Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan koble sammen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan koble sammen?

    Mener å huske at det ble nevnt noe om hvor spenningsregulatoren skulle kobles.. Har et Li-ion batteri som skal brukes til tenningen på bensinmotor. På hvilken side av bryteren bør jeg plassere regulatoren? Før (på batterisiden), eller etter (på tenningsmodulsiden)?
    Første gang jeg ikke bruker nimh/nicad, så jeg blei kraftig i tvil. Tror jeg går og legger meg (03:5.
    Geir


    3D plane - 1D brain

  • #2
    mellom batteri og regulator
    Jo Grini
    http://vimeo.com/jojoen
    http://www.youtube.com/jojoenno
    http://www.jojoen.no/

    Comment


    • #3
      Bryteren skal plasseres før regulatoren. Da unngår du at regulatoren trekker konstant strøm.
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #4
        Takk mine herrer. Det er forsåvidt det mest logiske. Fornøyd med SD-modellen William? Jeg holder på med min 33% Extra nå og er spent på prestanda til denne modellen.

        Synd det ikke er byggeanvisning til den. Skulle også likt å sett video av 33%. Får legge ut selv..
        Geir


        3D plane - 1D brain

        Comment


        • #5
          Joda jeg er kjempefornøyd med modellen! Det jeg ble mest imponert over var finishen på filmen. Uten tvil det beste jeg har sett! Da flyet kom var det ikke engang antydninger til rynker. Har måtte stramme litt opp og legge ned film igjen på utsatte steder etterhvert som tiden har gått. Hvordan var din Sniper?

          Har dessverre ikke fått flydd den så veldig mye, men nok til at jeg liker egenskapene. Min kobler litt mot understellet i KE. Har lset litt på RCU hvor folk har mikset og trikset og fått bort koblingen i KE. De har også funnet ut at for at modellen skal rettest mulig må det ca 1-2 grader opptrekk på motoren. Dette merket jeg selv da den vil framover i hover selv om jeg holder i høyderoret. Har justert motortrekket mitt litt opp, men har ikke fått prøvd den enda. Kanskje til helga hvis været klaffer Vet ikke om dette gjelder 33%. Modellen min fløy derimot inverted hands off! Du skulle sett da jeg prøvde min slowroll med flyet. Da den kom på rygg stakk den rett tilværs siden jeg er vant med å pushe litt nedror i en roll

          Har planer om å få tatt noen bilder og kanskje en liten vidoj hvis det blir flyging i helga

          Hvordan motor har du forresten satt i nesa på den?
          Last edited by william123; 10-01-08, 13:46.
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #6
            Finishen er jeg imponert over. Ikke en rynke noe sted, og så liker jeg at flyet er såpass ferdigstilt at det ikke er mange kveldene før det er i lufta.
            Hardwaren kunne vært bedre, men som regel bytter man jo ut noe allikevel. For min egen del blir dette et fly med en del "bling" - rett og slett fordi jeg synes det er gøy. Elefun var fantastiske her, de sendte meg nytt av det jeg ikke var fornøyd med.
            Mår det gjelder motor er jeg litt i tvil, men jeg tror jeg går for en 3W 70i. Ideelt sett ville jeg hatt en DA 85, men jeg har 3W`en liggende. Så da så.. Har erfart tidligere at man ikke nødvendigvis behøver å ha en 100ccm i et "100ccm" fly.

            Slowrollen tyder på at du har riktig CG Legg inn video!!
            Geir


            3D plane - 1D brain

            Comment

            Working...
            X