Announcement

Collapse
No announcement yet.

At-40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Aerial View Post
    ok, tittet litt på hitecrcd.com, men fant ikke noen spes. info om senderen. kan jo hende det er forskjell på hvor mange volt optic6 og sport-utgaven skal ha...
    det kan godt være, men på bruksanvisningen når de skal forklare korleis du skal skru på kontrollen osv, er det vist eit bilde av displayet. Det viser 10,2V.

    Comment


    • #32
      Originally posted by frneset View Post
      det kan godt være, men på bruksanvisningen når de skal forklare korleis du skal skru på kontrollen osv, er det vist eit bilde av displayet. Det viser 10,2V.
      mulig det er noe feil med batteripakka di da, ring og hør med elefun i morgen...
      post gjerne svaret du får her, greit å vite
      -= www.samundsen.net =-

      Comment


      • #33
        Originally posted by Aerial View Post
        mulig det er noe feil med batteripakka di da, ring og hør med elefun i morgen...
        post gjerne svaret du får her, greit å vite
        Det skal eg gjøre

        Comment


        • #34
          Lading Optic 6

          Hei, senderen skal vise ca 11,2-11,3V ved fulladet batteri når man kobler fra laderen og sjekker. Lading over natten burde kvalifisere til det hvis ikke batteriet var helt flatt. Hvis du sjekker volt'n noe tid etter at du har koblet fra laderen vil den vanligvis vise litt mindre.

          Mvh
          Harald Magne
          Rcnet AS

          Comment


          • #35
            Originally posted by Rcnet View Post
            Hei, senderen skal vise ca 11,2-11,3V ved fulladet batteri når man kobler fra laderen og sjekker. Lading over natten burde kvalifisere til det hvis ikke batteriet var helt flatt. Hvis du sjekker volt'n noe tid etter at du har koblet fra laderen vil den vanligvis vise litt mindre.

            Mvh
            Harald Magne
            Rcnet AS

            oki.
            Har 2 kontroller. Har kjøpt samme fly, eg og ein kompis.
            Begge skal få stå på lading til i morgen. SKa sjekke begge 2 da.

            Dersom eg skrur på kontrollen under lading da og sjekker?

            Da viser den feil eller?

            Comment


            • #36
              Da har eg sjekka opp i problemet med Elefun. Han trudde først det var laderen som var gåen, men det fant eg ut at det ikkje var.

              Etter ein ny samtale så forhøyrte han seg med de andre på kontoret. Da viste det seg at på sport's utgava av optic 6 var det 7V batteri istadenfor 9V. Hehe..

              Tenkte ikkje tanken ein gang å sjekke batteriet, sidan eg meinar at eg las at det var 9V. Men men..

              Problem solved

              Comment


              • #37
                Da var flyet ferdig. Legger med litt bilder

                Understellet måtte forsterkes. Hjula holdt i 5 minutter med kjøring på grasmatte..

                Comment


                • #38
                  Originally posted by frneset View Post
                  Da var flyet ferdig. Legger med litt bilder

                  Understellet måtte forsterkes. Hjula holdt i 5 minutter med kjøring på grasmatte..
                  ser ingen bilder jeg....
                  -= www.samundsen.net =-

                  Comment


                  • #39
                    Har du noen bilder? Har bestilt en lavvinget AT-40, så kunne gjerne tenke meg å se noen close-up bilder av modellen. Hvordan ser motorfestet ut? Såvidt jeg ser på Elefun sine bilder er det ikke firewall-montert motor?

                    Legger nok opp en tråd når jeg får modellen. Skal nemlig hive inn en 1200W outrunner og 6S lipo, så denne blir nok usedvanlig sprek...

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by jonpet55 View Post
                      Har du noen bilder? Har bestilt en lavvinget AT-40, så kunne gjerne tenke meg å se noen close-up bilder av modellen. Hvordan ser motorfestet ut? Såvidt jeg ser på Elefun sine bilder er det ikke firewall-montert motor?

                      Legger nok opp en tråd når jeg får modellen. Skal nemlig hive inn en 1200W outrunner og 6S lipo, så denne blir nok usedvanlig sprek...
                      er ikke firewall-montert motor på denne modellen nei, så du må nok modde fronten noe for å få brukt elektro på denne modellen.
                      -= www.samundsen.net =-

                      Comment


                      • #41
                        Den er grei. Jaja, det er jo moddingen som gjør det hele gøy... Får modellen i morgen, så da får jeg se hvordan jeg løser det.

                        Comment


                        • #42
                          Fikk henta flyet i dag rett før postkontoret stengte, og det ser veldig bra ut så langt. Vannvittig mye for pengene (750kr!). Har allerede tenkt ut en løsning for motormontering, så jeg får begynne på den i morra, men nå skal jeg ut og konsumere litt veske først...

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by jonpet55 View Post
                            Fikk henta flyet i dag rett før postkontoret stengte, og det ser veldig bra ut så langt. Vannvittig mye for pengene (750kr!). Har allerede tenkt ut en løsning for motormontering, så jeg får begynne på den i morra, men nå skal jeg ut og konsumere litt veske først...
                            Fått begynt med modding?

                            Var ute og brukte litt fuel i kveld, 6 tanker for å være nøyaktig...
                            Betrekninga på disse flyene kan umulig være mye bra, klarfilmen løsnet på vingen min i dag, bare en liten flik, men alikevel kjedelig.. Løsningen ble litt teip som jeg tilfeldigvis hadde liggende i sekken...
                            Attached Files
                            -= www.samundsen.net =-

                            Comment


                            • #44
                              Eg har ein lavvinget AT-40 det er eit ganske gøyt å fly det. Har berre kjørt noen få ganger med det og eg er ganske fornøyd med det.

                              Du har noe å glede deg til jonpet55. Lykke til
                              Fly:
                              AT-L
                              Happy fly 20
                              Katana V2 70

                              Helikopter:
                              Raptor 50 SE
                              T-rex 450
                              TWISTER MEDEVAC ARMY

                              Comment


                              • #45
                                Heisann! Jeg skal konfirmere meg neste år. Tenkte å legge ut litt til en AT-40L. Hvordan flyr den? Ok som 2. fy?
                                Mvh Lars Andrè
                                fly:
                                - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
                                - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)





                                Radioer:
                                2 To-kannals bilradioer
                                2 E-Sky 6-ch
                                Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

                                Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

                                Comment

                                Working...
                                X