Announcement

Collapse
No announcement yet.

FlyCamOne2....*#%&+!§

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har no fått nytt kamera frå Komplett.no, og det ser ut til å fungera tilfredstillande
    Når det gjeld SDHC kortet på 4gb så er dette ikkje kompatibelt med dette kameraet, det aksepterer kun den "gamle" varianten, fekk kjøpesummen tilbakebetalt frå komplett samt at eg fekk behalda kortet,slett ikkje verst spør du meg(koster over 400).
    Har ikkje fått testa kameraet i fly enda, men håper på masse fint flyvær når eg kjem heim frå jobb over påske
    Hans-Olav Malkenes
    Kalveid
    5419 Fitjar
    hansolavm@gmail.com

    Fitjar Modellflyklubb

    Comment


    • #17
      På fly camone2 kan du koble til extern strøm via en servokabel ifra kamera til en ledig kanal på mottageren, Under kamera på feste er det 4 pins for tilkopling av strøm og signal.
      Pin 4 er minus, pin 3 er pluss, kopler man strøm til her så kan du filme så lenge du har strøm på modellen(Mottagerbatteri).......
      Øyvind

      www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

      Comment


      • #18
        Jeg har en av de første versjonene som ble laget av Flycamone. Fungerte knirkefritt i ca 10 minutter, og siden har det kun virket når jeg stapper det inn i maskina, eller bruker det uten minnekort..
        -=-Trondheim Mfk-=-
        * Raptor 50 Titan (SE)
        * T-Rex 450SE
        * E-Sky CP2 (Solgt)
        * Vortex
        * E-Starter
        * Slow Stick
        * Spektrum DX7

        No helicopters were harmed in the creation of this post

        Comment


        • #19
          Tåler jo litt

          Tok et uklokt valg i dag og testet kameraet på en U-Can-Do 3D EP, positive er at det tålte å gå i bakken!

          Stian Håvak (82)
          Fly low or crash trying!

          MFN @ Facebook - Like!

          Comment


          • #20
            Mitt tålte også og gå i bakken...

            Før helga fekk eg endeleg testa kameraet i fly, tatt i betraktning at det var overskya så synest eg ikkje filmkvaliteten er så aller verst for eit kamera til drøye 500 kr.

            Greide jo sjølvsagt å kræsja i straumlinja, det er ganske trangt å landa i hagen min, og for å ha tjangs å komma ned var planen å stryka rett over linja for så å gi litt nedror og dra av trottel med det same flyet passerte linja, det gjekk greit det...bortsett frå at eg feilberekna avstanden og starta "nedstigninga" eit par meter for tidleg, flyet vart hengjande etter motorfestet i den øverste linja(dette er av den gamledagse sorten med tre uisolerte kobber-wirer),halen hadde god kontakt med den midterste linja og eine vengja med stolpen, var difor sikker på at all elektronikken var "grilla", funderte ei stund på korleis i allverden eg skulle få det ned utan å risikera liv og helse.
            Men då eg kom nermare og såg at alt tilsynelatande fungerte bra, var det eigentleg berre å gi gass samt å rota litt med haleror så kom heile ekvipasjen ned igjen av seg sjølv.
            Etter at Matias (minstemann på hadde hoppa over gjerdet og henta det, kunne me konstatera at bortsett frå ein liten kvist som hadde kilt seg fast ved motoren, så var både kamera og fly uskadd....FLAKS

            PS... og i motsetning til mange av dei andre "røvarhistoriane" mine så kan denne dokumenterast!..... eg har det jo på FILM:
            Hans-Olav Malkenes
            Kalveid
            5419 Fitjar
            hansolavm@gmail.com

            Fitjar Modellflyklubb

            Comment


            • #21
              Fco2

              Er som vanlig litt tregere enn andre men nå har jeg denne leken i hus.
              Lurer litt på hvordan dere løser det med montering på fly.
              Borrelås greja som følger med er vel praktisk helt til man vil ta opp med annet fly eller fra annen vinkel, eller?
              Lurer videre på om noen har konkrete tips ifht ekstern strømforsyning. Har hørt at man kan koble direkte på mottaker, er dette korrekt og hvordan løses dette?

              På forhånd takk.

              Peter
              Attached Files
              Last edited by Propepperell; 06-08-08, 21:53. Reason: Skriveleif
              Peter Rahm
              Siggerud
              Cirrus RCFK

              Comment


              • #22
                Jeg bruker en ubec fra driftsbatteriet i elektroflyet.Det fungerer veldig bra.
                Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.

                Comment


                • #23
                  Lyd og bilde ute av synk noen ganger

                  Har tatt opp noen flyturer og bilturer med FCO2, men lyd og bilde er ute av synk så det er ikke egnet til å redigere og legge ut. Jeg har oppgradert programvaren med STK02, som skal rette opp det problemet. Har gjort dette 2 ganger og brukt både 1GB, 2GB og 8GB minnekort uten at det gjør noen forskjell.

                  Har forsøkt å overføre fra FCO2 til PC (XP) flere ganger og det samme skjer hver gang, så det ser ut som problemet oppstår under opptak.

                  Noen ganger, når jeg tar testopptak, så er lyd og bilde i synk.

                  Det ser ut til at lyden tas opp riktig, men bildet kommer på etterskudd. Enkelte ganger kan det se ut som slow motion under avspilling mens lyden går normalt.

                  Har noen vært borti dette problemet og vet hva som skal til for rette det opp?
                  Last edited by Biplan; 03-12-10, 21:59.
                  Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                  Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                  Comment


                  • #24
                    erklær testopptak hver gang, slik at lyd og bilde blir i synk!

                    nå har jeg ikke brukt mitt fco2 på en stund. skal sjekke gamle poster og tenke meg grundig om. kanskje jeg kommer på noe. noe jeg imidlertid kommer på er at skal man formatere sd-kort på mer enn 1 gb så er det kun programmet SDFormatter V2.0 fra Panasonic (SDFormatter.exe) som har gjort jobben for meg. Ser nå at de har kommet med en ny versjon, kolla: ページが見つかりません|Panasonic

                    Redigert: For øvrig trodde jeg ikke det var tilstrekkelig å ha en god ekstern strømkilde til fco2 da dette kameraet er avhengig av strøm fra det interne batteriet også. Noen som vet noe om dette?

                    nixxon
                    Last edited by nixxon; 03-12-10, 23:01.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by nixxon View Post
                      erklær testopptak hver gang, slik at lyd og bilde blir i synk!
                      Gode idé!

                      Hadde ingen problemer med formattering, fulgte bruksanvisningen.

                      Jeg har kun brukt det interne batteriet; det holder til en dag om sommeren for meg, ca 1 time opptak.
                      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Biplan View Post
                        Har tatt opp noen flyturer og bilturer med FCO2, men lyd og bilde er ute av synk så det er ikke egnet til å redigere og legge ut. Jeg har oppgradert programvaren med STK02, som skal rette opp det problemet. Har gjort dette 2 ganger og brukt både 1GB, 2GB og 8GB minnekort uten at det gjør noen forskjell.

                        Har forsøkt å overføre fra FCO2 til PC (XP) flere ganger og det samme skjer hver gang, så det ser ut som problemet oppstår under opptak.

                        Noen ganger, når jeg tar testopptak, så er lyd og bilde i synk.

                        Det ser ut til at lyden tas opp riktig, men bildet kommer på etterskudd. Enkelte ganger kan det se ut som slow motion under avspilling mens lyden går normalt.

                        Har noen vært borti dette problemet og vet hva som skal til for rette det opp?
                        Det er ikke PCen din som blir for treg ?
                        Jeg har et HD kamera som lyd og bilde blir i synk når jeg kjører direkte på TV, men bildet henger etter lyden hvis jeg kjører HD på PC.
                        Hvis jeg tar opp i lavere oppløsning, er bilde og lyd i synk på PC også.
                        Bfight 210
                        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                        Phoenix RC Club

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by bth View Post
                          Det er ikke PCen din som blir for treg ?
                          Takk for tipset, bth. Det er vel ikke mulig å koble FCO2 direkte til TV. Kan jeg få sjekket det på noen måte (uten å bruke en raskere PC)?
                          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Biplan View Post
                            Takk for tipset, bth. Det er vel ikke mulig å koble FCO2 direkte til TV. Kan jeg få sjekket det på noen måte (uten å bruke en raskere PC)?
                            Prøv å last opp en fil som ikke har synk på Youtube. Så kan du via Youtube spille den av på din PC og se om den da blir bedre. Da ser du fort om det er kameraet som ikke klarer å synke lyd og bilde, eller din PC som ikke klarer å holde tritt med filformatet FCO2 lager, for det går vel greit å spille av Youtube filmer på din PC ?
                            Bfight 210
                            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                            Phoenix RC Club

                            Comment


                            • #29
                              Hadde akkurat samme problemet med synk av lyd/bilde+slow motion effekt på mitt, det var konstant på video etter 1 ukes bruk, så jeg brukte det kun som fotoapparat. Og jeg kjører Mac Pro 8-core + en sprek laptop, så det var definitivt ikke maskinkrafta som var årsaken hos meg.

                              Men jeg slapp tenke mer på det sa det sitter på et motorseilfly som ligger et sted i skauen mellom Biri og Lillehammer/Hamar da jeg mista kontakten med det i fjor vinter engang..
                              Last edited by hangman; 05-12-10, 00:58.
                              Jo Skavhaug

                              ..sånn ca..

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by bth View Post
                                Prøv å last opp en fil som ikke har synk på Youtube. Så kan du via Youtube spille den av på din PC og se om den da blir bedre.
                                Tror jeg må ha det inn med teskjeer. Jeg må vel gå via PC for å laste op på youtube? Da er jeg vel like langt?
                                Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                                Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                                Comment

                                Working...
                                X