Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innredning av hobbyrom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Innredning av hobbyrom

    Holder på å bygge ett hobbyrom i kjelleren, rommet blir 2,60x2,85.
    Har kommet så langt at jeg skal til med en arbeidsbenk, hadde tenkt å lage en hjørneløsning med endel hyller over. Så til det store spørsmålet, hvor høy bør benken vær? (stå eller sittehøyde?) Vil tro en fort kan bli sliten i ryggen vist en sitter ved foroverlent over ett byggebord.
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

  • #2
    kjøp deg et bord som kan heves/senkes
    problem løst!
    -= www.samundsen.net =-

    Comment


    • #3
      hobbyromløsning

      Hei

      Hvis jeg hadde hatt plass i mitt hobbyrom, ville jeg hatt byggebordet midt i rommet slik at jeg kunnet arbeide fra alle kanter. I mitt hobbyrom har jeg arbeidsbenken langs veggen pga plassproblemer og jeg har mere enn en gang irritert meg over at jeg ikke kan jobbe rundt arbeidsbordet. Jeg ser at du heller ikke har allverdens med plass til disposisjon, så dermed låses/utelukkes muligheten for et sentralt plassert arbeidsbord.

      Når det gjelder høyde på benkeplata så er vel smaken som baken, jeg liker å sitte, men ser at det noen ganger kunne vært en fordel å arbeide stående. Løsningen her må vel være heve/senkbart arbeidsbord.

      mvh are

      Comment


      • #4
        joda, skal bare få 7 rette i Lotto først
        Jan Eric Klausen
        Forus RC Klubb

        Comment


        • #5
          90 cm benkehøyde...., litt høye stoler, barkrakker fra IKEA med rygg....... Funker utmerket... Jeg har det på mitt hobbyrom... Condor Modellflyklubb ferdigstiller i disse dager byggerom med samme høyde på benkene - Se bilder derfra i MMS bloggen på http://www.condor-mfk.org
          Med vennlig hilsen
          Baard Lindberg
          Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

          "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

          Comment


          • #6
            må nok bli noe slik ja. Hva bruker dere som benkeplate? sponplate??
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

            Comment


            • #7
              Arb. bord

              404 - biltema.se

              Kjøp en slik så kan du justere fra sittende til stående alt etter hva du jobber med.
              Jeg har en slik og den er perfekt da den kann snurres rundt og du kommer til modellen fra alle sider.
              Kraftig er den også.

              Rossi
              Alt kommer ned....

              Comment


              • #8
                hobbyrom

                Når jeg bygde hobbyrommet mitt så gikk jeg for 90 cm benkehøyde. Dette ble valgt da jeg kjøpte ny kjøkkeninnredning for å ha under benken i form av skuffer og skap. Så bruker jeg en sånn frisørstol som er høy nok til den bruken.

                mvh kenneth kåsereff
                Attached Files
                Kenneth Kåsereff

                I hangaren:

                Masse seilfly
                Masse Pattern/F3A
                Masse depron
                Haugevis med prosjekter

                Og alt flyges med JR selvsagt

                Comment


                • #9
                  Vi bruker gulvspon ja... De funker fint!
                  Med vennlig hilsen
                  Baard Lindberg
                  Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

                  "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    nå er jeg så og si ferdig med hobbyrommet. Brukte benkeplate fra kjøkken, den var gratis. Nå prøver jeg bare å få tak i noen gratis underskap fra ett kjøkken eller lignende.
                    Jan Eric Klausen
                    Forus RC Klubb

                    Comment

                    Working...
                    X