at når man tar throttlestikka (gass) opp så vil helikopteret gå rett opp, og der står det. Det du må gjøre er å korrigere med høyrestikka. I takeoff vil et heli drifte til venste pga. tork (halerotor prøver å motvirke at helikopteret skal piruettere) Det du da må gjøre er å holde høyrestikka litt til høyre. Driftinga avtar når helikopteret når høyde. Hvis helikopteret f.eks drifter bakover, må du ta stikka fremover, til venstre, motsatt, altså høyre osv. Det er dette som gjør helikopter så vanskelig å fly for nybegynnere.
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

      Comment


      • #4
        Som Mathias sier ja!

        Skaff deg større plass og tør å ta av litt. Når du kommer ca lengden av rotorbaldene x2 ganger opp fra bakken minsker vibrasjoner og sånt fort. Prøv det hvis du føler deg ok trygg på det. Start med bunnyjumping
        Go Lower! Lower.... To Low!

        Comment


        • #5
          tusen takk for tips! skal prøve på en større plass neste gang. jeg har gassen på høyrestikka (Fram og tilbake) mens jeg ser andre har den på venstre. så er det vanligvis gassen og haleroret på venstre stikke? jeg har haleror og fram/tilbake på venstre, så gass og høyre/venstre på høyre stikke. blir det vanskeligere å fly da eller?

          Comment


          • #6
            Hvor har du kjøpt radioen din, ettersom du har mode 1 på den? (throttle på høyrestikka)

            Comment


            • #7
              bestilte helikopteret fra rcmart.com, EU-modell. Det er vel ikke værre enn at det går ann å fly med? ;>

              Comment


              • #8
                Det er mere en vanesak, jeg kan ikek tenke meg å fly med det
                Men hvis du blir vant til det så går det like greit som alt annet
                Go Lower! Lower.... To Low!

                Comment


                • #9
                  kinasko blir helt sikkert vant til det, men kommer til og få stoooore problemer senere,når han skal over på mode 2
                  arvid

                  Comment


                  • #10
                    Men er det ikke mulig å åpne bakdekselet på radio og flytte over den som holder throttle-stikka fast til den andre stikka, og bytte om på servoledningene på mottaker?

                    Jeg gjorde i alle fall det en gang for mange år siden som liten gutt. Så slipper han å kjøpe ny radio pga dette, og blir vant til det systemet som er mest vanlig her...
                    Atle Østereng
                    Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                    Msn: a_ostereng@hotmail.com

                    T-rex 450 SE V2
                    Spektrum DX7
                    GY401 m/S9257
                    3 x HS-65MG

                    Comment


                    • #11
                      jeg er ikke no spesialist på sånt, men meg bekjent er ikke det så lettvint

                      Comment


                      • #12
                        skrudde opp radioen og sjekka om det gikk ann å bytte om på stikkene, men ble litt for omfattende. så jeg sprang opp på stua for å teste maskina, ble ivrig og sneia bokhylla såvidt. Stort hakk i hovedrotorbladet, pluss et bøyd feste. men gøy var det! Noen som veit om noen nettsjapper som selger reservedeler til esky king 2?

                        Comment


                        • #13
                          Elefun.no

                          Med tunga rett i munnen og litt ro i sinnet så er det ikke noe problem å bytte plass på throttle og elevator funskjonene på en Esky radio. Det er bare å skru det forsiktig løs, bytte plass på det + litt fjærer og evt blikket på throttle om man vil ha det. Så må nok throttle reverseres for at stikka skal funke rett.

                          Om jeg husker rett så ligger det en bruksanvisning med bilder hos Hobbyjapan2000

                          Comment


                          • #14
                            nederst på siden her står det hvordan du skal gjøre det.
                            bilder er det og
                            410 Gone
                            E-sky Honey bee
                            Dynam cessna 182

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by kinasko View Post
                              skrudde opp radioen og sjekka om det gikk ann å bytte om på stikkene, men ble litt for omfattende. så jeg sprang opp på stua for å teste maskina, ble ivrig og sneia bokhylla såvidt. Stort hakk i hovedrotorbladet, pluss et bøyd feste. men gøy var det! Noen som veit om noen nettsjapper som selger reservedeler til esky king 2?
                              Denne har et omfattende utvalg av deler og upgrades:
                              http://www.rchelicoptershop.com/catalog/
                              Kjapp levering også....

                              Mech
                              Stein Løberg

                              Blade mSR, Micro P-51, FMS P-51
                              Honey Bee CP2
                              Honey Bee King 2
                              Raptor 50 Titan - OS 50 Hyper
                              JR 9xII m/DSM modul, Dx6i
                              FS One Sim

                              Comment

                              Working...
                              X