Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke plugger brukes på lipo batteriene?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilke plugger brukes på lipo batteriene?

    Hei
    Er fersk i denne elektro-verdenen men har satset "stort" når jeg først skulle prøve meg på dette. Har kjøpt en Sebart Angel 50 med en Hacker 50 motor. Har også kjøpt en Flightpower 3700 6s1p lipo-pakke. Det jeg lurer på er hva slags type plugger som er best å bruke på disse pakkene? På balansereren som jeg også nettopp har kjøpt så ser jeg at det er disse bananpluggene som blir brukt. Men ser også at disse firkantete pluggene også er mye brukt. Hva er best?

    Kenneth Kåsereff
    Leder Narvik Modellflyklubb
    Kenneth Kåsereff

    I hangaren:

    Masse seilfly
    Masse Pattern/F3A
    Masse depron
    Haugevis med prosjekter

    Og alt flyges med JR selvsagt

  • #2
    Skal sies at jeg ikke er noen elektro ekspert men flyr litt elektro fly/heli.

    Finnes mye å velge mellom og hva som er best kommer helt ann på hvem du spørr. Smaken er som baken - delt i to eller ti.

    Selv bruker jeg bare deans kontakter mellom batteri/esc og er fornøyd med det.
    Når det gjelder ballansering så har jeg bare brukt JST-XH siden dette har vært på alle mine batterier og på ballansereren.

    Se bilder for deans og JST-XH

    Hva slags lader/ballanserer har du kjøpt?
    Attached Files
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

    Comment


    • #3
      Har kjøpt "Flightpower" balansereren fra technoflight og den har bananplugg kontakter til ladeledningene.
      Kjøpte slike deans plugger også men vet ikke helt om jeg skal bruke dem siden ladeledningene på balansereren hadde ferdige "bananplugger"

      kenneth
      Last edited by heike; 28-11-07, 14:11. Reason: måtte legge til litt mere
      Kenneth Kåsereff

      I hangaren:

      Masse seilfly
      Masse Pattern/F3A
      Masse depron
      Haugevis med prosjekter

      Og alt flyges med JR selvsagt

      Comment


      • #4
        Ikke helt "bananplugger", men kalles GoldConnectors. Sannsynligvis 4mm. Disse duger greit opp mot 70-80A. (Min favoritt forresten...)
        Et eksempel...
        Eksempel, med hylse.

        3,5mm mellom ESC og motor er en slags "standard".
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment

        Working...
        X