Announcement

Collapse
No announcement yet.

Defekt børstemotor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Defekt børstemotor?

    Sitter her med en E-sky Comanche med en flytid på ca. 2 minutter. Noe sier meg at det er litt i minste laget. Første tanken går jo til batteriet, et 2C standarbatteri. Men det har jeg sjekket ut etter å ha målt spenningen, både fullt ladet og utladet; ( ladet: 0 - 4.2 - 8.4, utladet: 0 - 3.9 - 7.9).

    Dermed har jeg funnet noen info i diverse fora om at motoren kan være gåen, og trekker for mye strøm. Tenker nok at dette er problemet her og...

    Men før jeg kjøper nye motorer, finnes det en måte å måle/ teste en slik motor for å finne ut om den er defekt?
    Trond Nilsen

  • #2
    Om du skal bytte motorer så kjøp disse i stedet for originale:

    404 - File or directory not found.

    Kan også anbefale tilhørende rotorblader.

    Originale motorer tåler bl.a. ikke at man flyr 2 batterier etter hverandre uten pause, Da ødelegges motorene pga varme.
    Last edited by rofla; 19-01-08, 12:32. Reason: Tillegg:

    Comment


    • #3
      Hvilespenningen på batteriet sier lite om tilstand under last.
      Hva skjer etter 2 minutter? Klarer du ikke lette lengre eller stopper du fordi du har noe som sier deg du faller under 3 volt?

      Comment


      • #4
        Kommer nok til å kjøpe de motorene hos modellflybutikken, og har allerede bestilt de rotorbladene. Har alltid ladet opp batteriet mellom hver flyvning, så motorene har aldri fløyet to batterier i strekk, regner nok med at et av dem var dårlig i utgangspunktet.

        Siden jeg ikke får noe særlig løft etter 2 minutter, helikopteret er bare i stand til å hovre noen cm. over bakken, er det nok motoren som driver de øvre rotorbladene som er defekt.
        Trond Nilsen

        Comment

        Working...
        X