Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt i vinter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prosjekt i vinter?

    Vinteren nærmer seg med stormskudd som mange sikkert merker (her har den visst allerede kommet ). Og, er det noen som har noen byggeprosjekter for vinteren? kan begynne med meg selv, jeg har en Goldberg Cub, som jeg skal bestille fra TowerHobbies. Tenkte å putte en OS 70. II Ultimate i den, eller en OS 46 AX. Første byggesettet mitt, er utrolig spent Andre som har noe å sysle med i vinter?
    Øyvind Kveen Fagervold

    -Graupner Club Star

    For tiden få fly

  • #2
    Denne vinteren har jeg spandert på meg ett helikopter fra techno flight. 2 rotors sea knight. Der er vel nesten ferdig sammensatt nå, men har igjen endel justeringer etc. Kroppen og "skalarbeidet" skal jeg vente med til januar,(visst jeg orker og vente så lenge), p.g.a abeidet jeg har som fyringstekniker. Er litt mye og gjøre nå. Er mye elektronikk her som jeg ikke skjønner så mye av, men jeg prøver meg sakte og sikkert framover.

    Comment


    • #3
      Mitt vinterprosjekt er en Top Flite 1:5 Cessna 182. Har ikke kommet så langt i bygginga enda, er ferdig med stab og høyde+sideror. Dette er mitt andre byggesett, og har nå tenkt til å ta steget til å bekle den med glassfiber. Motor blir en firetakter, en OS.90 eller en ASP 120. Har en ny ASP 120 liggende her, men vil heller ha en OS.90, da den kan skjules helt i cowling. Får se om jeg får tak i en til en ålreit pris.
      Frank Thingelstad
      2050 Jessheim

      Comment


      • #4
        Har ryddet byggebordet til en Flair SE-5A fra www.pitch.dk
        Motor til prosjektet blir en Enya 53-4c bestilt fra ENYA METAL PRODUCTS motoren var ikke å oppdrive i Norge.

        Blir første byggeprosjektet på mange år, har blitt alt for mange ARF. Gleder meg som en liten unge til å åpne eskene og studere herlighetene.
        Har som mål å ha modellen flyklar til påsken, ikke mange timene i uka jeg har mulighet ti å bygge. Skal prøve å lage en byggelogg her når jeg setter i gang.

        Comment


        • #5
          har akkurat kjøpt meg en hyperion yak 120e. den er påbegynt nå.(med hjelp av jossv) skal være ferdig i månedskifte.har også startet sd-yak'n min i dag for første gang. ser fram til å få den på vingene
          Last edited by anders e; 12-11-07, 18:57.

          Comment


          • #6
            Skal bygge en CMPRO AT-6 160 size med skala reatracts. I nesen skal det være en bensiner med røykanlegg. Gleder meg!
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Tja, må reparere noen småskader på Extra'en, snekre sammen noe nytt på depronfronten, restaurere en lite Fox skalaseiler etter et sammenstøt og så skal Tragi'en min få en liten sjekk og reparasjon av småskader samt lakkes på nytt. Har nok å gjøre i vinter
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

              If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

              Comment


              • #8
                Er redd jeg har gapt over for mye denne vinteren, men får se hva jeg rekker av disse.....

                - Seagull Dual Ace ARF m/ 2 x Evolution .52
                - Spitfire Funfighter fra Cambrian m/ OS .32 SX (Flissett m/ ferdig planka isoporvinger)
                - Multiplex ASW 27B 2,6 m ARC
                - Restaurere en av mine første seilfly kjøpt i 1986. En Robbe Verso 2 m hangkjerre. Skal få seg flaps + ansiktsløftning.
                - Ûberprosjektet mitt: 1:5 skala Beechcraft B55 Baron, som pr i dag ligge i to svære esker med flis. Motorer ikke bestemt enda, men muligens 2 x Webra .15 cc Bensin

                Tiden vil vise.....
                Mvh
                Torbjørn Gustafson
                www.trmfk.no



                Will fly for food

                Comment


                • #9
                  Heisann!

                  Har to prosjekter gående i vinter. De Havilland Chipmunk(LN-DHC) i skala 1:5 tar forhåpentligvis av til våren, i tillegg har jeg kjøpt et byggesett her på rc-markedet, en SIG 4-star 120. Enkel og grei konstruksjon som nok dessverre blir litt for fort ferdig!
                  Uansett får vi håpe på flere fine flyhelger her i Østfold før snøen kommer. Herl ig å bygge og da!!

                  mvh Terje
                  Terje Pedersen

                  Indre Østfold Modellflyklubb

                  91399490

                  Comment


                  • #10
                    Kan vel ikke akkurat kalle mine prosjekt for bygging, men jeg har 3 på gang.
                    1stk 3W 40% Extra 330. Denne må trekkes, hengsles, monteres rorhorn, og lakkes. I tillegg kommer den vanlig monteringen av motor og elektronikk. Litt greit å sette sitt eget preg på flyet, lakkmessig.

                    1stk Xtreme Composite Edge 540, på 2,6 meter. Har satt sammen noen av disse før, men blir en litt annen vri på denne. Samt at fargeskjemaet blir litt tøft, Castrol Aviator skjema.

                    1stk Xtreme Composite Edge 540, på 3,5 meter. Denne har jeg ventet på i nesten 2 år, og nå får jeg den endelig i desember. Skal legge ut byggetråd av denne her på forumet. Blir min hittil største modell,og motoren blir på herlige 240 cc. Den ligger på hobbyrommet og gliser.

                    Målet er å ha alle 3 modellene ferdige til Fagernes Flyshow i mars. Det skal vel gå greit, tenker jeg.
                    Kommer ettehvert en 50% Bill Hempel sak også, har blitt litt amputert, for jeg ble lovet en i desember, men siden etterspørselen har blitt så stor i US and A, så vil han mette det markedet først. Ser derimot at det begynner å dukke opp noen pent brukte komplette fly fra Hempel, og med dagens dollarkurs, kan jeg få fly, med alt tilbehør uten elektronikk, men med 3W 275 til den nette sum av 25000,- + frakt. Har en på hånden nå, får se om det blir handel.
                    Knut Erik
                    But it flies, so who cares??
                    www.torqueroller.com
                    Steikje galen
                    www.skalamodellflyklubb.no
                    www.teamflyingcircus.com

                    Comment


                    • #11
                      I og med at vinteren er laaaang har jeg følgende på byggebordet:

                      Restaurering av en 3W Ultimate 1,9m
                      Tyngre restaurering av en Top Modellbau Ultimate 1,9m
                      Bygging av en CG Ultimate
                      Montering av en TM Shadow (kom stor pakke fra Kina i forrige uke )

                      Om alt blir ferig tviler jeg ytterst sterkt på, men jeg håper å kunne fylle bilen med snadder til Fagernes i mars! Jeg skal i alle fall ikke kjede meg i furte-bua!
                      Audun Thinn
                      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                      Comment


                      • #12
                        Har nettopp bestilt en Giant Scale Hangar 9 Cessna 182 som skal huse en SC 1.80. Denne skal jeg bygge - ups - sette sammen skal det visst hete leser jeg av en del meldinger her på forumet så skalalik som mulig. Har funnet et norsk fly som jeg skal bruke som utgangspunkt. Litt moro å gjøre *litt* mer ut av en ARF-modell. Gleder meg til å få den på byggebordet - ups - settesammenbordet - i hvertfall!
                        Last edited by ErlendM; 13-11-07, 10:12.
                        Erlend Moen
                        Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Thinnthinn View Post
                          I og med at vinteren er laaaang har jeg følgende på byggebordet:

                          Restaurering av en 3W Ultimate 1,9m
                          Tyngre restaurering av en Top Modellbau Ultimate 1,9m
                          Bygging av en CG Ultimate
                          Montering av en TM Shadow (kom stor pakke fra Kina i forrige uke )

                          Om alt blir ferig tviler jeg ytterst sterkt på, men jeg håper å kunne fylle bilen med snadder til Fagernes i mars! Jeg skal i alle fall ikke kjede meg i furte-bua!
                          Du må elske ultimate
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #14
                            Skjønner ikke hva du mener....
                            Joda, jeg liker å se dobbelt
                            Audun Thinn
                            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                            Comment


                            • #15
                              Første vinter med modellfly, og prosjektet blir en Spirit 100 fra Great Planes. Seilfly med vingespenn på 2,5m *gleder seg til å fly selv om det blir en stund til*

                              Og så når det er ferdig, så begynner jeg på Top Flite Nobler (igjen)...
                              Mvh,
                              Anders Moen

                              Comment

                              Working...
                              X