Announcement

Collapse
No announcement yet.

kjøpe nitro heli, hvilket?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kjøpe nitro heli, hvilket?

    hei.
    jeg har tenkt og kjøpe meg et nybegynner nitro heli. men hvilket. helst billigst mulig.
    har e-sky honey bee. så har flyd en del.

    håper noen kan hjelpe meg

  • #2
    Raptor 50 Titan pga:
    Pris
    Pris på reservedeler
    Tilgjengelighet på reservedeler
    Oppgraderingsmuligheter
    Sansynlighet for at noen andre i nærheten har tilsvarende heli
    ---------------
    Falcon 3D
    T-rex 450 SE
    Raptor 50 Titan
    Align 700 N
    JR 9XII
    ---------------

    Comment


    • #3
      Finnes mange bra heli på markedet, men jeg synes Raptor 50 titan er et veldig bra alternativ. Veldig mange som forhandler deler og hvor prisen er til en grei pris. I tillegg så er det veldig mange som kan dette helikopteret slik at du kan for god hjelp _når_ det er noe du lurer på.

      Men, når man begynner med nitro heli så er det lurt å melde seg inn i en klubb. Slike heli er farlige og man må fly dem på steder som er "beregnet" for denne type aktivitet. I tillegg er det veldig mye å lære ved å fly sammen med andre. Jeg anbefaler deg derfor å ta kontakt med en klubb i nærheten av deg. Da kan du også se hvilke type heli de flyr i den klubben.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        takk får svar.
        jeg meldte meg inn på modell flynytt får 5min siden. og det er imponerende med så raske svar
        men hva er prisen på en komplett raptor 50.?

        Comment


        • #5
          Du må nok over 10.000 for alt i alt pakken, på Siden finnes ikke finner du mange pakker.

          Jeg ville ha holdt en knapp på denne pakken, Siden finnes ikke

          Men mange vil vel helst anbefale Spektrum på grunn av glitch fri flyving, men etter jeg har gått over fra hitec eclipse radio, til futuba 9c, så har jeg ALDRI!, hatt glitch. men det er smak og behag. kjøper du en futuba 9c, så trenger du ikke å kjøpe flere radioer før du blir lei av den, Futuba kommer vel også "snart" med en 9 kanaler med 2,4 Ghz.

          Men du bestemmer selv penger blir det uansett av det.

          Så komplett raptor uten radio og servoer er vel rundt 6700.- da kommer radio, mottaker, servoer og godt flyvær utenom

          Lykke til.

          Mvh Robert.
          Last edited by Vegabond; 25-11-07, 22:49.
          ~Futaba 10C~


          ~T-Rex 500 v-bar~
          ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

          ~Min Cnc byggetråd #1~
          ~Min Cnc byggetråd #2~
          ~Min Cnc byggetråd #3~


          ~Trondheim Modellflyklubb~

          Comment


          • #6
            Eller så kan du jo følge litt med på rcmarked.no...
            Der dukker det opp aktuelle ting innimellom...
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

            Team Visa...

            Comment


            • #7
              Align TRex 600 pga:
              Pris
              Pris på reservedeler
              Tilgjengelighet på reservedeler
              Oppgraderingsmuligheter
              Sansynlighet for at noen andre i nærheten har tilsvarende heli

              Raptoren er traust og safe, men kanskje ikke særlig "hot"

              Om jeg skulle velge igjen med de kunnskapene jeg nå har i bagasjen så ville jeg tatt en Rex denne gangen

              Comment


              • #8
                Støtter tintin her. Har 600N selv, og den var veldig lett å sette sammen og!

                + den ser bedre ut spør du meg ;D

                1. Avant Aurora
                2. T Rex 600N
                3. Synergy

                Det varierer jo veldig fra pers til pers men
                Go Lower! Lower.... To Low!

                Comment


                • #9
                  T-rex er mer moderne i den forstand at det er mer "bling" og ccpm. Den er noe lettere, og ccpm-systemet gjør den mer responsvillig enn Raptor. Jeg bygger en T-rex 600N nå og må ærlig innrømme at kvaliten på delene er alt for varierende til å bli noe særlig imponert. Måten ramma er konstruert på gjør det også mulig å få den skeiv.

                  Det er mye metall og carbon på T-rex`n og det gjør den mer mottagelig for vibrasjoner enn en Raptor i plast, så alt må gjøres litt mer nøyaktig for å hindre dette. Plast demper godt og tillater mer unøyaktigheter under montasjen.

                  En Raptor er kjedelig, men også genial! Men, den er forutsigbar og krever lagt mindre innsats for å den til å fly bra og vare lenge. Den er en genialt enkel maskin, bygget for å tåle mye. Ja, den er tyngre og føles slappere i lufta, men den har ikke ccpm og det gjør den så langt mindre kritisk i forhold til oppsett og valg av servoer.

                  Kommende er min påstand, basert på hva jeg har sett av krasj med Rex`n: Når det gjelder reservedeler så er T-rex`n billigere på enkelt-delene, men i ett krasj så går det ofte flere deler så kostnadene blir totalt sett høyere enn på en Raptor.
                  Tom Erik Smedal
                  www.artistic3D.net
                  www.photopia.no

                  Comment


                  • #10
                    Ville anbefalt en Trex 600 jeg og. Billig konstruksjon av høy kvalitet, enkel å sette sammen, og masse hjelp å få både i klubber og på internett (Helifreak.com - Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect Finless sine byggevideoer).

                    Er ikke å komme over at en Raptor er 10 år eldre enn en Trex, noe man merker på flyegenskapene. De jeg har snakket med som har flydd begge mener den er mer responsiv, men kanskje viktigst av alt så tracker den mye bedre gjennom luften. Er ikke antydning til å pitche opp eller rolle i FFF f.eks.

                    Rammen er mulig å få skjev akkuart som det er mulig å få hjulene på bilen skjevt på når du strammer muttrene Bygg den riktig så er det ikke noe problem.
                    Morten Smøraas

                    Comment


                    • #11
                      Siden slike spørsmål alltid fører til en debatt om hva som er best, billigst, hottest osv. får vel jeg også henge meg på.

                      Er nok enig at Raptor er noe kjedelig og av mange uttalt som ”utgått på dato”. Siste uttalelse er jeg ikke enig i. Raptor er like aktuell i dag som før. Den har flere konkurrenter nå enn tidligere, men er å definere som en arbeidshest. Momentene som Tom Erik bringer på bane tror jeg er ganske så beskrivende for T-Rex 600 vs Raptor 50.

                      Nå finnes det heldigvis en del tiltak man kan gjøre med Raptoren for å bli kvitt stempelet som ”treg”. Det er vel en kjent sak at original Raptor 50 har for liten collective-pitchvandring for kvikk og spektakulær 3D. Noe man enkelt ordner med ett par nye miksearmer.

                      Det som er genialt med Raptoren er at man som nybegynner har et enkelt og gjennomprøvet helikopter med lite problemer. Det er vel ingen hemmelighet at CCPM er noe mer kritisk til både oppsett og servovalg, noe man slipper på Raptoren. Raptor 50 er stabilt å fly for den første lærekurven og utrolig raskt å bygge opp etter en krasj. Når man etter hvert ønsker mer respons for kvikkere øvelser kan man med relativt lite kostnader få Raptoren til å komme opp til de mer eksotiske og nye helikopterene. Det man selvsagt ikke får gjort noe med er vekten. Den er fast og følgelig vil et helikopter med lavere vekt alltid ha et fortrinn.

                      Hovedsaken er at man liker det man kjøper og at man fortsetter å like det etter å ha flydd det gjennom en lang tid
                      Arild Johansen

                      Modell-Helikoptersport
                      Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                      AHMHK

                      Comment


                      • #12
                        Du bør også ta en titt på JR Airskipper 50.
                        Holder på å kjøre inn min AS90, og så langt er jeg veldig fornøyd.
                        Du kan lese mer om AS50 og AS90 på f3c.no:
                        http://www.f3c.no/Artikler/jr_airskipper_50.htm

                        Lykke til med valg av nytt heli!
                        Thor Aage
                        -----------------------------

                        2 x Airskipper 90
                        2 x T-Rex 450SE v2
                        Spektrum DX7

                        -----------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Raptor 50 er et sikkert valg.
                          Jeg ville gått for denne pakken:

                          http://shop.smallsize.no/product_inf...8276b91af8018a
                          Mvh
                          Gunnar Børseth

                          I might not be very good, but I'm fun to watch.

                          Comment


                          • #14
                            Får bare henge meg på de andre Trex-fans'ene. Har ingen erfaring med den, men etter det jeg har lest, hørt og sett, så er den å anbefale på det sterkeste. Skulle jeg kjøpt 50-size fuel i dag: Align T-Rex 600 Nitro Pro.

                            PS, så ser den jo tøff ut med alt metallblinget + alt CF-blinget.
                            Mathias
                            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                            Comment


                            • #15
                              Her hiver jeg meg på og. En kan ikke gå feil med en raptor. Denne kjærra er bunnsolid og meget velutprøvd maskin. Vil også anbefale mekanisk miksing for en som ikke har tatt i greiene før.

                              Skulle det finnes et alternativ så måtte det vel bli Airskipper50. Det er vel dem maskina som gir mest "bang for the bucks"

                              T-rex 600Nitro er sikkert en kjempebra maskin, men kan ikke uttale meg om den. Men det lønner seg og vente til de siste ankomne maskinene på markedet har løpt av seg barnesykdommene før en lar seg rive med.



                              Lykke til med kjøp av helikopter.

                              G
                              ------------------

                              PA Bad Boy med ASP46
                              H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
                              E-Flite Taylorcraft
                              T-rex 450Sport
                              Cessna Cardinal on floates (EPP)

                              Comment

                              Working...
                              X