Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monolitten 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Monolitten 2007

    Holdes tradisjonen vedlike i år også?

    Klokken 12:00 - uansett vær og føre?

  • #2
    hehe jeg kommer kanskje

    Lars
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      Holdes tradisjonen vedlike i år også?

      Klokken 12:00 - uansett vær og føre?
      Du må regne med det ja. Dette "stevnet" går uten annonsering og arrangør. Møt opp med noe elektro og fly rundt Monolitten på årets siste dag.

      NB! Det er lov å ha med noe varmt drikke og nybakte boller også!
      Mvh Terje Martinsen
      leder Modellflyseksjonen/NLF
      www.modellfly.info

      Comment


      • #4
        Originally posted by tema95 View Post
        Du må regne med det ja. Dette "stevnet" går uten annonsering og arrangør. Møt opp med noe elektro og fly rundt Monolitten på årets siste dag.

        NB! Det er lov å ha med noe varmt drikke og nybakte boller også!
        Tar du med bolller????
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Originally posted by Lars N View Post
          Tar du med bolller????
          Tviler på det, men det er alltid noen som kommer med noe nybakt.
          Mvh Terje Martinsen
          leder Modellflyseksjonen/NLF
          www.modellfly.info

          Comment


          • #6
            Dagen er her!

            Batterier er ladet, og flyene sett over.
            Klokken 11 kommer Highspeed, og vi setter kursen for Frognerparken og Monolitten 2007.
            Husk, dette er årets siste sjanse for en flytur.

            Har du ikke noe å fly med, så kom allikevel og delta sosialt.
            Da får du deg også en god porsjon frisk luft før nyttårsfeiringen legger lokk på hjernecellene.
            Mvh Terje Martinsen
            leder Modellflyseksjonen/NLF
            www.modellfly.info

            Comment


            • #7
              Tiltak

              Hei
              Hvilke tiltak blir gjort for at dette ikke kan falle negativt ut? Tenker da på hvordan holder man tilskuere på grei avstand, hvilke begrensninger er det på flyene som "kan" benyttes etc? Kan tenke meg reaksjonene hvis en "fin" Frognerfrue får en "Stryker" i bakhodet, eller et lite barn får et lite rift av en elektropropell.
              Dette er ikke skrevet for og starte en hysterisk sikkerhetskrangel, men lurer på hvordan dette blir arrangert. Har aldri vært og sett på, men har desverre hørt av noen som har sett på, at det ikke ser veldig strukturert ut.

              Godt Nytt år

              Christian
              Mvh.
              Christian

              Jets Of Norway

              Comment


              • #8
                Som nevnt tidligere er dette et treff uten noen arrangør, de fleste har sunn fornuft og en god normal modellflyger ånd ombord. De fleste flyene er i kategorien indoor og veier ikke mer en 300 gram.
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Hører hva du sier Lars, vi kan vel være enige om at det virker delvis "arrangert" når du ser hvilket forum denne er postet i(Informasjon fra klubb og forbund / stevner/treff) etc. Du sier "de fleste", hva med de som ikke er i denne "de fleste kategorien"? Det jeg forstår ut fra ditt svar er: det blir ikke tatt noen forhåndsregler, vi er bare mange enkeltstående personer som er ute og flyr. Jeg tror også at dette stort sett alltid vil gå bra, men det er den gangen det ikke gjør det, som bekymrer.

                  Chr
                  Last edited by The banned; 31-12-07, 14:11.
                  Mvh.
                  Christian

                  Jets Of Norway

                  Comment


                  • #10
                    La ikke definisjonen av hvor dette er postet i forumet avkrefte eller bekrefte at dette er et arrangert treff.
                    Jeg tror første gangen var i 1998 eller 1999. Den gang som en stille protest mot Oslo Kommunes innstilling til modellfly i hovedstaden. Da var det vel 4-5 stykker som ble samlet og hadde det morsomt. Så har det vokst og vokst, uten å bli annonsert. I dag var det vel 25-30 piloter der tror jeg. Nesten alle flyr, men det er mer for å møtes, snakke tull og ønske godt nytt år.
                    Og noe skal man jo bruke nyttårsdagen til uansett.

                    Så til spørsmålene:
                    Dersom noen stiller med maskiner som ikke egner seg, blir de ikke fløyet. Vi hadde i dag besøk av en kar som ikke vil fly sin fantastiske kreasjon fordi han ikke helt stolte på elektronikken.
                    Et par andre fløy med ekstra vakthold fordi maskinene var raske/trengte større landingsområde. Flere opererte da som vakter.
                    Alt det andre kan ikke lage større skader enn om "snørrungen" tryner i granittrappa eller på grusen de strør med. Eller sklir på isen.

                    Alle som kjenner meg vet at jeg tar sikkerhet på største alvor, men har aldri hatt problemer med slik som denne happeningen avholdes.
                    Stort sett er folket flinke til å holde avstand, de står enten på trappe til Monolitten eller rundt kanten. Folk, unger, bikkjer og annet som går i veien blir pent bedt om å flytte seg, og dette fungerer helt utmerket.

                    Edit: Det benyttes klypestativ!
                    Last edited by tema95; 31-12-07, 14:29. Reason: Glemt noe!
                    Mvh Terje Martinsen
                    leder Modellflyseksjonen/NLF
                    www.modellfly.info

                    Comment


                    • #11
                      Moro var det, og her er noen bilder for de som kunne være interessert i sånt. Hvis noen lurer så var det jeg som fløy Viggen.
                      Attached Files
                      -----------
                      Bengt

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by tema95 View Post
                        Alt det andre kan ikke lage større skader enn om "snørrungen" tryner i granittrappa eller på grusen de strør med. Eller sklir på isen.

                        !
                        Og det kan vel være ille nok. Synes dette var en dårlig sammenligning, Terje. Ta en elektromodell, gi full gass og sett propellen inn i øyet ditt. Det er ikke farlig, ikke farligere enn og tryne i trappa eller og skli på isen. Og det er sikkert like selvforskyldt som om man snubler.

                        Som sagt dette vil nok alltid gå bra, ihvertfall hvis man tar visse forholdsregler. Noe jeg tolker ut fra svarene som nå er kommet, at dere gjør.

                        Godt nytt år

                        Christian
                        Mvh.
                        Christian

                        Jets Of Norway

                        Comment


                        • #13
                          den streamer saken som er på flyet som er testet på uskyldige dyr ( ) er det slik vhs band?
                          Øyvind Slinde, Sogndal/S&F
                          --
                          Tiger Shark 400 DF
                          Proinor Kawasaki
                          Extra 300s 60 (seagull) med sc91fs 4t
                          p60 Trainer (ukjent merke?) med os25
                          Seilfly 2m Lady.
                          Og diverse svarte bossekkar med "deler"

                          Msn: hidden25@hotmail.com

                          Comment


                          • #14
                            Synes dette ser ut som et både morsomt og informativt innslag i fremme av
                            modellflygingens sak...Og - jeg er temmelig sikker på at sikkerheten står i høy beredskap. Nettopp fordi folket er seg meget bevisst på hvor dem er og hva dem bedriver.

                            Til sammeligning kan vi jo ta nyttårsfeiringen...Som også dreier seg om flygende gjenstander...Her er og var det ikke mye "sikkerhetsoffiserer" på post nei...Hva som er
                            verst får leserne selv bedømme; klink edrue modellflygere eller rape steinfulle galninger
                            med "mord" i blikket...Uten hensyn til dyr, folk og omgivelser! Og, bare for og sette
                            akkurat dette punktet ytterligere på spissen...Hvem er det flest av?

                            Mvh Einar - håper tiltaket er kommet for og bli...men frykter et nytt regelverk om hjørnet som kan stanse "rekrutteringsinformasjon" nr.1 i hovedstaden. Godt Nyttår!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by phammers
                              Hvilket nytt regelverk er det du frykter?

                              Mvh

                              -Pål
                              Hallo Pål...
                              Nå sitter jeg - heldigvis for dere - ikke sentralt eller lokalt i noe verv som angår modellfly.
                              Men...siden min store "kjærlighet" ligger nettopp i denne sport og hobby liker jeg og følge
                              med i hva som skjer rundt omkring. Nede i Europa er det - tro det eller ei - faktisk slik at
                              det er luftfartsmyndihetene som bestemmer over modellflygerne...I og med at det nå
                              foregår en samordning og harmonisering av regelverket internt i systemet vil de forordninger som finner sted gjøres gjeldene her hjemme også...Det er nok og henvise til
                              vårt lille naboland i sør, Danmark. I verste fall er det en slik fremtid vi KAN gå i møte.

                              Mvh Einar - krysser fingre for at vi slipper unna slike tilstander...

                              Comment

                              Working...
                              X