Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flybar paddle - Raptor 50T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flybar paddle - Raptor 50T

    Fikk ene flybar paddle ut av posisjon, vridde den tilbake i den posisjonen jeg utfra dok´en fant at den skulle vere.
    Der står det at de skal stå paralellt med flybar control arms.
    Må man benytte noe spes. verktøy/pitchmåler for å sette dette nøyaktig eller er det bare å sikte de inn på øyemål og skrue fast z-skruen?
    Er det kanskje evt. noen andre triks for å få det nøyaktig?
    Kjell Ove
    Lillehammer MFK

    CMP Super Chipmunk
    ESM Cessna 185
    Raptor 50 T
    CMP Cessna 182 ---I Eske!---

  • #2
    Bruk øyemål, du - fungerer i massevis.

    Om du vil være skikkelig nøye kan du sette et lite vater på paddlerne og et på control armen. Få begge til å være i vater samtidig.
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

    Comment


    • #3
      Originally posted by Mathias View Post
      Bruk øyemål, du - fungerer i massevis.

      Om du vil være skikkelig nøye kan du sette et lite vater på paddlerne og et på control armen. Få begge til å være i vater samtidig.
      Takk for info!!
      Kjell Ove
      Lillehammer MFK

      CMP Super Chipmunk
      ESM Cessna 185
      Raptor 50 T
      CMP Cessna 182 ---I Eske!---

      Comment


      • #4
        Det kan tenkes at du klarer å treffe når du bruker øyemål - men min erfaring er at det er mye bedre å bruke Paddles-justerings-dingser .... Veldig mange som har problemer med at heliet "dykker" eller "stiger" i FastForwardFligth.

        Jeg bruker noen som er svart på den ene siden og hvit på den andre. De fungerer i allefall veldig bra. I tillegg kan jeg legge til at Raptor sin paddles er vanskelig å justere fordi man skrur inn i plast. "Litt for mye" eller "litt for lite" er typisk og noe dritt.

        For å si det slik - det er lettere å justere paddles hvor du skrur paddle-stangen inn i metall. V-Blades sine paddles er kjempefine. Tror også de fungerer fint på Raptor 50.
        - Erik -

        ------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

        Futaba 18MZ

        Comment


        • #5
          Paddle justeringer er noe av det verste jeg veit siden jeg aboslutt ha dem i perfekt posisjon.
          Bruker mørke og et lommelykt til å lyse på flybar husken med. Med litt avstand(1-2m) og kun et øye åpent ser jeg etter at profilen til paddlene ved endene/spissen, ligger nøyaktig over skurene til flybar husken. Når begge profil spissene ligger midt over skruehodene samtidig er paddlene i riktig posisjon.
          Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

          walter@retlaw.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by retlaw View Post
            Paddle justeringer er noe av det verste jeg veit siden jeg aboslutt ha dem i perfekt posisjon.
            Bruker mørke og et lommelykt til å lyse på flybar husken med. Med litt avstand(1-2m) og kun et øye åpent ser jeg etter at profilen til paddlene ved endene/spissen, ligger nøyaktig over skurene til flybar husken. Når begge profil spissene ligger midt over skruehodene samtidig er paddlene i riktig posisjon.
            Ok, så det er skikkelig nøye dette da skjønner jeg.
            Er på et tidlig stadie enda, gått fra hovre til 8 tall i dag - vil vel kanskje ikke merke så mye før det blir noe mere avansert flyving?
            Kjell Ove
            Lillehammer MFK

            CMP Super Chipmunk
            ESM Cessna 185
            Raptor 50 T
            CMP Cessna 182 ---I Eske!---

            Comment


            • #7
              Tok noen bilder. Dessverre ble de mørke uskarpe pga lang lukketid.
              Attached Files
              Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

              walter@retlaw.no

              Comment

              Working...
              X